Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz. 7/1 2 cm Flakvierling 38 auf Selbstfahrlafette [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
OMG Famo, wat laat je hier allemaal zien maat, dit gaat iets moois worden, een prijs pakker op wedstrijden ;)
Als ik je zo bezig zie, vraag ik me af of je alles zou kunnen scrachen, misschien voor een volgend project, of een der volgende, is dit doenbaar?
 
Ha daarom hangde er een donkere wolk boven Du....... als ik daar passeerde. De Famo was aan het balen. :P :P
Nee jong chique update en kan het wel geloven dat ge eens een tussendoortje wil maken. Vind wel tof hoe je je koppelingen maakt.
 
Laatst bewerkt:
@ GUnit : Eigenlijk had ik in het begin van deze topic deze foto moeten plaatsen

18_2.jpg

Het is de bedoeling dat het onderstel zo geplaatst word met daarachter (in het verlengde) de bovenbouw bestaande uit de carroserie en laadbak met de Flak 4-ling erop gemonteerd . De bovenbouw zal op 4 plexiglazen pootjes gemonteerd worden. Deze werden mij bezorgd door onze Jadefalconguard , waarvoor ik hem nog een keertje wil bedanken.
Als ik mij niet vergis (ik kan verkeerd zijn) was het DJs die me een tijdje geleden zei dat het eigenlijk een soort technish model ging zijn als ik hem zo ging opstellen. Das waar maar zo kan ik alle details tonen. Begrijp je Guy.

@ Pantani : alles scratchen ? tja ik heb al met deze gedachte gespeeld maar als je bv de wielen bekijkt ,het motorblok en dan nog te zwijgen van het wapen dat krioelt van detailtjes dan begin ik toch serieus te twijfelen moet ik zeggen.
Ik vertrek voorlopig nog met de grote stukken (nu ja groot !?!) en probeer zoveel mogelijk te detailleren door scratch en PE.
Maar misschien dat ik ooit een pantser scratch , dat zie ik wel zitten maar een (duitse) halftrack ? kweet niet Dirk , nog een beetje te groen...:$

@ DJs : ;)
 
Daar ga je zonde van maken als je dat moet gaan schilderen.
Zo iets stop je toch niet weg onder een gekleurd laagje?
Sommige vinden ons een beetje gek om te modelbouwen, wie gaat ze ongelijk geven ;) ;) :)

Erik.
 
Ja Erik, ik denk ook dat het een ongeschilderd exemplaar zal worden, het zou zonde zijn zoals ge zegt. Alhoewel het eigenlijk de bedoeling was om alles de schilderen (AB-en) en te wheatheren. Maar een naked kit heb ik nog niet in mijn collektie dus .....
 
Misschien het model half spuiten en afwerken in de lengte richting:8
Dat is wel apart.

Ron
 
Wat Ron daar zegt heb ik nog NOOIT gezien, dus alleen het idee al is supergeweldig ! Voor het overige Famo, als ik hier op bezoek kom val ik van de ene verbazing in de andere, dit is prachtig hoor vriend ! En niet tevreden van dat ene onderdeeltje ? Ik ken dat, slapeloosheid, blij dat de zon opkomt om er terug in te vliegen...en dan de gemoedsrust die volgt als iets naar je zin is ! Bedankt voor het plaatsen van de foto want dit is een heel stuk duidelijker nu !
 
Tja jongens wat kunnen wij als modelbouwers hier nog aan toevoegen,als men hier naar kijkt wordt men toch gewoon stil...;)
 
Hey Famo als ge hem toch niet gaat schilderen kunt ge hem misschien op een sokkel zetten
met een schuine spiegel erin. Heb dit eens gezien van een truck op schaal en dan kunt ge echt ook heel goed
de onderkant bewonderen. T'is maar een gedacht hé ;)
 
Allez gasten jullie gaan me hier nog zotter maken met jullie interessante ideeën.

,als men hier naar kijkt wordt men toch gewoon stil...;)

en ik soms depressief...:O....:laugh::laugh::laugh:

@ Ron :Had eigenlijk nog niet zo ver gedacht, maar begin maar eens af te tapen om te AB-en :wacko: ,maar het is wel iets om over na te denken.
Ooit eens in een wedstrijd een Panther zien staan die zo afgewerkt was en moet zeggen dat dit wel iets speciaal is om een model zo te zien staan

@ GUnit : you're welcome

@ DJs : das een goed idee voor een sokkel, heb er hier eens zitten over nadenken en is eigenlijk zeer gemakkelijk te maken met een kantelbare frees . Op mijn werk hebben we toch verschillende van die frezen. MDF-plaat van 4 cm dik, een schuine inkeping in frezen om de spiegel in te leggen en dat ist. maar je idee van die Ledverlichting in de sokkel spookt nog altijd door mijn hoofd.
Nu , moest ik nu eens een gaatje of 2-3 boren in het midden van de spiegel ,zo ge weet wel in de lengterichting, dan in elk gaatje een wit Ledlampje steken om zo de onderkant te verlichten. Wel op letten dat de verlichting niet te straf is é, desnoods met een dim-systeem. Dat herhalen we opnieuw voor de onderkant van de bovenbouw, dan heeft het 2-ledig model een verlichtte onderkant die je kan zien in de spiegel..................................ik denk dat ik mijn tussendoortje weer aan de kant zal schuiven :$
 
Ja een combinatie van de 2 ,LED en spiegel niet slecht. Maar ik denk dat ge dan beter de LED's aan de zijkant boven de spiegel aanbrengt in
plaats van in de spiegel. Ge kunt strips kopen moet ledverlichting, heb dat eens zien liggen bij Brico plan it ( blauwe toren brugge).
Zal eens een Pm sturen met een tekening zodat ge begrijpt wat ik bedoel.
 
Maar dat zijn de foto's van een model dat hij enkele jaren terug heeft gebouwd! :D

@ famo: Kijk eens wat ik hier terugvind op mijn Hard-disk:

1_DSC02740.JPG


Toch wel een pracht van een machien!
 
@ Erwindejongh : hey ,bedankt é voor de link. Heb hem al apart gezet bij mijn referentiematerialen. Ondertussen al een oplossing gezien voor een probleem die ik had met een overbrenging.
Tju toch wat zijn de collegas toch toffe peren ......

@mad ice : yep, hier en daar duikt hij toch op dat boeleke van mij ^^
 
Een zeer mooi model op de bovenstaande foto,echt mijn ding..klasse man..

Al vind ik persoonlijk het huidige model mooier...
 
hallo famo , heb je topic doorblaaderd , topbouw van de bovenste plank , je kan meer dan behoorlijk weg met Pe
een klein vraagske : welk produkt is dat vloeibaar flux van u ,wat ik gebruik werkt niet zo supper
 
Juist heel dit topic doornomen.....
ik ben gewoon sprakeloos.

Ik zou uw model ook niet spuiten of schilderen, gewoon een laagje vernis en zo op de sokkel.

Famo, dit is top modelbouw.
 
Famo, ik was nog eens efkes de laatste pagina van dees topic aan het lezen: Ron heeft het daar over je model half spuiten in de lengterichting. Waarop jij antwoordt dat dat zeer moeilijk wordt om af te plakken. Feit.
Wel op dat moment kreeg ik een ingeving!
Mocht ge nu uw model eens half onderdompelen in één of andere vloeistof, dan hebt ge een perfecte scheidingslijn en geen last van overspray. De waterspiegel is sowieso loodrecht, enkel uw model moet er mooi recht inhangen. Tis maar een idee, ofdat het zou lukken in realiteit is een andere vraag...
 
@ hardcoremedic: tis daarom dat ik spreek over één of andere vloeistof. Dit had ik ook al gedacht dat er inderdaad bij water rimpelingen kunnen optreden. Ik denk eerder aan één of andere viscose brij... één of ander gelatine-achtig spul.
 
Famo man, ik heb hier net 10blz zitten kwijlen op mijnen laptop....schitterend werk makker. Jammer dat het even tegenslaat, maar beter even wachten en dan verder doen. Ik kan nie veel meer toevoegen buiten Ah en Oh!.

Wat betreft viscose brij heb je het grote nadeel dat het bijna niet van het model te halen is. Een mogelijkheid zou kunnen zijn is met een papieren masking dat je wat van het model houdt. Geeft een rechte lijn, maar een softedge. Zou ook niet misstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan