Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
michel,
ik stond wat achter bij het lezen van uw bouwverslag.
wel maatje,moet zeggen word een pracht van een trawler,
en uw uitleg over het vissen klopt hoor,
groetjes,ronny
 
Prachtig werk maatje.
Ze begint er al als een echte trawler uit te zien. 8)


Droop
 
Merci mannen.

Het zou inderdaad leuk zijn als ik er jaren plezier aan mag hebben. Al ze zinkt dan spring ik er achterna denk ik :D
 
mooie kooi michel , stilletjes aan gaat ze zeker afgeraken , 8)
 
Merci Johan en Dirk. Ooit geraakt ze wel af Dirk, ik hoop dat er tegen dan nog vijvers zijn door het broeikasteffect :D

Update:

De ruwbouw van de stuurhut is af. Dit wil zeggen de buitenkant ervan.

De pasvorm was echt triestig te noemen en heb er het nodige werk aan gehad om het te laten passen op het dek en aan elkaar.
Soms moest er heel wat geschuurd of afgesneden worden maar ook moest er op plaatsen strips bijaangeplakt worden.

Uiteindelijk is het resultaat goed vind ik, het staat in de witte primer want het wordt wit geschilderd en zo moet ik maar 1 laag schilderen ;)

Foto's:

IMG_6959.png

IMG_6957.png

IMG_6955.png

IMG_6956.png

De hut klemt best goed over de opstaande rand van het dek maar om zeker te zijn dat de hut er niet af kan waaien heb ik volgend systeem gemaakt:

IMG_6958.png

De rode lijn wordt uit messingdraad gemaakt:

IMG_6958b.png

En zo gaat het in de opstaande rand:

IMG_6960.png

Langs boven:

IMG_6961.png

De messingdraad van 2mm gaat dus door de stuurhut en de opstaande rand, dit in een messingkokertje om slijtage tegen te gaan.

wordt vervolgd...
 
Komt goed Michel, langzaam maar zeker. Je hobby kies je toch niet omdat het moet ;)
 
Ziet er prima uit Michel.
Waar dient dat pijpje voor trouwens? Ik ben een echte leek met dit soort schepen.
 
Merci mannen. Het moet inderdaad niet René dus ik werk eraan als ik er zin in heb ;)

Welke pijpje bedoek je Wim?
 
Het is al een mooi schip aan het worden Michel, ga zo door.;) En ik hoop dat je vaak zin
hebt........................:D

Mvg, Folkert.
 
Gelukkig maar dat er nogal wat mankeert aan je bouwdoos zou ik durven zeggen.
nu je allerlei oplossingen moet bedenken en onderdelen bij moet maken gaat volgens mij de waarde van je schip alleen maar de hoogte in.
en er komt nog bij dat het bouwen veel leuker is.
het ziet er allemaal heel netjes uit , proficiat alvast.

vgr
Marc
 
Bedankt Marc :)

Een kleine update:

De buitenkant van de stuurhut is in de lak gezet en is buiten de reddingsboeien af. Nu is het interieur aan de beurt.

IMG_7046.png

IMG_7047.png
 
Knap schilderwerk werk Michel, blauw van railing en raamranden geeft echt een meerwaarde ApplausApplaus
 
ja,
gooi maar de netten aan boord,gasten.
de kabeljauw komt nu in de kustwateren,ti's moment,
nee michel maatje,het schilderwerk en al het andere wat ge aan uw trawler doet
gewoon formidabel,zoals rene het verwoord,
het geeft zeker een groote meer waarde aan uw model
groetjes,ronny
 
dit ziet er inderdaad meer dan schitterend uit :35:
vgr
Marc
 
het ziet er naar uit dat je wat meer tijt gevonden hebt michel om te bouwen , de hut ziet er al top uit ook al heb je ze moeten aa,passen.
en het schilderwerk ziet er weer heel goed uit.
 
Tja, wat moet ik nog zeggen, knap, strak schilderwerk, form... goe bezig Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan