Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
en ik dacht dat het vlak leggen mooilijk was.


6y1bad.jpg

m8mbfc.jpg

2w2fmso.jpg
 
:laugh: en dat was het dan zoals je ziet een hele boterham .

en daarom was het hier zo stilletjes voor een paar weken.
maar nu zijn we weer helemaal bij gebeent en kunnen jullie weer volgen wat ik aan het uitvreten ben. ;)
 
Hooo, even de modderetter spelen.

Amazone, even wat over je foto´s, je plaats foto´s van iemand zijn site hier neer en je gebruikt ook nog zijn volgorde. Let wel dat dit niet kan he. Of je moet toestemming hebben. ;) Dus ik zou heel graag hebben dat je dat er dan ook uitdrukkelijk bij vermeld.
 
wat moet ik vragen en aan wie rik want ik kan niet volgen hoor.
dit zijn wel mijn fotos en voor zover ik weet mag je een bouwverslag overal posten.

dus ik zie niet echt het probleem .of het probleem moet hier liggen.
 
Dit zwartwit foto´s met die leger makkers. Zijn die van jou dan> ik zou zeggen twee druppels water van iemand anders..... als dat zo is, dan is het voorgaande natuurlijk te beschouwen als ongeschreven. :P
 
np rik .
als je ze ergens anders gezien hebt loopt er iemand met mijn pluimen in zen gat rond :laugh:

ik weet dat het veel is en dat ik het er rap heb opgezet maar voor mij dient het forum om vragen te stellen als ik iets niet weet.

en in de voor bereiding is het meermaals aan bod gekomen hoe alles tot nu toe in den haak zat, dus denk ik dat iedereen tot nu toe wel heeft kunnen volgen. en het leek me dan ook onnodig om alles nog eens voor een 3 keer te herhalen.
want foto s zeggen meer dan woorden; daar om dit foto verslagje in een noten dop.
 
;)^^nog zo laat wakker man,op tijd rusten hé,het moet een hobby blijven,nog een fijn 2010 en geniet er van
grtjes
lus
 
thx lus

de voorboeg is ontsettent mooilijk om goed te krijgen, maar ga tog mijn best doen want die spantjes moeten dus erg hard gebrand worden dat het zelfs in 3 of 4 keer moet anders krijg ik ze niet goed in vorm. ze zien er dan ook erg aangebrand uit ;D

2uzw0f6.jpg

6og3nl.jpg
 
Hoi dirk,

het blijft erg indrukwekkend uit zeg!!
Alleen jammer dat de laatste foto wat onscherp zeg.
Misschien een statief gebruiken en eens kijken of je kunt scherp stellen door even ligtjes ingedrukte houden.
Dat zit er bij de moderne toestellen op!
Kijk dan ook even of er een functie op staat om statische objecten te nemen.
In ieder geval prachtig werk dat je laat zien ook al is het soms chinees voor me!
Nog de beste wensen en veel bouwtijd/projecten voor het komende jaar!!!
 
Hmmm, ik heb ze eens gezien, maar waar?

Dat zou je eens moeten uitzoeken. :O Ook jij hebt recht op de pluimen in je eigen g@t toch.

Verder moet je meer centers aanbrengen, en het berghout nog even niet aanbrengen. Die komt daarna pas.

maar voor mij dient het forum om vragen te stellen als ik iets niet weet.

Tja, zonder foto´s is het voor ons moeilijk te beantwoorden. Kijk maar eens naar je begin van het andere topic over je rc schip. Daar heb ik doordat je foto´s plaatst veel antwoorden kunnen geven. En die heb ik dan verduidelijkt met tekeningen in de foto´s
 
ja foto s. als ik er aan denk dan probeer ik savonds wel een paar foto s te trekken maar ik durf het ook wel eens te vergeten. ik zal er eens wat meer aan denken als ik er aan denk :D

het berghout is zeker nog niet aan de orde rik. ik heb nog een hele hoop ander werk 8)
 
Mijne beste Dirk..na héél wat gemis op ons forum,ben ik er weer...en zie ik hier weer prachtige dingen(te zacht uitgedrukt)maatje wat een projekt en wat een uitdaging..inmiddels weet ik al lang dat je geen enkele uitdaging uit de weg gaat..maar hoe dikwijls ik je zie vallen...je staat telkens weer op en je gaat door ...je inspiratie die je zoekt in de bronnen van de legendarische scheepsbouwers...verheugt me zo...en dan nog dat je met een techniek bezig bent...die velen nog steeds aan het bestuderen zijn...toen ik je een jaar geleden heb leren kennen...en als ik zie waar je nu staat..getuigt dat je het in u hebt zitten...die feeling...en die liefde die je er in legt spreekt boekdelen....ik zou zeggen maatje...gewoon blijven doorgaan..en ik hang hier nu terug met mijn lippen op..veel update's maken ...ik geniet hier van....;););)
groetjes van een fan,
Swa
 
thx swa ;)
ik heb de koe bij de horens gepakt en probeer het beste er van te maken.

en dan hoort een paar keer opnieuw beginnen er bij zeker :laugh:
 
Zeer indruk wekend hoe je bouwdt heel mooi om te volgen8)
 
thx ron ;)
ok zoals ik al zij moet ik nu gaan vals spelen.
de enekant is gemaakt met een scheerstrook zoals witsen het schrijft, tog vond ik verekkes mooilijk om 2 dezelvde te maken. als je bijna niets hebt om op voort te gaan. dus heb ik een maletje gemaakt langs de kant die al gedaan is en deze dubbel gemaakt voor de andere kant. dit geeft tog wat meer zeker hijd dat de 2 kanten het zelvde zijn. en nu kan ik daar de oplangen tegen plaatsen.

ik hoop dat dit werkt want anders moet ik als nog een scheerstrook maken en het zo doen .

96hlk7.jpg

21jugih.jpg

b87nlt.jpg

2u89l3p.jpg

rbmplj.jpg

2qvz6zl.jpg
 
zo te zien komt het wel goed,mij niet gezien veel te moeilijk!
gtrjes
lus
 
Dirk ik hoop echt dat je maletje gaat werken....maar toch...na eventjes Witsen geraadpleegt te hebben...;););)...denk ik dat je genoodzaakt bent...nog ééns een scheerstrook te maken...maar nogmaals ik ken je ..je slaagt je hier wel uit...:P:P
 
Zo te zien toch maar wat hulpmiddelen gebruikt? :P Om zo de spanten tegen aan te zetten.

Dat is een goed idee maar beter is dit in een plank te doen, deze met bouten vast te zetten aan de ondergrond, dan kun je st en bb tegelijk doen.

Alleen de spanten zijn niet mooi egaal, ik denk wel dat je daar zeker nog even naar moet gaan kijken. Dit komt zo niet goed hoor.
 
ik heb eerst 1 kant zonder mal gedaan dus met een scheerstrook.

ik kan de andere kant ook zo doen maar dan denk ik dat het niet allemaal evenwijdig is. dus gebruik ik voor de andere kant de mal. gewoon omdat ik niet zeker ben .

ik maak ook niet elke dag een schip zoals deze dus tog maar ff vals spelen langs de andere kant. :$


en omdat het tog makelijk is heb ik 2 mallen gemaakt ,zo blijft alles stevig staan en kan ik na de spanten er op staan eerst de binnen kant afwerken en een dek leggen voor de stevig heid.

rik// de spanten vallen best mee in effen zijn , natuurlijk zit er hier en daar ne vringer tussen maar dat los ik dan op met schuren want het schild nergens zo echt veel dat het niet te doen is.

moest dit echt niet lukken dan ga ik wel voor een 2 scheerstrook maar ik wil dit tog eerst eens proberen ;)
 
ik ben dus begonnen aan de andere kant en het lijkt heel goed te lukken denk ik zo.

2cs79rb.jpg

q0t5.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan