Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
knap gemaakt wat ik allemaal zie hier.
 
Merci mannen.

Ik heb geen mal gemaakt René. In het kort:

Met aluminiumplaatjes heb ik de 4 buizen onderling vastgelijmd in de juiste positie. De plaatjes dus dwars tegen de buizen. Dan de bovenkant, waar de 4 bij elkaar komen, bij elkaar geklemd met ijzerdraad. De plaatjes alu met lijm stonden onderaan en dat heb ik dan in een emmer water gezet zodat ze niet warm konden worden.

Dan met de vlam de bovenkant gesoldeerd en dan de messing dwarsstangen op maat gemaakt en ook met de vlam gesoldeerd. De bovense soldeerplek heb ik met nat wc papier ingewikkeld en kon zo niet te warm worden.

Dan alle gaatjes geboord en de treden van de ladder met een 80W bout gesoldeerd. Het is dunwandige messing dus dat ging goed.

En dan natuurlijk nog de soldeerplekken opkuisen met een vijltje en schuurpapier.

Misschien niet de juiste manier van werken maar het werkt ;)
 
Misschien niet de juiste manier van werken maar het werkt

Maakt het uit, is prachtig geworden en dat willen we toch.;) Is het geheel niet te zwaar geworden of valt dit reuze mee?

Mvg, Folkert
 
Een ander maakt het waarschijnlijk sneller maar het resultaat is wat telt bij een hobby.

En hard lopers zijn vaak dood lopers...... lekker op het gemak zeer net soldeerwerk afgeleverd Michel!

Fred
 
Heel knap Michel. Beter wat langzamer, zeker als je zo'n prachtige resultaten maakt.
 
Bedankt voor de mooie woorden.

Ik heb de mast nog niet gewogen, ik zal dat doen als het helemaal af is. Er komt ook nog een boom op.
Maar aangezien het schip met ballast een 20kg zal wegen maak ik me daar niet zoveel zorgen in.
 
De mast zonder boom weegt een kleine 100gr. Het is nu afgewerkt en als de blanke lak is uitgehard dan kan de mast op het dek gelijmd worden.

Foto's:

P1010870.png

P1010871.png

P1010872.png

Voor de witte lichten heb ik het 'glas' zilver geschilderd. Dit stelt dan de spiegel van de lamp voor. Spijtig dat niet alle lichten even groot zijn maar daar kan ik niets aan doen. Het zijn witmetalen onderdelen die zo in de kit zitten maar als je het niet weet dan valt dat niet op.
 
Euh, ik zie het alvast niet :)
Ziet er mooi uit. Wordt de verlichting ook aangesloten?

mvg

Patrice
 
Het is een niet werkende verlichting. Ik heb ervoor gekozen om geen verlichting in te bouwen, varen in het duister ga ik toch niet doen.
 
Mooi geworden Michel, en die 100 gram dat valt dan ook wel mee. Jammer dat je de verlichting
niet werkend maakt, maar dat is jou keuze.;)

Mvg, Folkert
 
Wow, dit ziet er strak uit Michel, hier kun je mee voor de dag komen.
 
Merci mannen. De primer is wel niet zo goed op messing want er zijn al 2 sukjes verf af. Dit door er ergens mee tegenaan te stoten.
Ik ga maar zo snel mogelijk de mast op het dek lijmen want dan moet ik het niet meer hanteren.
 
Probleem op alle non ferro metalen, eerst schuren , direct in de epoxy zetten en binnen de 24 uur je verfsysteem, maar heb dat nog nooid op zo een kleine schaal getest, word nogal omslachtig :unsure:
 
Dat is inderdaad wel wat omslachtig voor een modelbouwbootje Rene.

De mast is op het dek gelijmd en de verf is bijgewerkt. Morgen nog een laagje vernis erop nevelen en dan is het tijd voor een kleine modelbouwpauze. Ik heb de voorbije weken en maanden nogal veel uren gebouwd en dan moet ik eens even iets anders doen.

P1010873.png

P1010874.png

Op de laatste foto staat de mast precies niet in lijn met de romp maar dat licht aan de romp. Deze is niet helemaal symmetrisch dus moest ik een middenweg zoeken...
 
Ziet er heel mooi uit. Ben heel benieuwd naar de eindfoto's. Of zijn die voor na de pauze ?
 
Bedankt Pascal.
Het model is nog niet af hoor, ik heb er nog uuuuren mee te gaan :)
 
Geen probleem Pascal, het is vooral detailwerk. De grote lijnen zijn al klaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan