Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat word weer smullen........ :))
 
Vervolg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61730-032.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61731-033.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61732-034.jpg




droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61733-035.jpg





Wordt vervolgd,



Droop
 
Weer knappe aanpassingen van de mannen.
Een vraagje, word dit een statisch model of RC want met die resin wielen zal dat wel problemen geven voor RC of niet? :unsure::unsure:
 
droop , zoals de mannen de wielen onder handen hebben genomen ben ik zeer overtuigd , die zitten stevige vast


tom
 
@Beyond en Tom: hartelijk dank mannen. :)

Weer knappe aanpassingen van de mannen.
Een vraagje, word dit een statisch model of RC want met die resin wielen zal dat wel problemen geven voor RC of niet? :unsure::unsure:

droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61764-036.jpg

Inderdaad, zoals Bobby het hierboven ook al aangeeft zal dit model niet rc gemaakt worden. Ik vond het té gek voor woorden om nog eens een kleine
€ 1000,00 uit te geven om dit model volledig met toeters en bellen uit te rusten als het toch 99% van z'n tijd bij de rest van de modellen zal tentoon staan.
Maar een fraai statisch model is toch ook mooi meegenomen, niet? ;)




--------------------------------------------------------------



Update


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61765-037.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61766-038.jpg




Wordt vervolgd,



Droop
 
Het blijft toch een groot spellement zo'n 1/6 schaal ! Hoe ga je 'm kleuren Droop ?
 
Het blijft toch een groot spellement zo'n 1/6 schaal ! Hoe ga je 'm kleuren Droop ?
Hoi Guy,

Het beest zal in deze kleuren uitgevoerd worden.

Decals.png
Foto: Peddinghouse Decals

De StuG zal er eentje worden van de Divisie Gotz von Berlichingen en zal 'Bruno' als roepnaam krijgen:


Droop
 
........ om dit model volledig met toeters en bellen uit te rusten ........

Tja 1000€ om er een carnavalkar van te maken vind ik ook zot.

Trouwens die camo dat je hem zal geven is wel goed .
Ga je er ook skirts aanhangen ? platen of netten ? of niets.....
 
@ Beyond:
3.gif
:laugh::laugh:


@ Famo: later komen er aan het model nog stalen Schuertzen te hangen.
Die zijn gelukkig bij het model gevoegd.
Dan zal hij er zo uit te zien:

stug-iv-ausf-f-02.png

Foto: wwiivehicles.com



Droop
 
alleh, dat belooft voor het interieur...wel jammer van de kostprijs van het binnenwerk.
 
alleh, dat belooft voor het interieur...wel jammer van de kostprijs van het binnenwerk.
Tja, de kosten lopen erg hoog op.
Als ik bedenk wat ik betaald heb voor de metalen rupsen van m'n Königstiger op 1/16 en dit dan vertaal naar metalen rupsen van elk 2 meter lang, dan krijg ik al een licht draaingske. Ook de wielen zouden dan door metalen exemplaren moeten worden vervangen. Dan komen daar dan nog de torsiebaren bij, de motoren en overbrengingen, enz. enz. .
Nee hoor, laat ik het maar lekker statisch houden.


-----------------------------------------------------------------------




Vervolg


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61848-039.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61849-040.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61850-041.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61851-042.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture61852-043.jpg





Wordt vervolgd, zij het op een laag pitje.
7.gif




Droop
 
Het moet toch plezant zijn om zo groot te mogen werken zeg. We wachten rustig op de volgende update. Veel plezier in den hof Droop !
 
Terug knappe vorderingen en als statisch model zal hij zeker niet misstaan in je museumpje. ;)
 
Geen probleem dat het iets trager zal lopen in je bouw, er zijn andere zaken die moeten gedaan worden ook hé...


Maar hier zou ik toch mijn bedenkingen bij hebben hoor, bedoeld hij niet: und ich mag met mevrouw Droop de bloemetjes buiten zetten???
Hou die kerel maar in de gaten ;) :laugh:
 
droop : RC is een duure investering en als hij toch meer in je museum zal vertoeven is de rekening houw gemaakt
mooie update trouwens , welk plamuur gebruik je eigenlijk om in zo'n schaal met metaalplaten openkieren toe te voegen of maakt dat niet veel uit !
en wat een balpenveer al niet voor kan dienen , knap bedacht trouwens

tom
 
Iedereen bedankt, manneke's. :)

mooie update trouwens , welk plamuur gebruik je eigenlijk om in zo'n schaal met metaalplaten openkieren toe te voegen of maakt dat niet veel uit !

tom
Normaal gezien plamuur ik steeds met Holts polyester plamuur.
Maar deze keer heb ik gebruik gemaakt van Vallejo plastic putty.
'k Weet het: plastic putty op metaal?

Yep, ik wou dat eens uittesten en dat spul pakt ook wonderbaarlijk goed op de metalen platen van de StuG. Dankzij het fijne doseertuitje van de tube kon ik zeer makkelijk die kieren opvullen. Knap spul die Vallejo putty!!


Droop
 
Veel plezier in de tuin Droop, tijd om de batterijen en vitaminen weer op te laden ;)
 
En terwijl ge in de tuin zult werken zal ik je iets geven om aan te denken.

De vasthechtingspunten en veren van de achterste fenders en spatborden. Nu heb je wel verschillende types , die met inkepingen zoals jou model en die zonder inkepingen.
Wanneer je met inkepingen zit, zitten de vasthechtingstap en beugel " IN" de inkepingen en helaas (voor jou) niet erin én eruit :nowink:
Zit je zonder inkepingen dan zijn het 2 tappen die op de zijkant staan. Dat type zie je niet veel ,waarschijnlijk omdat alles te vlug afgereden werd op het terrein.
Je het ook soms modellen zonder veren en vasthechtingspunten

Hier 2 voorbeelden 1 van een pagdpanzer IV en van een panzer IV

2_113.jpg
Bron : Primeportal , picture by Dimitry Kiyatkin

2_112.jpg
Bron : Primeportal , picture by Jan Peters

Als je wil kan je ook eens gaan zien naar mijn Jagdpanzer IV hier ergens op het forum. Ik heb ook die vasthechtingspunten en de PE moeten aanpassen want het was ook verkeerd.

Nu niet dat ik wil lastig doen ,maar ik zou niet kunnen verdragen dat iedereen die naar je model staat te kijken met de vinger zou staan wijzen naar die veren en vasthechtingen........ :8 ;)

Nu zullen je kogelpenveren wel te kort worden. Ge neemt een ijzeren staafje en een ijzerdraad. De draad wikkel je rond het staafje met gelijkmatig tussenruimtes of je wikkelingen mooi doen aansluiten tegen elkaar. Zo ga je door tot je de gewenste lengte hebt. Dan schuif je het gedraaid geheel van je staaf en je hebt een veer. Wel op de uiteinden nog een stukje voorzien om een haakje te kunnen aanplooien.

And last but not least : Zijt ge zeker dat er aan de voorste spatborden veren komen ? Ik niet ....... (maar ik kan verkeerd zijn)

Veel tuiniergenot !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan