Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het resultaat mag er zijn, een knappe uitbreiding van de vissersvloot.
 
Wegens allerlei omstandigheden is er van modelbouw niet veel in huis gekomen de laatste jaren. Doch wil ik dit schip afwerken want heel veel werk is het niet meer.

Ik heb nog enkele onderdelen in elkaar geknutseld en deze zijn gereed voor de primer.

P1020618.png

wordt terug vervolgd...
 
Welkom terug Michel, die is echt de moeite om af te werken :)
 
dit vind ik ook
dat is zo gevaarlijk met een schip gaan varen die niet afgewerkt is dan heeft men juist geen goesting meer om er aan verder te doen .
 
tof dat je haar afbouwt Michel. veel succes er mee.
laat ik je meteen uitnodigen voor 15 - 16 augustus om ze in het zelfde water te laten varen volledig afgewerkt als daar waar ze de maiden heeft gevaren.
vgr
Marc
 
tof dat je er weer bent michel en doe op u gemakske ;)
 
Merci mannen. Bedankt voor de uitnodiging Marc maar ik kan niets beloven...
 
Update:

De boom van de mast is in orde en enkele kleine onderdelen hebben ook hun vaste plaats gekregen.

P1020620.png

P1020621.png

De boom ligt op een staander op het dak van het stuurhuis. Dit moet eraf kunnen voor toegang tot het RC gedeelte dus kon ik dat niet lijmen. Ik heb gewerkt met een pinnetje op de staander en een gat in de boom. Zo blijft het goed liggen tijdens het varen.

P1020622.png

P1020623.png

P1020624.png

wordt vervolgd...
 
alweer een stukje vakmanschap michel.
gr dirk d
 
Bedankt mannen maar ik pruts maar wat hoor ;)
 
Bedankt seaking.

Achter het stuurhuis zijn enkele kleinigheden toegevoegd en ik ben nu bezig met het laatste onderdeel van de kit dat vast op het schip moet komen, namelijk een laddertje.

Om dat stevig vast te lijmen heb ik 2 messing steunbalken voorzien.

P1020625.png

P1020626.png

laddertje in dry-fit:

P1020627.png

Als dit gemonteerd, geplamuurd, geschuurd en geschilderd is dan begin ik aan het touwwerk.
 
vooral verder doen Michel, Ze komt helemaal in orde tot het laatste detail toe.
vgr
Marc
 
Het laatste te lijmen onderdeel zit erop:

P1020639.png

P1020640.png

De onderkant zit heel stevig verankerd:

P1020641.png

Vooraleer met de touwen te beginnen heb ik de boot gewassen met een sopje, het stof is er terug af :)

P1020638.png
 
prachtig michel niets op aan te merken .
gr dirk d
 
ze word beter en mooier met elke update die je brengt.
vgr Marc
 
Bedankt mannen :)

Volgende week hoop ik eens op pad te kunnen gaan voor polyester garen te kopen. In de kit zit wel wat katoenen draad maar daar ben ik geen fan van omdat het nat kan worden.
 
Natuurlijk, mag zeker nat worden maar polyestergaren kan daar veel beter tegen dan katoen ;)
Katoendraad wordt merkelijk langer als het nat is en dat heb je niet met polyester.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan