Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig hoor, dat zal wel wat verweer werk zijn denk ik zo'n oppervlakte :)
 
Ja het is zo dat als er eenmaal een kleurtje opzit dat het dan ineens heel anders uitziet. Het verweren op zo`n oppervlakte gaat toch wel best snel. Daar zie ik geen probleem in.

Ron.
 
WOW, dit is pas indrukwekkend.
Kritiek heb ik niet, enkel en alleen ontzag voor je prestaties hier.
 
Een kleurtje, dat maakt het compleet.
Een indrukwekkend duikboot.
Proficiat, Ron met je resultaat, mooi gebouwd, hoor
groetjes
ward
 
Mijn dank jongens. Maar ik ben er nog niet. Ik ben vandaag begonnen aan het verfwerk. Het voorste luik met de nucleaire opdruk, het voorste grote luik met de dikke witte omlijsting (dat valt pas op) en de voorste geleide rollen op het dek.

Ron.
 
het is echt wel strak gespoten ron met een spuit bus . en bijna of geen stof er op dat is mooi zo
 
Man, man wat ziet ze er prachtig uit ^^

Ongelofelijk om te zien hoe ge dit weer uit uw hoge hoed tevoorschijn tovert. Het lijkt me alsof dit project nog moeilijker is om te bouwen dan de vorige subs, of komt dat door de grootte en de hoeveelheid details die ge hebt aangebracht ?

Groeten

"Wet Sellery"
 
Man, man wat ziet ze er prachtig uit ^^

Ongelofelijk om te zien hoe ge dit weer uit uw hoge hoed tevoorschijn tovert. Het lijkt me alsof dit project nog moeilijker is om te bouwen dan de vorige subs, of komt dat door de grootte en de hoeveelheid details die ge hebt aangebracht ?

Groeten

"Wet Sellery"

Nou alleen het achterschip was complexer als de andere projecten. De grootte heeft er geen invloed op. Door het achterschip heeft dit project er de moeilijkheidsgraad aan toegevoegd.

Ron.
 
Wat een verschil kan een kleurtje maken zeg!!
En dan nog zeggen dat zwart eigenlijk geen kleur is :)
 
Indrukwekkend, prachtig... meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
 
Ik ben begonnen aan het verven van de dek details. Dat geeft er nog meer een leven aan. Maar helaas begint ook volgende week de school weer voor mij. Daardoor heb ik dan minder tijd beschikbaar. Maar waar een wil is is een weg.

Ron.
 
Een kleine update van de geverfde details op de dekken.

Eerst de onderzijde van de boeg. Daar heb ik het vlak ingekleurd zoals bij het origineel. De functie hiervan weet ik helaas niet.

P4040002_goed.jpg

P4040003_goed.jpg

De geleiderollen geplaatst.

P4040006_goed.jpg

Van dichtbij.

P4040010_goed.jpg

Het voorste luik.

P4040014_goed.jpg

De boegsectie met uitgeklapte duikroeren.

P4040016_goed.jpg

P4040017_goed.jpg

P4040018_goed.jpg

Ron.
 
En het dek van het achterschip.

Het laadruim.

P1010002_goed%7E7.jpg

P1010004_goed%7E5.jpg

En het achterste luik.

P1010001_goed%7E6.jpg

Ron.
 
netjes ron en dat roze kleurtje is inderdaat een rare verschijning. mischien kom je nog wel achter waartoe het diende.

mischien waren de zwarte tegels op je weet maar nooit
 
Op het nederlands forum is mij geschreven dat het een kunstof laag is, waarachter sonar en/of radar zit.

Ron.
 
kijk eens aan dat was vlug . en tog tof als een mens zoiets weet ;-)
 
Hoi Ron,

het op schilderen van de details kan ik maar met één woord beschrijven: PRACHTIG !!!!!!!!!!!!!
 
Netjes gedaan Ron, maar nu komt het weatheren !!!!
 
Bedankt voor de complimenten jongens.

Inderdaad is het weatheren van de romp nu aan de beurt. Alleen ligt het werk nu even wat minder omdat de school weer is begonnen. Maar gelukkig heb ik maar halve dagen school en dus heb ik toch nog tijd om eraan te werken. Vandaag ben ik begonnen met het aanbrengen van het licht grijze filter over de gehele romp. Omdat ik de Typhoon afbeeld als zijnde liggend in dok kan ik de romp dus mooi droog maken. Daarbij slaan de zouten dan licht grijs uit op de zwarte romp. De onderkant is nu klaar. Het filter breng ik eerst aan met de grote ietwat brede kwast om daarna meteen met dezelfde natte kwast de geverfde vlakken te tamponeren. Hierdoor krijg je het effect dat de zouten onregelmatig op de oppervlakte zitten. Uiteraard gaat het glimmende effect nu ook hiermee weg.

Als de gehele romp hiermee is bedekt maak ik daar uiteraard foto`s van.

Ron.
 
school ron ? wat ben je aan het leren als ik dat vragen mag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan