Hoofdsponsor

1/35 Stug III Ausf.G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci mannen.

Ik ga nog een klein beetje modderspatten aanbrengen op de uiteinden van de spatborden (dus voor en achteraan). De tracks zullen wel wat modder omhoog gooien.
De tracks ga ik nog iets beter op de terugloopwielen plakken.

Zou ik ook een laagje buff spuiten om stof te simuleren of is dat erover?
 
Een flinterdun laagje buff geeft houvast aan pigmenten, nooit verkeerd !
 
Update:

Ik heb het geweer geplaatst en heb de tracks nog wat beter over de wielen gelegd en dan heb ik nog wat modderspatten aangebracht op de spatborden en hitteschild van de uitlaat. Ook is de uitlaat voorzien van zwart pigment.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Rest me nog houten balken aan de zijkant en sleepkabels + een figuurtje
 
Moet eerlijk zijn en zeggen dat je model geslaagd is tot hiertoe.
een tip voor de volgende keer : de reservetracks zou ik een beetje meer variatie in kleur meegeven. Daarmee bedoel ik een beetje meer roestkleur-tonen gaande van donkere roest tot bleke roestvlekken. Dat kan je bekomen door verschillende poeders te gebruiken.
Wat het slijk betreft vind ik het ook geslaagd, niet teveel ,niet te weinig maar "a point" Nu moet ik er wel bij vertellen dat er van mij slijk op een voertuig mag, maar niet teveel é ,want iets vol klodderen is niet moeilijk en daar moet je trouwens geen modelbouwer voor zijn, want ge moet maar een half voertuig maken . De rest is een vorm met slijk aan dat ge zelfs niet moet opkuisen en schilderen.
Goe bezig !
 
Mooi, over je boomstam schilderen, al eens geprobeerd met olieverven? Eerst een primer dan de eerste donkere bruine tint en dan met terpentijn verdunde dotjes een lichtere bruine tint aanbrengen. Dan alles blenden zo krijg ik meestal een mooi resultaat.

Grtz Bart
 
Awel, voor een eerste poging is dit een mooi resultaat.
zet je Stug (als ie volledig af is) op een ondergrondje en je kan hem zo inschrijven voor een ipms wedstrijd...Zeker weten.

Ik weet dat er altijd ruimte is voor verbetering, maar die verbetering komt er enkel door te bouwen, te bouwen enne...te bouwen (en af en toe eens iets te laten mislukken)
 
Merci mannen.

De reservetracks kan ik nog aanpassen Famo, ze zijn nog niet gelijmd. Roestpoeder heb ik niet maar ik kan eens zien of ik het met verf nog wat beter krijg.
Het hout schilderen heb ik naast me gelaten Bart, olieverf heb ik niet dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik overweeg om olieverf eens te proberen.

Koekie, een eerste tankje aan een wedstrijd laten deelnemen is niet echt aan te raden denk ik. Als je weet dat je geen kans maakt tegen die proffesionals dan is er ook niets aan.

Update:

Ik heb het hout geplaatst op de stug. Weet iemand of dit als extra bescherming diende of voor als ze vast reden in het slijk?

Ik heb aan beide kanten een andere dikte van takken gebruikt omdat er ook dikke en dunne bomen zijn:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Het is echt hout uit het bos dus realistisch is het wel vind ik.

Hoe heb ik dit gedaan:

Eerst de takjes 24 uur ondergedompeld in sterk verdunde matte acrylvernis in water. Het water en de vernis trekt zo helemaal in de takjes en dan na drogen zijn ze heel hard en bewaren ze ook goed. Ze vergaan niet meer, toch niet binnen.

Dan heb ik de takjes aan elkaar gespietst met messing staaf van 1mm. Dus door de drie takjes heen en met secondelijm vastgezet.
Op de plaatsen van de messing staaf heb ik dan de spankabel gemaakt van afplaktape, gelijmd met secondelijm en dan zwart geschilderd.

Ik ga dus de reservetracks nog eens bekijken en dan het figuurtje nog.
 
Ik heb al heel wat wedstrijdmodellen gezien en deze kan er gerust bijstaan.
De meesten onder ons kunnen inderdaad niet echt op tegen de "pro's", maar op de ipms beurzen kan je als beginner zeker deelnemen. (en prijzen binnenhalen)

Ik vind de boomstammen zeer geslaagd! nu nog een ondergrondje...
 
De boomstammen zijn zeker geslaagd!!
Deze werden gebruikt als extra bepantsering ;)
 
Voila, simpel maar goed. Gewoon echt hout gebruiken want dat kunt ge zo echt niet namaken.
Die behandeling zal ik zeker onthouden, goed gevonden Michel.
Extra bescherming das waar maar als dat hout een inslag krijgt zou ik toch niet graag bij het voetvolk geweest zijn die er eventueel rond liep. Die waren doorzeefd met splinters....... Maar ja, in een oorlog heb je altijd een beetje verlies é !
 
Speciaal voor Famo :D heb ik de reservetracks nog wat bijgewerkt met verschillende bruintinten:

attachment.php
 
Jawadde zeg speciaal voor mij ! :unsure:;)
 
Mooie Stug, ziet er goed uit met die echte takjes.

Grtz Bart.
 
Dat ziet er allemaal zeker niet verkeerd uit! Knap model dat je daar hebt neergezet! Ik ben er zeker van dat Uw volgende project een groot succes gaat worden, ik ben zelf ook nog aan de beginnende hand en merk dat ik elk model erop vooruit ga. Vooral véél lezen en durven proberen! Goe bezig zou ik zeggen ;).

Erwin.
 
Merci gasten.

Update:

Ik ben de laatste hand aan het leggen aan de stug door de sleepkabels te maken. De ogen bestaan uit PS delen maar de kabel moest gemaakt worden van een gewoon stukje katoendraad. Ik heb m'n best gedaan om dat iets of wat realistisch te krijgen.

Nu had ik graag wat feedback hierover of dit afbreuk doet op de rest van het model of niet.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Het ligt er nog los op.
 
Dit doet volgens mij zeker geen afbreuk aan je Stug, maar kan je eens een totaal beeld geven van je Stug met de kabel er op?
In ieder geval mooi gedaan hoor.

Grtz Bart.
 
Ik zal straks een algemene foto nemen.
Het mag er niet uitzien als een katoenen draad, misschien concentreer ik me te hard op dat feit...
 
Het geeft mij zeker geen 'katoendraadindruk'. Ik vind hem echt wel geslaagd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan