Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno (AL) 1:90 [!F]

  • Onderwerp starter Mr. Mark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg mooi die kast zo Mark, ben best een beetje jaloers.....

Fred
 
Voordat jullie gaan roepen: Waar blijft ie nou !?
ik ben net hersteld van een bouwdipje, en ben vandaag weer lekker aan het klussen geweest

Alle luikjes zijn geplaatst, alle 66. ook zijn de insteekkanonnen allemaal geplaatst, evenals de rolpaarden op het 2e dek.

sorry voor de matige foto's
290.JPG


geeft toch een voldaan gevoel als je dan zo langs de romp kijkt en er staat een hele rits kanonnen gereed
291.JPG

292.JPG


dan verder met de opbouw en andere frutsels
293.JPG

294.JPG


Alles staat nu nog een keer in de olie. Morgen het dek volbouwen met alle gratings e.d
 
Die bouwdip heeft je wel goed gedaan Mark ;).
Ik heb zeer goed naar de foto's gekeken, maar kan niets ontdekken om over te zeveren :).

Fijn dat je weer terug bent.
 
Gelukkig dat je bouwdip genezen is Mark.
Dit is een erg mooi schip aan het worden, zo met de open luikjes en de kanonnen, mooi hoor.
Hopelijk dat die enge ziekte even wegblijft nu.

Fred
 
dank heren,

gelukkig heb ik nog zat andere hobby's, dus ik vermaak me wel :)
ik had laatst ook nog even bedacht piano te gaan leren spelen(eigenlijk al jaren geleden, maar nooit van gekomen), dus dat snoept ook nog wel wat tijd weg :P
 
Met frissen moed weer verder:

De afgewerkte gratings en dergelijke:
295.JPG


De gratings geplaatst, en de steunen er onder gezet
296.JPG


Op het dek heb ik waar de gratings komen 2 rechthoeken zwart gemaakt. Zo zie je in elk geval het hout niet meer en lijkt het of er een gat zit
297.JPG


Geplaatst
298.JPG


en een close up
links zie je mooi het zwart, of eigenlijk zie je het niet
Rechts is niet zo representatief vanwege de spiegeling
299.JPG
 
Hoi Mark,

Netjes Mark, mooi gemaakt zo, en fijn dat je van de bouwdip genezen bent.;)
 
Ok, door met wat op- en aanbouw:

Ik weet de namen niet, maar door deze balken komen straks de kettingen die leiden naar de rest van de tuigage
Door het gewicht van de klem kreeg ik de balk niet mooi haaks, dus dan maar even ondersteunen met wat ik voor handen had.
300.JPG


even checken met een haaks blokje
301.JPG


hier vraag ik me af of de kit het juist heeft. de knieën zitten aan de bovenkant. Ik zou zeggen dat de onderkant steviger zou zijn in het echt. Daar is echter geen plaats meer vanwege de de berghouten en luiken
302.JPG


in elk geval alle 6 geplaatst:
303.JPG


Alles komt precies uit, de kanonnen zouden precies mis schieten, en de luiken kunnen net aan open. Op originele schepen was ook vrij weinig speling volgens mij

Dan als laatste de kaapstanders in elkaar gezet, Het geheel is iets van 13 mm 'hoog' en 45mm breed
304.JPG

305.JPG
 
De oplossing met de knieën oogt vreemd inderdaad, maar het kan zomaar mogelijk zijn.
Mooi gewerkt weer trouwens.

Ik zie dat jij ook een adres voor de 1 liter blikken van Humbrol hebt gevonden ;).
 
Die knieen zitten juist hoor. Zoals je zelf zei
door deze balken komen straks de kettingen die leiden naar de rest van de tuigage
Die tuigage duwt niet naar beneden maar trek de balk naar boven. Daardoor zitten de knieen aan de bovenkant.

Heel mooi gedaan....ziet er prachtig uit :)
 
vandaag weer flink opgeschoten met verschillende kleine dingetjes waarvan ik niet alles ga laten zien (dat komt wel als het op het schip zit)

de gaten voor de ankerkettingen gemaakt.
306.JPG


en de metalen 'dingen' ervoor geplakt.
ik had gezegd dat er geen metaal op dit schip zou komen, maar deze dingen vielen mee. ik heb ze wel een likje zwarte verf gegeven
je zag nog net wat van het blanke hout door de openingen, vandaar dat ik met zwarte marker een klein zwart randje rondom heb gemaakt.
307.JPG


Dan graag nog even jullie mening over de lantaarn
Deze mag wat mij betreft wel wat glimmen, maar wat vinden jullie er zo van?
misschien kan ik hem nog wat ouder maken, maar hoe? Of zal ik het lekker zo laten?
308.JPG


Volgende keer waarschijnlijk een grotere update
 
Ziet er weer goed uit Mark.
Met die zwarte verf er op zie je totaal niet dat het metaal is, dus waarom zou je het dan niet gebruiken.

Die lantaarn zou ik of heel glimmend maken (vergulden) of schilderen in een correct kleurtje.
Nu is hij naar mening te messing-achtig, maar dat is puur persoonlijk.
 
Weer een mooie update Mark.
Zoals Wim al aangeeft inderdaad héél glimmend maken of schilderen maar zeker geen koper laten;)
Beetje koperpoets eens proberen om deze heel glimmend, net goud, te krijgen.

Fred
 
ik had ook nog m'n twijfels ja..
ik zal eens kijken of er nog ergens koperpoets staat
 
vandaag ben ik eens begonnen met de puttingijzers. Daarvoor heb ik eerst de fokkemast ongeveer in de juiste positie geplaatst
De touwen lopen van de mars naar de puttingijzers, de achterste touwen lopen daarom schuin. Om de juiste positie van de puttingijzers te bepalen moest ik dus eerst weten waar de touwen ongeveer zouden uitkomen
309.JPG


Dan de ringetjes die in de kit zaten... veel te dik, daarom kreeg ik ze dus niet door de ketting.
Dan maar zelf wat maken.
Ik heb wat gewoon ijzerdraad genomen, diameter 0,6mm. Dit rond een ronde vijl gewonden, en dan ringetjes afknippen
310.JPG


Hier een totaalplaatje. Alles is nog niet afgewerkt, dus het wordt allemaal nog wel netjes :)
311.JPG


en een close up van hoe krap het eigenlijk allemaal is
312.JPG
 
Dat is werken op de mm zo te zien Mark. Op de foto lijkt het zo'n groot schip, maar in het echt is ze toch echt niet zo heel groot.
Mooi opgelost met dat ijzerdraad trouwens.
 
Een vraagje voor de mensen die de kit ook hebben (gehad)
bij dick zag ik op de brouwersdag dat hij de onderplaat en metalen steunen gewoon bij de kit had zitten. Ik heb bij de kit alleen een bouwsteuntje gekregen
heb ik te maken met een verouderde kit of een incomplete? er zat niet zoveel tijd tussen dat ik en dick de kit kochten, hooguit een jaartje ofzo. Verder was er ook niks anders aan zijn kit dus het zou me verbazen als de kit is aangepast in de tussentijd
 
ik zal toch maar weer eens een update van deze spaanse roeiboot geven. De laatste tijd ben ik vooral bezig geweest met de rc-modelbouw (heli en vliegtuig), maar nu het slechter weer is ben ik weer eens goed gaan klussen aan de nepomuceno

goed, meteen ter zake:
hier zou je dus de scheepsbel in moeten hangen....
313.JPG


dacht het niet, dan maar zelf even wat zagen en schaven. Lijkt er al meer op
314.JPG


en de verdere opbouw
315.JPG


De opbouw hier is bijna compleet. Je ziet hier nog de houders voor de korvijnagels los liggen.
316.JPG



Voor de roosters maak ik eerst het dek zwart. dit bootst enigszins een gat na. Ik ga nu toch echt niet meer zagen in het dek, en als het rooster geplaatst is valt het niet meer op
318.JPG


achter ook wat aan de opbouw gedaan:
317.JPG


en een totaalplaatje
319.JPG
 
Zoals gewoonlijk ziet het er weer netjes uit.
Leuk dat je ook steeds meer gaat kitbashen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan