Hoofdsponsor

Anders / onbekend sampan de zwarte draak blz 30

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig vind ik het, meer kan ik er terug niet op zeggen, ik ben alleen benieuwd naar de vordering en de detail foto's ;)
 
Euuuhhhh. :(

Ik wil niet moeilijk doen want ik vind het een zeer mooie bouw maar als ik de foto van de sampan met zeil bekijk en ik bekijk deze van het model heb ik de indruk dat de mast verkeerd staat? .

De mast staat toch voor de hut en niet er achter, of anders staat het roer verkeerd? :$

Niet slaan hé, doe het niet express. :unsure:
 
Erwin,

he, he, he, ja. Op de foto wel die hier onder staat, en nee we gaan niet slaan.

Maar kijk eens naar het begin van dit topic. Daar heeft hij de foto staan welke hij aan het bouwen is. Het gaat hier om een tekenstripmodel. Dat is niet echt te vergelijken met de werkelijkheid. Al moet ik zeggen dat het in deze wel goed gelukt is alsnog. ;) En dat kom je toch niet vaak tegen in strips. :P
 
np erwin en af en toe eens mooilijk doen mag wel eens :)
ik ken waarschijnlijk evenveel van een sampan als jij :D
tog op alle foto s en tekeningen die ik ben tegen gekomen staat de mast altijt vooraan het schip en niet achteraan zoals hier. maar het maakt voor mij niet uit omdat ik tog geen historis corect vaartuig aan het bouwen ben maar eentje uit een strip verhaal.

tog lijkt de tekening heel veel op de sampan die ik gemaakt heb en die is wel van een origineel plan ;)
 
Er zijn zoals ik al reeds eerder schreef ontzetten veel verschillende sampans. Er is niet echt een regel te vinden in hoe en wat. Zo heeft de stripmaker ook zijn voorbeeld gehad waarschijnlijk.
 
Ik zou niet weten wat ik hier kan op zeggen, behalve dat het mijn inziens zeer geslaagd is...

Voor je chinees, als schaal 1/35 groot genoeg is, dan kan je eens zoeken naar die van Verlinden...
Die zou er goed bij passen... (zal eens zoeken naar een afbeelding als je dat wil??)

Grtz,
Beyond
 
beyond thx maar die schaal is iets te klein denk ik. maar je mag zeker rond kijken als je iets vind. hij moet tussen de 11 a 12 cm groot zijn het mannetje dat er nu op staat is 9cm groot en naar mijn inziens een klein beetje te kort. maar ik ga hem voorlopig wel op laten staan ook al is het niet de goede maat , tot ik iets gevonden heb.

vandaag gaat de mast er trug af en word bijgewerkt. het word tijt dat ik nog eens bouw in plaats met mijn neus tussen de boeken te zitten :D
 
90mm en 120mm is een schaal die veel gebruikt wordt voor figuren, nu is het enkel een kwestie van een chinees/aziaat te vinden die voor jouw past...

Nemrod is een merk waar veel figuren in de cataloog staan....
Zal eens wat opzoekwerk proberen te doen....

Grtz,
Beyond
 
Niet vergeten dat Aziaten over het algemeen een pak kleiner zijn dan Europeanen ;)
 
:D allee buiten onze kleine chinees zit er alles op

ik had wat foto s getrokken maar allemaal slecht behalve 1 die redelijk goed was. zal morgen wel wat kiekjes buiten nemen als het redelijk weer is.



de bouw van de sampan zal hier dus eindigen buiten het chineesje dat er nog op moet komen als ik er eentje vind natuurlijk. zal proberen morgen de 10 eind foto s te trekken en dan kan rik ze als jullie het goed vinden bij den boten bouw zetten en naar hier linken ;)

de bouw is vlotter gegaan dan ik zelf verwacht had. en lijkt me een mooie uitdaging voor wie eens een bootje wil schratsen. de romp is redelijk makelijk te beplanken zoals je ziet heb ik ook maar 1 huidlaag gebruikt en het is perfect afgewerkt zonder kiertjes of spleten.

het achterste hek is wel een doordenker omdat het een rare vorm heeft en maakte het best een intresant projekt.
het beschadigen van de boot heb ik met een puntsel een hamer en een bijtel gedaan, gewoon random beschadigingen aan brenegen zowel buiten op de huid planken als op het dek. het hout verouderen is gebeurt met een ijgen mengsel .

word gemaakt als volgt kap pure azijn in een boterpotje en laat daar 3 a 4 dagen een rolletje grof staalwol in liggen. dan word het bruin veroest azijn water. als je hier je bloot hout mee insmeert word het licht zwart , alsof het al jaren buiten ligt zonder dat er iets aangedaan is. test wel ff op een stukje hout voor je het echte insmeert want elke houtsoort reageert hier anders op. van pik zwart tot licht grijs.

verder wil ik natuurlijk iedereen bedanken voor jullie nuttige tips die ik zoveel mogelijk gebruikt heb. ;)
 
:)


en dat zal het zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Amazone,

Het ziet er echt prachtig uit, ik kan enkel en alleen maar lovende woorden uitspreken over je bereikte resultaat.
Hoewel.... er is één iets die ik minder geslaagd vind, en dat is het visnet...
Het is een beetje te grof denk ik (=niet op schaal) en lijkt je model een beetje af te breken, en dat is een beetje jammer, want het is een pracht van een boot.
Wat je in de plaats zou kunnen gebruiken kan ik niet zeggen, ik ben geen botenbouwer, maar ik heb hier iets liggen die misschien wel eens zou kunnen passen???
Ik neem straks een foto, en zal deze hier dan posten.
Als het je bevalt, dan laat je het maar weten, en stuur dan je adres door via PB.
Ik doe er dan een beetje in een omslag en stuur het je dan wel op (vrij van kosten ;) )

[Mod aan] Kan je tussen de foto's een spatie plaatsen? Het zal veel leuker kijken zijn naar je foto's op die manier ;) [Mod uit]

Vriendelijke groeten,
Beyond
 
Wow, dat was een heleboel bijlezen!!
Je bent als een speer doorgegaan.
Wat een mooi project is dit geworden.
Alle complimenten voor deze sampan!
 
-foto--foto- Knap werk, je zou er al een boot door willen bouwen :ph34r: Prachtresultaat Amazone :)
 
Hey Amazone,

Nog even duidelijk maken dat ik je Sampan echt heel erg mooi vind hoor.
Niet aan twijfelen hoor ;)

Hier dan een (niet zo duidelijke :wub:) foto van wat ik je kan aanbieden:


Laat maar weten of je interesse hebt....

Grtz,
Beyond
 
8) ik kan het natuurlijk altijt proberen. de kisten staan met tandestokers gewoonvast geprikt door het dek. dus het net is er op een wip af. ik zal je een pb met mijn adres sturen en dan kun je zelv ook eens kijken wat het beste is thx ;)

het moet helemaal geen vierkante meter stof zijn hoor een stukje 10x10 of 20x20 is meer dan groot genoeg hoor 8)
 
Mooie boot Dirk Applaus Applaus

Het visnet vind ik persoonlijk te wit. Als ik van u was zou ik het in koffie of thee laten weken om het te kleuren.
Ik weet niet of het net te grof is van structuur want ik heb geen idee hoe de netten er in het echt uit zien...

Wat ik me ook afvraag is hetvolgende:

Komt het roer wel in het water zo, is dit lang genoeg?
 
het net is al in de kofie geweest michel :D
en ik ben net als u nog nooit een visnet in het echt gezien :laugh:

over het roer dit is nu naar boven gebonden met het touw dit wil zeggen als er niet gevaren werd dan hangt het net boven de waterspiegel. allee zo zou ik het tog doen :D
het is zeker lang genoeg hoor michel het platte deel komt helemaal onder de boot dus dat lijkt me wel genoeg ;)

en het er 20 cm achteruit laten steken is vragen om af te breken het is en blijft een modeletje :)
 
Hoi Dirk,

je laat weer iets prachtigs zien Applaus-fck-Applaus-fck-!!
Een mooi staaltje van modelbouw, proficiat man!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan