Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno (AL) 1:90 [!F]

  • Onderwerp starter Mr. Mark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien het bijgeleverde boegbeeld nou niet echt heel fraai is, heb ik besloten deze ook zelf te maken. althans, een poging te doen tot...
via http://www.beeldhouwwinkel.nl/ heb ik wat lindenhout besteld, dit was het kleinste maatje, daar kan ik wel even mee vooruit
334.JPG


bij de bouwmarkt zag ik ook deze mesjes liggen. voor 6 euro kon ik ze niet laten liggen. Ik verwacht niet te veel van de kwaliteit, maar voor die paar euro. Ik weet in elk geval wel waar ze op bezuinigd hebben, de vertalingen :)
335.JPG


de eerste stap was om de grove vorm er in te krijgen, dus het origineel maar overgetrokken op het hout.
336.JPG

337.JPG


Dit zal wel even duren, maar jullie horen het wel als er vorderingen zijn
 
Inderdaad veel succes gewenst met het blokje hout.
Ben zeer benieuwd wat je er van weet te maken.

Heb exact hetzelfde setje gekocht - er is goed mee te snijden.
Het metalen ringetje komt al wel gauw los, maar het is ook geen duur setje.
 
veel suc6 mark hopelijk komt er iets heel mooi tevoor schijn ;)
 
Zoals gezegd ben ik dus bezig met de leeuw als boegbeeld. Het is even doorzetten, maar het werk loont wel

De eerste poging was niet veel soeps. er waren meer gelijkenissen met een eend dan met een leeuw, dus hop de kliko in
338.JPG


Op naar poging 2. De volgende fotos zijn van vandaag. alles nog redelijk ruw, De hele fijne afwerking komt nog wel. Iemand een idee hoe je die hele kleine hoekjes glad kan krijgen? Bijvoorbeeld rondom de ogen is vrij grof nog, dat wordt denk ik mooier als het glad is

Alles is gedaan met een scalpel mesje die iedereen kent, en met de dremel met de kleinste frees (0.8 mm dacht ik, misschien nog wel kleiner)
339.JPG

340.JPG

341.JPG
 
Knap werk Mark!
Als je een klein stukje schuurpapier op een cocktailprikker plakt kan je in de kleine hoekjes komen.

Fred
 
Dat begint toch zeker hele mooie vormen aan te nemen Mark, knap werk hoor.
 
het gaat zeker goed komen deze keer mark en het ziet er al bizonder goed uit hoor .

dit is echt wel een vak apart en omdat we het bijna niet doen ook erg mooielijk.

de volhouder wint ;)
 
En we gaan vrolijk verder.
Het maken van zo'n beeldje werkt, als het lukt, erg bevredigend. Je ziet het snel opknappen

Het bovenlichaam is nu zo goed als af, enkel de manen moet ik nog aanbrengen. daarna ga ik alles nog proberen te schuren en splinters weg proberen te werken

342.JPG

343.JPG
 
ziet er best goed uit mark 8) mischien met wat staalwol proberen. maar voorzichtig dat er niets afbreekt natuurlijk
 
Zo, de leeuw is zo goed als af
op een gegeven moment moet je het afronden, ook al blijf je later wat verbeterpuntjes zien.

Ik twijfel nog of ik hem in de olie zet. de eerste poging heb ik snel behandeld met olie om te kijken hoe dat wordt. als dat goed is zal ik de leeuw ook inoliën

alvast wat foto's. het licht was niet best, dus ze zijn niet helemaal representatief

344.JPG

345.JPG

346.JPG

347.JPG



Al met al een hele verbetering ten opzichte van het originele metalen gedrocht.
Ik moet zeggen dat dit wel enorm moeilijk was, maar als het eenmaal af is loont het enorm
 
Jij kunt voortaan al je beeldjes wel zelf maken :).
Deze is prima gelukt. Hoelang ben je er nu mee bezig geweest?
 
ik gok een uur of 20, misschien 25. verspreid over een maandje ongeveer (ook door wat familie omstandigheden)
 
very very nice dit geeft voldoening aan u werk daar ben ik zeker van
 
Mooi Mark, daar kan je met recht trots op zijn! Zeer mooie leeuw geworden en veel beter dan het origineel.

Fred
 
gewoon nog wat fototjes, omdat het kan

348.JPG

349.JPG

350.JPG


en het gereedschap wat ik heb gebruikt. veel meer is het niet
352.JPG
 
Past perfect Mark, moet vast een goed gevoel geven zo'n zelfgemaakt boegbeeld :).
Ben jer er al uit waarmee je het beeld gaat behandelen?
 
He, dat is een mooi boegbeeld dat ook nog eens erg mooi past én erg mooi staat op het schip!

Fred
 
Ik heb hem in de olie gezet wim, daar knapt hij wel wat van op
Ik ga er verder niets aan doen. Verven vind ik zelf niet mooi, en het risico vindt ik ook te groot dat ik het verpest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan