Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
michel,
ik stond wat achter bij het lezen van uw bouwverslag.
wel maatje,moet zeggen word een pracht van een trawler,
en uw uitleg over het vissen klopt hoor,
groetjes,ronny
Merci Johan en Dirk. Ooit geraakt ze wel af Dirk, ik hoop dat er tegen dan nog vijvers zijn door het broeikasteffect
Update:
De ruwbouw van de stuurhut is af. Dit wil zeggen de buitenkant ervan.
De pasvorm was echt triestig te noemen en heb er het nodige werk aan gehad om het te laten passen op het dek en aan elkaar.
Soms moest er heel wat geschuurd of afgesneden worden maar ook moest er op plaatsen strips bijaangeplakt worden.
Uiteindelijk is het resultaat goed vind ik, het staat in de witte primer want het wordt wit geschilderd en zo moet ik maar 1 laag schilderen
Foto's:
De hut klemt best goed over de opstaande rand van het dek maar om zeker te zijn dat de hut er niet af kan waaien heb ik volgend systeem gemaakt:
De rode lijn wordt uit messingdraad gemaakt:
En zo gaat het in de opstaande rand:
Langs boven:
De messingdraad van 2mm gaat dus door de stuurhut en de opstaande rand, dit in een messingkokertje om slijtage tegen te gaan.
Gelukkig maar dat er nogal wat mankeert aan je bouwdoos zou ik durven zeggen.
nu je allerlei oplossingen moet bedenken en onderdelen bij moet maken gaat volgens mij de waarde van je schip alleen maar de hoogte in.
en er komt nog bij dat het bouwen veel leuker is.
het ziet er allemaal heel netjes uit , proficiat alvast.
ja,
gooi maar de netten aan boord,gasten.
de kabeljauw komt nu in de kustwateren,ti's moment,
nee michel maatje,het schilderwerk en al het andere wat ge aan uw trawler doet
gewoon formidabel,zoals rene het verwoord,
het geeft zeker een groote meer waarde aan uw model
groetjes,ronny
het ziet er naar uit dat je wat meer tijt gevonden hebt michel om te bouwen , de hut ziet er al top uit ook al heb je ze moeten aa,passen.
en het schilderwerk ziet er weer heel goed uit.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.