Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat ziet er mooi uit ron prachtige lijn die je er in heb gelgt.

word de zij kant van het verhoogje ook met balsa afgewerkt of komt hier later iets anders tegen ?

prachtig stukje schrats dat je hier laat zien 8)

Dank je wel voor het compliment^^

De zijkanten van de verhoging worden uiteindelijk afgerond met schuurwerk.Daarom heb ik er de balsalijnen gemonteerd.Deze kan ik met een gerust hart afronden.

Ron.
 
Ron, weer even een antwoordje van mij.

Ik blijf je volgen, maar echte kritiek heb ik niet voor je. Ach, niet de eerste keer voor je zullen we maar zeggen he. :laugh:

Ziet er goed uit allemaal. Verder blijf ik je volgen. :8
 
Ja,inderdaad,al is het achterschip wel complexer als de voorgangers.

Maar geeft niet,allemaal goede leerscholen voor het uiteindelijke doel,een eigen ontwerp ooit.

Ron.
 
Die 'welvingen' zien er goed uit Ron, zo is het duidelijk een 'zij' :8
 
Een kleine update.

De bekleding van het achterschip schiet op.Het middenstuk plus de scheiding tussen stuur en bakboord schroef is bekleed evenals het verticale vlak voor de as schroeven.

1_PB040001_goed.jpg

1_PB040003_goed.jpg

1_PB040006_goed.jpg

1_PB040007_goed.jpg

1_PB040008_goed.jpg

1_PB040009_goed.jpg

1_PB040010_goed.jpg

De volgende stap is het gaan bekleden van de overgang tussen de verhoging en het lager gedeelte.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
netjes ron maar het mooilijkste moet presies nog komen :)
 
Mjah,inmiddels zijn de 4 bekledings strepen langs de verhoging aangebracht(ging niet zonder kleerscheuren).
Als deze goed zijn uitgehard kan ik eindelijk de verhogingen gaan schuren/afronden.

Daarna de rest "gewoon"gaan bekleden.

En dan ga ik beginnen aan de eerste verticale stabilisator(vin).Dat wordt een dikke van 10 mm:P.
Uiteindelijk weer gevolgd door de tweede,aan de onderzijde,gemonteerde stabilisator.

Tussentijds nog de kleine verhoging aan de bovenzijde.

De straalbuizen moeten nog wel even geduld hebben:sleep:

Ron.
 
Ben momenteel bezig aan het afronden van de verhogingen.Dat gaat gespaard met wat plamuur en schuurwerk.Als dat klaar is dan plaats ik daar foto`s van.
Alleen kan het even duren omdat het een langdurig karweitje is.

Ron.
 
We lopen niet weg inderdaad maar we zijn ondertussen toch wel een klein beetje benieuwd.
Bij ons aan boord Ron zitten er op die straalbuizen ook zink stukken om corrosie tegen te gaan, ga jij deze ook op de straalbuizen van de Typhoon plaatsen?
 
Hmm, als ik de foto bekijk op pagina 17 van je verslag, dan zie ik daar geen zitten, zaten er op dit type schip geen zink stukken dan??
 
Voor zover als ik kan beoordelen zitten de zinkstukken nergens aan de romp gemonteerd.
Kan misschien ermee te maken hebben dat de huid voornamelijk uit rubberen tegels bestaat.Zeker weet ik dat niet.Bij de KURSK waren ze er ook niet.

Ron.
 
Het schuurwerk is voorspoedig gegaan,daarom kan ik er al foto`s van plaatsen.

Het middenstuk is nu in zijn eerste versie geheel klaar.Later komt er dan nog de verticale stabilisator plus de verhoging op.

1_PB070003_goed.jpg

1_PB070005_goed.jpg

1_PB070008_goed.jpg

1_PB070009_goed.jpg

1_PB070012_goed.jpg

En het eerste stukje van de zijbeplanking heb ik erop gemonteerd.
Het plankje van 1,5 mm dik heb ik eerst goed natgemaakt onder koud stromend water.

Met montage kit en de speldjes zet ik het eerst aan de bovenzijde vast.

1_PB070013_goed.jpg

Het is een hoekje wat een erg gemene hoek erin heeft.Niet alleen van boven naar beneden loopt het conisch,maar ook vanuit de boegzijde naar het achterschip toe loopt het conisch.

Zelfs met het buigzame balsa is dit erg lastig.Daarom heb ik het goed natgemaakt en kan ik hier maar een klein stukje monteren door de bocht erin.Daarom ook eerst stapsgewijs naar beneden monteren met de speldjes.

1_PB070014_goed.jpg

Met een strak getrokken stukje hout lukt het uiteindelijk wel,al moet je er wel de tijd voor nemen.

1_PB070018_goed.jpg

En het eerste stukje is dicht.

En in onderstaande foto is ook de tweede conische hoek erin goed te zien.

1_PB070019_goed.jpg

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig hoe ge die vorm erin geschuurd hebt Ron ^^

Ge hebt haar een heel sexy kontje eeuuhh staart gegeven ;)

"Wet Sellery"
 
Prachtig hoe ge die vorm erin geschuurd hebt Ron ^^

Ge hebt haar een heel sexy kontje eeuuhh staart gegeven ;)

"Wet Sellery"

:laugh:...Dank je wel,Pascal.
Alleen jammer dat haar bips na de beplanking steeds verder weg zal verstopt worden.Door de stuur organen,de straalbuizen,de verhoging,de stuurvlakken en de verticale stabilisator.

Ron.
 
Je gaat echt tot het uiterste met balsa en je doet het perfect!
 
Dat ben ik helemaal met je eens.Verder gaat niet.Inmiddels heb ik vandaag 25 % van het achterschip geheel kunnen beplanken.Daar zitten twee hoeken in.En bij een hoek buigt het balsa tegen de houtnerf in.

Ik denk of weet wel zeker,dat het niet verder gaat zonder hete mallen.Maar daar ga ik niet mee werken:sleep:
Wel is het zo,dat als het achterschip helemaal beplankt is,de romp dicht is.Dus de beplanking begint het einde te naderen alweer.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan