Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag michel,
en zijn er al vorderingen ,aan uw trawler
groetjes,ronny
 
Geen vorderingen meer maatje. Ik heb m'n tijd gestoken in de spuitcabine en ben momenteel ook bezig met een militair projectje hier op 't forum.
Ik had even afwisseling nodig maar ze zal zeker afgewerkt worden.
 
Hoog tijd om dit topic nog eens van onder het stof te halen.

Ik heb de stuurhut ingericht al zie je er achteraf zo goed als niets meer van. Er komt namelijk geen verlichting in maar de schipper heeft toch zijn zetel en instrumenten nodig om ze te doen varen niwaar :D

223.png

224.png


Met de spot op de ramen gericht zie je dit:

226.png
 
Heel mooi Michel, je ziet toch nog redelijk veel van het interieur.
 
Merci mannen. :)
Je ziet er inderdaad wel wat van als je er een spot opzet of met een zaklamp erin schijnt maar anders niet.

Het dak en de radarmast is het volgende maar dat zal ook weer op 't gemakske gebouwd worden.
 
Knap werk Michel, ook al zie je er achteraf niet zo veel van, geeft toch altijd een meerwaarde en het gaat toch ook om het plezier tijdens het bouwen ;)
 
ahoi scheepsmaat,
,zeer mooi binnen werk van het stuurhuis maatje,
ben blij dat ge weer de draad hebt op ge pakt,
groetjes,ronny
 
prachtig!!! zou ge der echt geen klein lampke inhangen?
zulk een interieur mag je niet zomaar in het duister hullen.

vgr
Marc
 
Merci mannen, een lampje komt er niet in marc.
 
Hallo Michel,

Heel lang geleden dat ik nog gereageerd heb maar ik volg nog steeds uw vordering.

Eerts en vooral een woordje om u te motiveren en aan te moedige om door te werken aan uw Our Lass.

We zijn ongeveer samen begonnen maar ik heb al een heel vaarseizoen achter de rug. Ik kan u verzekeren, het is een fantastisch schip op het water, die vaart heel mooi, is heel stabiel zelf bij ruw water en is heel wenbaar. Verleden seizoen heb ik veel complimenten gehad en enkele leden van ons club hebben ook een kit van Model Slipway aan geschaft. Dus maat, doe voort, drijf het tempo een beetje op want je gaat heel veel vaarplezier aan hebben gezellig aan het water.

Wat betreft de stuurhut. Heel goed gelukt, het instrumentenpaneel was niet zo eenvoudig te maken hé. Het doet me plezier dat ik heb u kunnen helpen met de print-out van de instrumenten.

Ik wil nu 2 tips meegeven:
1° Ik heb het dak van de stuurhut zo gemaakt dat het kan opengaan. Het is tof als iemand uw boot bewonderd dat je hem die interieur ook kan tonen.
2° Een must: Plaats 2 LED’s in het plafond van de stuurhut. Het is heel eenvoudig te doen. Je vindt LED’s op 12V in alle modelbouwwinkels. Je hebt maar 2 draden nodig vertrekkende van uw batterij en een mini schakelaar er tussen. Zo simpel en een enorme plus punt dat je te allen tijde het interieur kan verlichten.
Ik kan hier nog geen foto's plaatsen.

Ik blijf u volgen want je bent goed bezig.
Guy
 
Hallo Guy,

Het is inderdaad al lang geleden, ik ben het niet vergeten om samen eens te gaan varen als mijn Our Lass 2 af is.
De instrumenten die je had doorgemaild heb ik inderdaad gebruikt want zonder deze had het interieur wel kaal geweest. Het interieur maken was een hele opgave want niets pastte.

Nu in verband met je tips:

Ik heb het dak er al opgelijmd dus er zal geen verlichting in komen.

Ik heb best veel zin om verder te bouwen maar er is 1 punt dat me erg stoort en dat is de witte verf die ik heb gebruikt.
Op de romp heb ik verf gebruikt van Levis en die is al geel aan het worden. De andere witte delen heb ik met goede verf gedaan.

Nu houdt me dat niet tegen om ze verder af te werken hoor maar het is wel zonde. Mischien kan ik het oplossen door ze te voorzien van roest.

In ieder geval bedankt voor het bericht, het is leuk om te lezen dat je m'n verslag nog volgt.

Updates zullen er wel komen maar ik ben op dit moment met nog twee andere schepen bezig. Binnen een week of twee is er daar eentje van klaar en dan begin ik terug aan de Our Lass 2 ;)
 
Update:

De schipper had graag een dak boven z'n hoofd dus heb ik er werk van gemaakt.

De ruwbouw is af en heeft de nodige laagjes verf gekregen:

P1010665.png

P1010666.png

De details en de mast zijn in de maak.
 
Ziet er weer goed uit Michel, eindelijk de draad weer opgepakt.............zelf
heb ik nog geen zin gehad om wat te doen. Maar dat komt vast ook wel weer goed.
Ga zo door je werkt erg netjes.

Groeten Folkert
 
ziet er weer goed uit hoor , de schipper zal blij zijn ;)
 
Met zo een dak is iedere schipper tevreden, hoe heb je de naam en versiering gemaakt ? stijvol Applaus
 
Merci mannen. De naam met versiering is een sticker die bij de kit zat René, zelf zou ik dat niet zo kunnen maken ;)
 
dat heb je netjes afgewerkt, ben al nieuwsgierig naar de mast.

vgr
Marc
 
De stuurhut is nu volledig af en ik heb ze op de boot gezet:

P1010675.png

P1010674.png

Een volgende update zal wel een hele tijd kunnen duren want ik ga de romp opnieuw schilderen, althans het wit van de romp.
Op de foto's is het niet goed te zien maar die verf is al erg vergeelt en dat gaat enkel maar erger worden. Dus ik ga over de vernis een laag goede witte verf zetten.
De vernis is niet glanzend dus het zal wel hechten, nadien komt er dan terug vernis over.

Het is een werkje waar ik wel een hele tijd mee zoet ben want het is wel wat afplakwerk.

Hopelijk draait het goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan