Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
In verbang met Witsen.

Witsen was burgemeester van Amsterdam, en in zijn vrije tijd schreef hij die beruchte scheepsbestier.
Ik ben nu niet zeker, maar ik denk dat Witsen ( of toch ergens gelezen), dat hij zelf geen scheepbouwer was, maar uitermate belangstelling koesterde voor de scheepswerven in zijn stad.
en zoals Rik schrijf, klopt het helemaal dat er onderdelen zijn vergeten of eenvoudig niet aan gedacht.
Witsen schrijf over het glas in zijn scheepslijst, maar vergeet de klokkestoel en plaats te beschrijven op het schip. Een daagelijkse vanzelfsprekendheid.
Daarom kijk ik vol bewondering naar je bouwen op Witsen's handleiding, en durf ik er niet aan te beginnen.

Verder, moet ik je zeggen....nee liever een...Applaus

Groetjes
ward
 
ja hij zal soms ook wel eens iets vergeten zijn het was immers ook maar een mens.

tog kan ik het goed met witsen vinden :laugh:
ook niet vergeten dat het in die tijt allemaal zo vanzelvsprekent was dat het pietluttigheden leken en hij had er zeker niet aan gedacht dat een of ander modelbouwerke zijn bestek of boek ging gebruiken 400 jaar later :D

gelukkig zijn we hier met velen en als er dan is iets vergeten word denkt een ander er mischien wel aan.

dus als je iets ziet optijt roepen als het kan ;)
 
Op tijd roepen.....
HAhaha, ik heb gezien dat je bemanning dringend aan rust toe zijn. Sommige leunen tegen de verschansing, andere zitten op een balk te nietsen......:laugh:

groetjes
Ward
 
stijf bevrozen van de kou als ge het mij vraagt :laugh:
 
ik ben aan de zijkant van het ruim aan het beplanken.
en ik heb hem ook uit de stijgers gehaalt.

2hwi2cy.jpg

1z6r5vs.jpg

53u147.jpg
 
Dirk, nu zie ik er al veel meer schip in :laugh: da's niet rot naar jou bedoeld maar ligt geheel aan mij.
 
:) thx wim het komt wel

maar het vraagt een beetje tijt natuurlijk
 
Dit is een museum-stuk in wording.
Hoewel ik dus geen houtsnuiver ben, kom ik hier geregeld eens piepen.
 
thx dominic

het zal wel geen muzeum stuk worden hoor :nowink:
of ik moet bij ons in de living een museum openen :D

ik hoop dat dit het eerste van velen mag zijn gebouwt met de vlakbouw metode.

en dan hoop ik ook dat het elke keer wat beter gaat tot er iets uitkomt dat ik wel in het openbaar durf tonen 8)
 
voorlopig ben ik weer bezig met een hoop teorie dus ff geen update tot ik er uit ben ;)
 
Hoi Dirk,

je bent goed bezig hoor, dit heb ik gisteren in het echt kunnen bewonderen!ApplausApplaus
Doe gewoon het geen wat in je vermogen ligt.;);)
Het is een bijzondere boot die je aan het bouwen bent !:)
En je houd van uitdagingen en dit kun je best een uitdaging noemen!8)8)
Veel lees plezier hoor.;);)
 
thx john het was een gezellige babbel gisteren 8)
swa / dat is zo, ook al ben ik niet zoon opzoeker ik heb deze keer geen keuze :laugh: en eerlijk gezegt ik verschiet er zelv van dat ik al zover geraakt ben ook klopt alles wel niet 100% tog ziet het er al best goed uit voor een eerste keer vlakbouw te bouwen.
 
Hoi Dirk,

het had mij ook deugt gedaan de gabbel.
Moeten we zeker meer doen hé.
Geeft me weer een boest om toch door te gaan.
Of vergis ik me?!!!
 
nee john je vergist je helemaal niet ik heb er ook van genoten zo eens lekker met zen 2 over niets anders dan modelbouw klappen . het kan echt eens deugt doen.

want als ik er met mijn vrouwtje over begin gaat het van // zijde daar weer met uwe boot :laugh::laugh:

we moeten het zeker nog eens doen kunnen we de michel en de rené er ook bijvragen dan word het nog gezelliger zo 4 houtsnuivers bij elkaar . er zullen zware verhalen boven komen denk ik :)

john je bent altijt welkom dat weet je ;)
 
Ja zo kan ik het ook zegen dat je het zelf gemaakt hebt terwijl die kaboutertjes op de foto’s het hebben gedaan :D:D:D
ziet er goed uit8)
 
bouw tijt dus vandaag de voorboeg beplankt 3 sporen gelegt en het spoor van de focke mast
dan ook nog het grote spoor voor de midden mast . hier moet ik morgen nog een beetje aan voort doen en daarna komen de kruidkamer en brood kamer aan de beurt.

voor boeg
2drb5kz.jpg

spoor in het midden
2lxbl0j.jpg

en een zicht naar voor
wkp9ms.jpg
 
Die tang en tube op de achtergrond verraden dat het om ede bouw van een model gaat maar het lijkt wel of hier een echt schip gemaakt word zeer mooi dit te volgen ben onder de indruk8)
 
Die theorie kost jou zo te zien weinig tijd, alweer een update, ziet er gelikt uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan