Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Nu we toch terug bezig zijn met posten en bouwen zal ik hier ook maar even het laatste nieuws en bouw vorderingen neerpennen.

Het eerste stuk van het dekhuis staat in elkaar maar de bouw werkzaamheden zijn stopgezet vermits ik eerst voor een aantal technische problemen een oplossing wou vinden om te voorkomen dat ik later alles opnieuw zou moeten aanpassen in de latere in bouw fase.
De huidige problemen even op een rijtje.
-Te weinig kanalen om alles te kunnen bedienen en te weinig ervaring om alles vanzelf werkende te kunnen maken.
Hiervoor ben ik bezig met arduino voor de sturing en uitbreiding van schakel kanalen.
-de rookgenerator staat bijna in elkaar en kunnen we hopelijk eind deze week testen.
-het ontwerp van de werkende kraan staat op papier en de nodige motortjes en andere word hopelijk deze week geleverd zodat ik ook daar mee verder kan.
-Verder heb ik in gedachten hoe de blusmonitoren kunnen draaiend gemaakt worden maar dat kan ik pas testen als ik verder sta met de mast
-enz.... het één hangt aan het andere en ik wou eerst voor alle probleempjes een oplossing voor er verder gebouwd werd, kwestie van niet alles 2 of 3x te moeten afbreken om aan te passen.
-de radars zijn ondertussen als 1ste opgelost
DSCN5368_zpst2shjzho.jpg

DSCN5372_zpsbnjhmqvx.jpg


Het volgende is de rook generator, op elektroniche wijze veel rook maken zonder vuur.
kwestie van een rokende schouw te hebben bij een varend schip.

tot later, Marc
 
Om dat allemaal werkend te krijgen en arduino te leren daar moet je je tijd voor nemen.
 
zie en werk al 32 jaar aan schepen en dit is een knap resultaat wat je neerzet grt.
 
prachtig werk mark kijk al uit naar de rook generator
 
marc wat de radar betreft bij die kleine servo moet je maar een klein onderdeel weg knippen en dat volstaat om de radar traag te laten door draaien mijn collega frank dat dat altijd zo
vgr dirk d
 
@ Dirk, bedankt om mee te denken ,ben vertrouwd met de techniek om een servo blijvend draaiend te maken.
Op de toegepaste wijze kon ik de behuizing nog kleiner maken en nu draait de motor op 1.5V zodat deze nog trager draait dan op de normale spanning voor een servo
 
Hier bij de eerste test resultaten van mijn rook generator.
om de kosten zo laag mogelijk te houden heb ik een kunststof bakje genomen wat nog ergens lag te luieren onder aan in de kast.
voor de definitieve versie ga ik wel een alu bakje nemen, kwestie van iets meer zekerheid ter voorkoming van brand aan boord.

we zijn begonnen met bouwen naar vb wat er op het www is gevonden.

DSCN5462_zps9mrayggu.jpg

DSCN5463_zpsgi4dl12y.jpg

daarna zijn we gaan testen op een batt 6V , helaas een pover resultaat.
De boel gedemonteerd zodat we konden zien wat er gebeurde


vervolg in volgend bericht
 
Laatst bewerkt:
( vervolg)

dan maar effe een voeding 12V erbij genomen wat zeker een beter resultaat gaf.


Echter na enkele minuten mengde een vervelend brand luchtje zich met de rook.
De glasvezels die ik gebruikt had waren aan het verkolen, hier moeten we dus nog wat verder op testen.

DSCN54611_zpshrm8xojk.jpg


Tot later , vgr Marc
 
Prachtig resultaat, hoor :wow:
Daar zitten ook een heel pak hobby uren in en de spantenbouw is uitdagend.
vooral je rookgenerator en radaraandrijving interesseren me ook.
Mvg
S Marc
 
prachtig werk marc als het op punt staat zal je het toch eens met handen en voeten moeten uit legen hoor hoe je het heel juist maakt ik versta het ni
et zo goed
 
Vanaf volgende week eerst enkele weken in het buitenland , verder kom ik dit jaar nog wel enkel malen richting zee in het weekend, kom het graag even toelichten dan.
vgr Marc
 
Vanaf volgende week eerst enkele weken in het buitenland , verder kom ik dit jaar nog wel enkel malen richting zee in het weekend, kom het graag even toelichten dan.
vgr Marc
komt in orde marc
 
prachtig werk marc als het op punt staat zal je het toch eens met handen en voeten moeten uit legen hoor hoe je het heel juist maakt ik versta het niet zo goed welke glas vezel gebruik je nu .
gr dirk d
 
op de moment gewoon kachel koord.
Indien gewenst zal ik op Oostende voor anker of de dagen ervoor, een demo komen geven en dan kan het dozeke ook geopereerd worden zodat de ingewanden zichtbaar worden.
Het dozeke zit ondertussen in de springer ingebouwd, dient nog wel in messing omgebouwd ,want het pvc dekseltje begint sporen van smelten te vertonen.
moeten alleen afspreken op welke dag de geïnteresseerden aanwezig zijn , want heb ook nog een afspraak voor Blankenberge die week.
(normaal van 20/5 tot 27/5 aan zee)

Voor de geïnteresseerden kan ik nog melden dat het vervolg van het bouwverslag gepland staat voor half mei 2017
(ben reeds stilletjes enkele uurtjes per week terug bezig aan deze sleper.)

vgr Marc
 
sta je er op een stand of kom je naar de club van ons ???
gr dirk d
 
ik kom normaal alleen kijken, zowel in Oostende als in Blankenberge, maar ik kan de Springer Tug met rookgenerator wel meebrengen om te laten zien.
geplande afspraak heeft enkel te maken met oude kennissen om samen wat gaan te drinken.:)
vgr Marc
 
ik kom normaal alleen kijken, zowel in Oostende als in Blankenberge, maar ik kan de Springer Tug met rookgenerator wel meebrengen om te laten zien.
geplande afspraak heeft enkel te maken met oude kennissen om samen wat gaan te drinken.:)
vgr Marc

ik ben normaal 2 dagen van dienst op oostende voor anker bij de modelclub
 
het is meer dan dan 9 maanden geleden dat er hier nog eens echte bouw activiteit was, verzachtende omstandigheden waren er natuurlijk in de vorm van 2 andere projecten die enige voorrang moesten krijgen maar nu zijn afgewerkt. De her opwaardering van de sea-comander ( dolphin) en mijn springer tug kon je eveneens hier op het forum volgen.
Eerlijk gezegd het doet deugd hier nog eens een foto van de vooruitgang te kunnen posten.
De ruwbouw van de dagverblijven met er bovenop de stuurhut is voltooid.
Het dak ligt er los op en de vloerplaat kan nog uit de stuurhut zodat het interieur nog netjes kan ingebouwd worden in een later stadium.
Eerst het geheel maar eens verder plamuren en netjes schuren voor we van start gaan met de mast.
zoals julllie gewoon waren , de foto's vertellen het verhaal beter dan ik kan schrijven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
ha de marc terug op hang gekomen dat is een grote vordering marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan