Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er geweldig uit Michel.
En verf op messing heb ik ook altijd last mee - als het er op zit niet meer aankomen en stoten.
 
Vandaag heeft ze haar doop gehad op de havenfeesten in Turnhout. Zie ook de foto's van Amazone, waarvoor dank :)

Ze ligt heel stabiel op het water en blijft poederdroog binnenin. Wind op kop heeft ze wat moeite om snelheid te maken en de motor werd wel wat warm maar ze is dan ook een zwaargewicht. Ze pakt ook best veel wind maar het was een geslaagde vaart.

Een klein filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=CUeey6glaR4&feature=player_detailpage

Hier gaat ze volle kracht met de wind mee op jacht naar rijkelijke visgronden :)
 
Nog drie foto's:

IMG_7853.png

IMG_7861.png

samen met Dirk z'n schip:

IMG_7872.png
 
Knap Michel, spijtig dat ik er niet bij kon zijn :(
 
Ze gaat mooi door het water Michel, een zeer geslaagde maiden-trip, wel met champagne toch ? ;).
Ze vaart ruim de schaalsnelheid volgens mij, dus een beetje tegenwind kan geen kwaad.
 
de snelheid ligt heel goed voor dit schip 8) en ook mooi recht uitgebalanseert en mooi op de waterlijn .

heel mooi om ze te zien varen michel
 
Bedankt mannen! Nog even doorbouwen en dan zal ze in de herfst wel af zijn.
 
hey , het was inderdaad een prachtig geslaagde maiden-trip,
ben blij dat ik hem heb mogen bij wonen.
verder nog flink doorbouwen Michel dan is ze na de winter tip top in orde.

vgr
Marc
 
dag maatje,
heb het filmpje gezien en ik vind het een geweldig vaarbeeld,
de snelheid is zeker in orde hoor,bij de echte scheepjes zijn er weinig die de 10 knopen snelheid halen,
het snelste vissersvaartuig waar ik op voer haalde met moeite 11 knopen
en er stonden dan 1500pk in,
en tegen de wind en golven opstomen,vertraagt elk vaartuig,
is een pracht van een trawler maatje
groetjes,ronny
 
Bedankt Marc en Ronny :)

De snelheid op het einde was ook iets minder door de accu die al veel energie kwijt was. Met het laden heb ik gemerkt dat ze veel energie vraagt want de accu moest lang aan de lader hangen om terug vol te krijgen. Ze moet veel water verplaatsen dus dat vraagt de nodige energie hé. Maar je hoort me niet klagen hoor :)
 
Ziet er mooi uit in het water, op jouw eerste foto komt ze de monding van de haven binnenvaren zeker?
Ook nog wat gevangen onderweg................:D

Mvg, Folkert
 
Merci Folkert.

Ik heb de nodige attesten niet om te mogen vissen op het kanaal :D
 
Hoi Michel,

het was zeker een geslaagde vaart !!!;);)
T'was een zeer gezellige dag ondanks we het er eentje moest missen, maar hij was in gedacht bij ons. (van daar de zwarte lintjes op de schepen!
We hebben de smaak weer een beetje te pakken.
Hopelijk in het kort weer enkel keer meer gaan varen. als je weer mee wilt laat ik weer iets weten!:)
 
Hallo Michel, :wow:
Prachtig hé. :8 Dat doet deugd, om na al die uren aan de werkbank, aan het vaarwater, in de zon te staan met vrienden om uw nieuwe creatie eindelijk in zijn element te zien varen, niet waar!
Zeker een beetje hartkloppingen en angst gehad voor uw eerste te water lating? Zeker gezien dit uw eerste varend model is. Als proefkonijntje heb jij een van de beste modelboot uitgekozen. ;)
Ze is heel mooi op het water, goed uitgebalanceerd en, ik had het u beloofd, ze heeft fantastische vaareigenschappen. Door haar grote romp en het gewicht is ze heel stabiel en kan ook tegen ruw water.
Ik ben wel een beetje verbaasd dat ze een energie vreter is. Ik dacht dat wij dezelfde motor gebruiken, een Graupner Speed 720BB. Ik kan een hele namiddag (4u) varen zonder probleem en mijn batterijen (12V - 7A) geven nog 11,6V. En die bedienen ook nog de verlichting, de Diesel generator en de sirene.
Vergeet uw belofte niet dat we samen eens onze netten gingen zetten hé.

Groetjes,
Guy

ATTACH]


538resized.png

536sized.png
 
Merci mannen.

Laat maar iets weten John.

Ik heb er inderdaad ook een 720 inzitten Guy, ik heb wel de indruk dat ze bij mij dieper in het water ligt. Misschien ligt het aan de schroefas? Ik heb er ook maar 1 accu inliggen en jij 2 dus dat verdubbeld u vaartijd.
Angst voor de eerste vaart had ik niet want ik wist dat ze waterdicht was en er waren genoeg andere schepen om ze naar de oever te duwen moest er iets misgaan.
Stabiel is ze zeker, ze ligt als een rots in het water.

We spreken zeker eens af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan