Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.9 Famo "Sneeuwruimer" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
SWS, natuurlijk, dat was wat ik bedoelde :wacko:

Maar ik heb door die fout hier toch weer wat bijgeleerd ;)

Eneuh, je karretje ziet er goed uit hoor...

Grtz,
Beyond
 
Had al eens eerder bij je modellen gekeken. Zien er fantastisch uit!
 
Beetje opschieten nu Famo want de winter komt eraan met sneeuw en ijzel ;):laugh:

Maar gaat er echt goed uitzien dat karretje.

Ron
 
Bedankt gasten voor de complimentjes ;)
 
Famo, sorry hoor maat, ik heb de laatste dagen niet veel tijd gehad om naast Diorama forum, ook de andere nog af te schuimen...maar toen ik de laatste vorderingen van dit topic opnieuw vol enthousiasme ging bekijken zonet, brak mijn klomp !

Wat een prachtige vorderingen laat je hier zien. Het is er alleen al bij je strooikarretje aan te zien dat je de kunst van het verf verwerken heel goed begrijpt, en dat je de waarde van vele kleurschakeringen perfect inschat. Zonder zever, ik heb ervan genoten !

Een vraagje toch, de binnenzijde van de strooikar, ga je die nog aanpakken ?

Daarbij komt dan nog dit glasheldere topic, alles netjes uitgelegd en verstaanbaar voor iedereen. Dit alleen verdient al een proficiat !

Groeten van GUnit.
 
@ GUnit : Bedankt Guy voor het compliment van de master himself
Ach Guy ,als je een tijdje niet verschijnt hier op dit topicstje is dat geen ramp hoor . Ik zeg altijd :"ge kan maar op 1 plaats tegelijk zijn ! " ;) Geen zorgen in maken jong.

Wat die binnenkant betreft kan ik zeggen dat hij reeds gevuld is ,maar ik moet nog enkele details afwerken. allez ge zult er moeten op letten hoor, anders ga je ze niet zien

Het zit hier als het ware in een stroomversnelling ,De Famo wordt ook verder afgewerkt, vanavond na mijn uren het grondplaatje gefreest en gelijmt, de bestelbon voor het naamplaatje ingevult, jaja hier word gewerkt !!! :huh:!?!....:laugh::laugh:

Wat die kleuren betreft, het schoot me vandaag te binnen dat groen en rood en varianten van die 2 (globaal gezien toch), eigenlijk kleuren waren die vroeger in die tijd eigenlijk veel gebruikt werden voor zulke machines ,vooral in de landbouw.
Of nie ?
Allez ,dat komt dan nog goed uit é ^^

Gasten ,de fotoos volgen....
 
Ik heb een licht vermoeden dat er hier iemand van ons forum met een prijs naar huis zal gaan van de Artevelde Challenge ;)
En ik zou er niet van verschieten als Famo deze persoon zal zijn ;)

Go for it Famo....

Grtz,
Beyond
 
Ik heb een licht vermoeden dat er hier iemand van ons forum met een prijs naar huis zal gaan van de Artevelde Challenge ;)
En ik zou er niet van verschieten als Famo deze persoon zal zijn ;)

Go for it Famo....

Grtz,
Beyond

Inderdaad Beyond, mijn stem zou deze alvast hebben. De gebruikte kleurstellingen zijn zo overtuigend dat ik er niet van over kan (ben al meerdere keren komen kijken hier vandaag, gewoon voor dat alleen al !!!).

Euh master ? Nog niet bijkanst, maar mijn nek is toch wat dikker nu :P.
 
Hey Famo het ziet er zeer goed uit. ;)
En de manier waarop je het uitlegt aan de hand van de foto's -foto-
en tekst is goed begrijpbaar.
Het is je gegund om zaterdag een prijs in de wacht te slepen.Applaus
 
Hey Famo het ziet er zeer goed uit. ;)
En de manier waarop je het uitlegt aan de hand van de foto's -foto-
en tekst is goed begrijpbaar.
Het is je gegund om zaterdag een prijs in de wacht te slepen.

Awel, DJs een foto zegt soms meer dan een tekst é !;)

Maarrrrrrrrr ....... op de artevelde trophy zal deze famo nog niet te zien zijn:(:( wegens nog niet klaar:$
of tenzij er een wonder gebeurt ! maar ja , ik ben een realist en dus wonderen bestaan niet . sorry gasten
In Lier krijgt hij zijn vuurdoop, deze datum is haalbaar8)
 
..... vanavond na mijn uren het grondplaatje gefreest en gelijmt........

Voila ,dit is hem.
Gemaakt uit MDF-plaat . Deze platen zijn eigenlijk niet meer dan samengeperst stof en daardoor wreed interressant om allerhande lijsten (moluren) aan te trekken. Alleen geschikt voor binnenwerk é !!!
Is samengesteld uit 2 stukken die op elkaar gelijmt zijn. Zo kan je het onderste deel (25cm/13cm)eerst gemakkelijker frezen, wat ook veiliger is voor de vingers. Want ik heb daar al jammer genoeg ervaring mee (ik heb ze niet meer alle 10 volledig).
Straks gaat ie weg om gelakt te worden, dat laat ik doen door den Freddy, want den Freddy kan dat zeer goed !

Enfin, de fotoos

1_17.jpg 1_16.jpg

Morgen , enfin later op de dag volgen nog andere fotoos van "het machine"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amai dat ziet er knap uit, zeer mooie presentatie Famo ! Euh, mag ik een bestelling plaatsen ?
 
MDF kan je ook mooi in een kleurbeits zetten en afwerken met een glansvernis dat staat ook erg mooi , echt hout is uiteraard mooier in de vernis maar de MDF komt leuk in de buurt ;)


Ron
 
Dat ziet er mooi uit. Ja met een plaatje MDF en een
freesmachine kan je mooie grondwerkjes maken.
En wat de vingers betreft Famo ge zijt nie alleen
ben er ook eentje kwijt. :angry:
 
@ Ron ; mooi bakstje dat je daar hebt man !!
@ DJs ; enjoy the club " minder dan 10" :laugh:

Volgende update.

De vulling van de zandbak heb ik eerst gedaan met acrylic resin gemengd met pigment en laten drogen, resultaat : een dikke nul. Was vergeten plaaster bij te voegen en daardoor zakte de ganse boel in als een pudding, maar that's live é !
Dan maar verdunde tamiya putty opgedaan en laten drogen

9_2.jpg

Daarop tamiya buff erop gedaan en terwijl de verf nog nat was afgeshraapte pastelkrijt erop gedaan en weerom laten drogen.

9_4.jpg

Na 2 uur de overtollige pastelpoeder afgegoten en licht afgeborsteld om daarna met andere pastelpoeders te bewerken. deze fixeerde ik door met een licht bevochtigd penseel(water)die krijten te deppen. De binnenkant die nog zichtbaar is heb ik eerst bewerkt met grafietpoeder, pastelkrijt en roestpigment. Daarop heb ik dan terug met een licht bevochtigt penseel (water) vertikale lijntjes getrokken en voila .
Het chassis heb ik ook al lichtjes bewerkt met pastelpoeder (muisgrijs) en pigment.

7_5.jpg

Bon onze Famo dan maar.

De volgende stap die ik gemaakt heb is een wasch van burnt umber. Op sommige plaatsen zwaar gezet en dan op sommige plaatsen weer licht gezet. Zo krijg je geen monotoon geheel en komt er nog een beetje meer leven in. Ik zal moeten opletten dat er niet teveel leven in komt of als de wielen erop zitten rijd hij vanzelf weg :laugh:

5_7.jpg 5_8.jpg 5_6.jpg

Het geheel heb ik ook nog een pinwash gegeven.
De laadbak heb ik ook onder handen genomen.

5_12.jpg 5_10.jpg

De wielen en de spade idem. Je kan zien dat de de sommige wielen zwaarder en dan weer lichter gewascht zijn.

3_13.jpg 3_14.jpg 1_15.jpg

En dat was het dan weer voor deze keer.

Spuw maar eens duchtig jullie gal uit .......:))...:laugh::laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gal spuwen ?? Waarop :nowink:
Ziet er erg realistisch uit.
 
Het ziet er formidabel uit, ik kan zeker niet beter dan dat (ik kom zelfs niet eens in de buurt :O :( )

Maar als ik mijn gedacht mag zeggen over de aanhanger, ik zou hier en daar een klein beetje zand "morsen" op de ondergrond, dus onder de bak op het aanhangertje, nu lijkt het daar een beetje te "netjes"...

Breng je hem zaterdag mee?, ben erg benieuwd deze live terug te zien...

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan