Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno (AL) 1:90 [!F]

  • Onderwerp starter Mr. Mark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals gewoonlijk ziet het er weer netjes uit.
Leuk dat je ook steeds meer gaat kitbashen :).

Ziet er goed uit. En idd het zelf maken van onderdelen is niet alleen noodzakelijk, maar maakt een model ook zeker eigen. Zo gaaf je je eigenheid van jou er aan. Dat maakt het jou model.

Echter kitbashen is echt iets anders.... Dat is van twee modellen 1 model bouwen. Hier spreken we over scratshen van onderdelen. Juist om een bestaand model naar een hoger niveau te tillen.

Ik volg je nog steeds. Gaat lekker zo. :)
 
JAAAAA HOIHOIHOI!!! weer een update *feest*
ik bespaar jullie het gezwets deze keer

320.JPG


de puttingijzers allemaal gemaakt:
321.JPG


frutsels:
322.JPG


trappetjes:
323.JPG

324.JPG

325.JPG
 
in plaats van het dek zwart te schilderen waar de roosters moeten komen zou ik onderkant v/h rooster een zwart papiertje plakken,het is maar een tip hé, voor de rest ziet het er alles even mooi uit.
grtz
Lus
 
gewoon subliem.
veel succes en geduld met de verdere afwerking, want ik vermoed dat het vanaf nu allen nog meer fijn prutswerk aan te pas komt.

vgr
Marc
 
geduld moet je in ieder stadium hebben :)
het meest fijne prutswerk moet nog komen ja, in de vorm van het want :)
 
ziet er prachtig uit mark . het gaat een heel mooie dame worden hoor 8)
 
ik ben ondertussen eens begonnen met de kanonnen op het dek.
mijn eerste idee was om volledige tuigage aan te brengen, maar halverwege twijfel ik toch een beetje.

eerst maar eens het werk tot nu toe, de kanonnen zijn even los geplaatst:
329.JPG

330.JPG


De touwen om het rolpaard aan te trekken laat ik denk ik achterwege, ik ben bang dat het erg vol en slordig gaat ogen en zelfs ik vind het toch wel erg klein. Ik ga wel een poging wagen om te kijken of ik gelijk heb/fout zit, misschien pakt het wel beter uit dan ik denk
 
mooi mark en het is wel erg klein om heel de tuiage te maken . denk niet dat dit veel gedaan word op deze schaal en mischien komt het wel slordig over zoals je zegt.

een proefje kan natuurlijk geen kwaad dan weet je zeker of het kan of niet .
 
Heel mooi Mark.
Zou inderdaad een proefje maken, het moet in deze schaal nog goed te doen zijn ;).
 
Een teasertje voor de tuigage aan de kanonnen:
meer volgt later

331.JPG
 
Dat gaat zeker de goede kant op Mark, het is naar mijn smaak nog niet te druk zo.
 
Dank, het valt mij inderdaad ook mee. Blij dat ik toch even heb doorgezet
 
Dat ziet er inderdaad klein maar wel erg netjes uit mark.

Fred
 
ik kan in elk geval knallend het nieuwe jaar in
goede voornemen voor het nieuwe jaar: iets meer tijd op het forum rondbrengen :)

332.JPG

333.JPG
 
ziet er heel goed uit mark kan je lekker beginnen knopen dit jaar ;)
 
Dat schip ziet er nu al zo mooi uit, ga je nu aan de masten beginnen?

Fred
 
ik kan in elk geval knallend het nieuwe jaar in
goede voornemen voor het nieuwe jaar: iets meer tijd op het forum rondbrengen :)

En bouwen toch ook hoop ik :)

Ziet er netjes uit en nu de rest van de kanonnen nog tuigen, dan kun je echt knallend 2012 in.
 
De kanonnen zijn ondertussen allemaal getuigd.
Er zijn nog wat kleine dingen te doen aan de romp, zoals de ankers, bevestiging reddingbootje, en bevestiging van alle touwen.
Daarna is het inderdaad tijd om masten te gaan maken.
 
Is een plezier om naar te kijken, ik ben dan ook benieuwd naar de nieuwe foto's :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan