Hoofdsponsor

1/87 scheepsbouw werf 17 eeuw [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is ongeloofelijk mooi om te volgen. Gaan we ze kunnen bewonderen op de ledendag Dirk?
 
ja als ik kan komen dan breng ik ze zeker mee.
 
het vlak
omdat ik op mijn oude pc zit win 98 kan ik de foto niet lichter of donkerder maken zodat het goed zigbaar is daarom doe ik maar 1 foto nu.
hopelijk is mijn pc volgende week weer herstelt want op dit scherm zijn de kleuren ook helemaal anders dan op mijn flatschreen. en heb er geen gedacht van of het wel goed overkomt.

Afbeelding_004.jpg
 
Ziet er voor mijn goed uit, veel detail en mooi geschilderd.

Grtz Bart.
 
De foto is prima hoor Dirk, maar..... wat zien we hier?;)

Fred
 
dit is het vlak naar voor gezien.

zal later wel een beetje meer uitleg geven en er ook wat meer foto s bij zetten.
dit is ijgelijk de bodem van het schip simpel uitgelegt.
 
en als we dan tog aan het prullen zijn :mrgreen:

Afbeelding_013.jpg

Afbeelding_014.jpg

Afbeelding_017.jpg

Afbeelding_018.jpg

het ondergrondje is iets te klein om er de blokken en touwen aan te hangen maar voor dit prulletje lijkt me het wel voldoende. de boeitang heb ik van buxus gemaakt
 
Amaai Dirk. Knap gedaan en zeker als je het perspectief met het 0,1 €-centje ziet.
Fantastisch, realistisch gemaakt.

Mark
 
thx

het is in feite de tekening van witse . die ik na gemaakt heb . en om het tegen het stof te beschermen heb ik het maar op de binnenkant van een scheeltje van een glazen pot gemaakt dat leek me nu eens erg handig dan moest ik er ook niets voor maken.

het is wel niet het mooiste ondergrondje dat je kan bedenken maar ik vind het wel praktis ;)
 
ik heb 6 boeitangen gemaakt en ze op één kant van achter gezet.
ben nu bezig met de blokken en touwen . zodat ik de huidplanken in de juiste vorm komen te staan.
hier moet later ook nog ( de hel ) dat is de ketting om de huidplanken tegen elkaar te trekken bij komen.
éénmaal als de planken goed liggen word er langs binnen een klampje op geslagen zodat ze niet meer kunnen verschuiven of verwringen en langs onder word er een paaltje onder gezet zodat alles op de juiste hoogte blijft . daarna kunnen de boeitangen er weer af en gaat men verder met de volgende huidplank tot het hele vlak er staat. het geen ik nu uitbeeld is de laatste huidplank die gezet word van het vlak

Afbeelding_020.jpg

Afbeelding_021.jpg

Afbeelding_024.jpg
 
Schitterend om te volgen Dirk.
Echt een topic om van te smullen :).
 
thx wim en mijn pc is ook weer gemaakt 8) en kan ik weer foto s zetten die ik iets lichter of donkerder kan maken want daar had ik geen controle over met de andere pc.
 
Gewoon prachtig Dirk. Dit hoort achteraf in een museum eigenlijk.
 
Deze foto had ik nog beloofd. Hier werden in 1852 de ankers getest.

attachment.jpg
 
mooie foto christof thx deze had ik nog niet gezien 8)
 
het vlak lijkt me klaar en rond de werf heb ik hout gelegt voor de buikstukken knieén en oplangen die moeten dienen voor de spanten van oprichting om hier de scheerstrook aan te maken in het volgende stadia.

er komen nog een hoop figuren bij maar wou eerst de opstelling eens laten zien.

001%7E57.jpg

002%7E42.jpg
 
Dat gaat hier lekker vooruit zeg. Mooi om te blijven volgen en erg leerzaam.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan