Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

prachtig je bend er bijna met de ont luchters
 
merci,
nog flenzen voor de grote, en ben nog aan het verzinnen voor de bouten.
ga eens poging doen met rond 1mm
zal ze ook een keer in de primer zetten voor volgende post
 
een heel werkje weeral en ziet er goed uit
 
Deze details zullen direct een totaal ander beeld geven van je schip, ik kijk er al naar uit ;)
 
alweer enkele weken verder met bouwen , merci nogmaals voor jullie interesse en positieve feedback.

Het achterdek is de reling met toebehoren bijna voltooid, op het voordek zijn de eerste stappen genomen om ook daar wat vooruitgang te boeken.
Voor wie zich afvraagt wanneer we nu gaan schilderen? Zodra de relingen zijn afgewerkt, voor we aan het beplanken van het achterdek starten, nog even geduld graag :)

en natuurlijk wat foto's van de vooruitgang.
het lijkt wel een bataljon van luchters en andere uitsteeksels die zich langs de reling bevinden.

DSCN4496_zpsxalzqodc.jpg

DSCN4499_zpsfnitktxq.jpg

ook hebben we weer enkele gaten en geleidings-rollen in de reling gemaakt voor de sleep en takel kabels.

DSC_0141_zpst1wrsbut.jpg

DSC_0021_zpsbfdrcmpf.jpg

DSCN4606_zpstfdbzwv2.jpg

DSCN4605_zps90vxoufw.jpg

DSCN4603_zps939n1vbk.jpg

tot slot nog een blik naar voor en achter met alles in dry-fit.

DSCN4607_zpse0eeaxlu.jpg

DSCN4611_zpstam1fudr.jpg

oeps, was een hele boterham en redelijk wat werk, hopelijk kunnen jullie het waarderen.
vgr Marc
 
Al die detais geven een sleepboot zijn eigen carracter 8)
 
Oké Marc
Je geeft me zin om ook een sleper te bouwen, goed gedaan prachtige details.
Wanneer is de te water lating?

Mvg
Marc
 
hopelijk kunnen jullie het waarderen.

Niet goed zeker? Ik doe het je alvast niet na, dat is zeker.
Blijf dergelijke projecten steeds met veel respect volgen.
 
en ik zit stil mee te genieten mooi werk mark
 
bedankt jongens voor jullie interesse en steun.

wat de te water lating betreft; we zijn in sept 2014 gestart en ik had gehoopt om op 2 jaar dit schip afgebouwd te krijgen.
Vermoedelijk zal ik deze datum niet halen maar varen zal ze al wel in de zomer van 2016 al is het dan niet volledig afgebouwd.
( ik kan maar enkele avonden per week bouwen en tijdens de blok van mijn dochters dien ik ook wat anders te verzinnen )

vgr Marc
 
we hebben nog eens een vruchtbaar modelbouw weekend achter de rug.
op het voordek hebben we de reling bolders kunnen plaatsen.

ook hebben me alle reling steunen kunnen snijden en aan 1 zijde zelfs kunnen plaatsen.
:) ben weeral een gelukkig modelbouwerke :)

het op maat maken van de steunen ( 1 zijde )

DSCN4614_zpsgjnret66.jpg

DSCN4615_zpspzr5i5mn.jpg

een overzicht van 1 zijde.

DSCN4617_zps7yr9vkrv.jpg

en nog een detail foto, niet helemaal 100% maar de 4 boldertjes zijn 5mm hoog.

DSCN4616_zpswarnqydy.jpg

tot later maar weer
vgr Marc
 
we zijn precies goed bezig :) zal wel aan het weer liggen en verder niks te doen, dus modelbouw tijd :)

Nu alle attributen gemaakt zijn die zich langs de balustrade bevinden en alle gaten geboord om deze te bevestigen, is het terug tijd om de laatste werkzaamheden aan de romp(voor het schilderen) aan te vangen.

De onderste bevestigings-lat voor de stootblokken gemonteerd.

DSCN4632_zpsyinuc8px.jpg

DSCN4633_zpssf8xjph6.jpg

hier en daar nog wat bij geschuurd en dan met een klein hartje begonnen aan de afscherming van de boegschroef en water aanzuig.
Voor zover ik op de foto's kan zien, zijn het enkele verticale staven in de openingen.
ik heb geopteerd om terug sleuven in de romp te frezen waarin ik enkele messing staven kan plaatsen .
deel 1 is alvast gelukt, nu alles nog terug met epoxy verzegelen en mooi passend schuren.

DSCN4635_zpskjiucqas.jpg

DSCN4637_zps2gqmlpla.jpg

ondertussen gaan we alvast alle attributen van afgelopen week in hun definitieve verf jasje zetten.
mogelijk krijg ik de romp nog dit jaar af, :wiggle:we zullen maar niet te hard van stapel lopen en rustig aan verder knutselen.
tot later
vgr Marc
 
ja gaat vooruit je gaat ontzettend goed vooruitApplaus
 
om niet in de vergeethoek terecht te komen , toch maar even een kleine stand van de werken.
Het onderschip is ondertussen opnieuw gespoten en de verf voldoende uitgehard.
vandaag de waterlijn afgetekend en gestart met alles af te plakken om straks onze volgende kleur te kunnen spuiten.


DSCN4847_zpshmf8t06g.jpg


DSCN4845_zps9jthqqjl.jpg
 
mooi om de vooruit gang te zien marc en eenmaal de boven kant in het zwart zit zal het al een heel ander zicht zijn .


gr dirk d
 
Gebruik je eigenlijk speciale verf om deze te water te kunnen laten? Of is dat van geen belang als je er nadien nog een (speciale??) laklaag over legt?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan