Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ron dat lijkt me een slimme keuze om de standert wat anders te maken dan je van plan was. het zou inderdaat zonde zijn dat er binnen één jaar een banaan op de staander ligt inplaats van een mooie sub
 
Hoi Ron,

ik ben razend benieuwd laat maar komen de foto's !!!
 
He Ron, ik denk eerlijk gezegd dat die 2 ophangpunten van in het begin zeker sterk genoeg zijn om dit te dragen hoor, er komen daar toch geen krachten op he eenmaal deze in positie staat, maar als je voor zekerheid wil kiezen is het natuurlijk beter. Bij een volgend project misschien een laagje polyester over leggen, dan is het zeker sterk genoeg, + dat hij nog ingesloten zit door de witte vulling van de romp, die kan zeker geen kant op.

We zijn benieuwd naar de fotos Ron, we zeggen niet veel maar kijken toch altijd mee, we durven niet veel zeggen ;)
 
Tja Dirk ik weet het. Ik wilde bij de Typhoon voor de eerste keer de standaard zo gaan maken. Maar ik durf het niet bij de Typhoon,zeker al omdat ze zo lang is. het is wel iets voor een ander project waar de romp stukken korter is. Momenteel ben ik al begonnen aan het opruimen van de kelder,wat ook nog moet gebeuren. En zo vlug als het weer beter is kan ik haar naar buiten gaan verplaatsen voorde eind foto`s en de film opname`s. Maar eerst nog een kleine en laatste update van de standaard nog. Ik heb het druk gehad de laatste tijd i.v.m. de studie. Nu is deze afgerond en komt er wat meer tijd vrij voor de afronding van dit project. Zo vlug ik de tijd ervoor kan vrijmaken komt de laatste update van haar.

Ron.
 
En zo komt er dan nu de laatste update van dit project. Ik plaats alleen maar foto`s omdat dit toch geen echte constructie stappen meer zijn.

P1010001_goed%7E11.jpg

P1010003_goed%7E11.jpg

P1010004_goed%7E9.jpg

In de onderstaande foto is de romplijn heel mooi en goed te zien. Dit vind ikzelf bijzonder mooi gelukt.

P1010006_goed%7E7.jpg

P1010008_goed%7E6.jpg

P1010010_goed%7E4.jpg

P1010011_goed%7E4.jpg

P1010013_goed%7E2.jpg

P1010014_goed%7E3.jpg

P1010017_goed%7E3.jpg

P1010018_goed%7E4.jpg

P1010019_goed%7E3.jpg

En zo zijn we nu gekomen aan het einde van dit project. Rest alleen nog de eind foto`s en de eind film.

Nog geen einde,maar wel een einde aan de constructie. Ik hoop dat jullie dit project leuk hebben gevonden en hopelijk ook nog enkele dingen ervan kunnen gebruiken.
Oh ja....in totaal heb ik er 3850 tegels op aangebracht.

Wel komt er nu een einde voor mij aan de duikboot projecten. Dit was de laatste in haar soort. Ik heb met plezier de afgelopen 3 full scratch projecten van duikboten gedaan. En heel veel ervan geleerd. Maar genoeg is genoeg.

Dus binnenkort nog de eind foto`s en het filmpje(wat ik nu nog moet opnemen gaan),en mijn slotwoorden over dit project.

Daarom nu nog geen einde...

Ron.
 
Ron heel gaaf, dit is toch een werkelijk pareltje geworden, ik hoop dat de eigenaar hier weer erg lang gelukkig mee zal zijn. Ik denk dat de nieuwe eigenaar dan ook echt waar voor zijn geld krijgt.

Ben zeer benieuwd naar je eindfoto's en natuurlijk je filmpje van het geheel.

Even een tip. Voor de film Laat daar eens een soort van compilatie zien van de twee vooraf gaande. Omdat dit het einde is van een drieluik. :)
 
Heb meestal in stilte gevolgd.
Spijtig dat het gedaan is.
Maar het was de moeite om te volgen.
Zeer mooi eindresultaat.

Erik.
 
Alweer prachtig werk geleverd Ron, gewoon fantastisch.
 
Ron, weer een fantastisch project ten einde.
Altijd vol belangstelling gevolgd en ik zit al weer op de eerste rij voor het volgende project :)
Laat die eindfoto's maar komen !!!
 
Heb meestal in stilte gevolgd.
Spijtig dat het gedaan is.
Maar het was de moeite om te volgen.
Zeer mooi eindresultaat.

Erik.

Dank je wel,Erik.

Ron, weer een fantastisch project ten einde.
Altijd vol belangstelling gevolgd en ik zit al weer op de eerste rij voor het volgende project :)
Laat die eindfoto's maar komen !!!

Dank je wel, Wim. Het filmpje kan nog ff duren omdat ik deze nog moet gaan opnemen en bewerken. Maar het komt er wel aan..


Ron heel gaaf, dit is toch een werkelijk pareltje geworden, ik hoop dat de eigenaar hier weer erg lang gelukkig mee zal zijn. Ik denk dat de nieuwe eigenaar dan ook echt waar voor zijn geld krijgt.

Ben zeer benieuwd naar je eindfoto's en natuurlijk je filmpje van het geheel.

Even een tip. Voor de film Laat daar eens een soort van compilatie zien van de twee vooraf gaande. Omdat dit het einde is van een drieluik. :)


Dank je wel,Rik. Het is een leuk idee om een compilatie te maken,al weet ik niet of dit gaat met moviemaker. Maar zal wel.

Ron.
 
Applaus prachtig ron het ziet er weer heel mooi uit .
en je hebt hem nog redelijk rap af ook vind ik .
en het is en blijft tog iets spesiaal zo een sub en dan zeker van deze grote zul je ze zeker niet te veel tegen komen. 8)8)8)8)8)8)

job wel done
 
Hoi Ron,

mijn complimenten hoor je hebt weer een juweeltje gemaakt !!!ApplausApplaus
De detailfoto's laten alles prachtig zien.
 
Alleen de'r is één iets dat ik niet goed snap... je zegt dat dit je laatste sub was.... maar moet er niet ergens een evenwicht zijn ? Je hebt nu 3 "foute" (geplaatst tussen aanhalingstekens omdat ik geen enkele politieke stelling wil nemen), word je dan ook niet verondersteld ook nog eens 3 subs van de "correcte" kant te bouwen ? ;)

Ik had zo gedacht aan een Gato class (misschien wel die uit "Operation Pittycoat"), een X-craft (om je eventjes een break te geven) en als tegengewicht voor de Typhoon ; de enige van z'n class, namelijk de Seawolf ;)
 
Alleen de'r is één iets dat ik niet goed snap... je zegt dat dit je laatste sub was.... maar moet er niet ergens een evenwicht zijn ? Je hebt nu 3 "foute" (geplaatst tussen aanhalingstekens omdat ik geen enkele politieke stelling wil nemen), word je dan ook niet verondersteld ook nog eens 3 subs van de "correcte" kant te bouwen ? ;)

Ik had zo gedacht aan een Gato class (misschien wel die uit "Operation Pittycoat"), een X-craft (om je eventjes een break te geven) en als tegengewicht voor de Typhoon ; de enige van z'n class, namelijk de Seawolf ;)

Ha ha...daar zit wel iets in.....Nee voor voorlopig zit er geen sub meer in. na de Emma wil ik namelijk een schip geheel zelf gaan ontwerpen. En daarmee zit ik al een jaar of twee of drie verder. Misschien dat ik dan weer zin heb in een sub. Maar dat is nog heel ver weg.

Ron.
 
Applaus prachtig ron het ziet er weer heel mooi uit .
en je hebt hem nog redelijk rap af ook vind ik .
en het is en blijft tog iets spesiaal zo een sub en dan zeker van deze grote zul je ze zeker niet te veel tegen komen. 8)8)8)8)8)8)

job wel done

Dank je wel...

Ron.
 
John,Ron en Antje ook jullie bedankt voor de complimenten.

Ron.
 
Dat was weer boeiend om volgen, vooral je schroeven zien er nog beter uit dan bij je vorige sub

Ha ha...daar zit wel iets in.....Nee voor voorlopig zit er geen sub meer in. na de Emma wil ik namelijk een schip geheel zelf gaan ontwerpen. En daarmee zit ik al een jaar of twee of drie verder. Misschien dat ik dan weer zin heb in een sub. Maar dat is nog heel ver weg.

Ron.

Ga dit zeker volgen ,zelf ontwerpen varend model ? geeft veel voldoening . Als je nog niet thuis bent in 3D is dat zeker de mooite om het te leren.
 
Ja het lijkt mij ook erg spannend om een model helemaal zelf te ontwerpen. Dat is nog eens een uitdaging. Maar eerst de Emma..dat is ook al een flinke uitdaging.

Ron.
 
TYPHOON



En met dit filmpje komt er nu een definitief einde aan dit project. Ik heb er in totaal 480 uur over gedaan met veel plezier.

4300 tegels zijn er uiteindelijk in verwerkt geworden.
Lengte ca. 2 meter en 43 centimeter.
Gewicht ca. 8,1 kilo.

Ik hoop dat jullie het project met plezier hebben gevolgd.



EINDE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan