Hoofdsponsor

Anders / onbekend sampan de zwarte draak blz 30

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schiet nogal op zeg, en zo'n fijn werk !
 
:D thx

allee van daag ben ik nog eens flink in de weer geweest en de binnen kant is zo goed als klaar denk ik. van daag dus de achterkant aangepakt een verhoogje zoals je op het plan kan zien en dan schuin omhoog lopent naar het hek. dan moest ik wel iets verzinnen om de zijkanten wat bij te werken. op het schuine deel van het verhoogje heb ik horizontale planken gelijmt. en op het achterste deel naar het hek toe staan nog 2 schapjes of zitjes, hier heb ik de plank die boven op het geraamte ligt ook smaller gemaakt anders kan je er niet op gaan zitten. helemaal achter aan moet nog een beetje aan gewerkt worden want het is nog te breed ( de 2 houten die er achteraan uitsteken )

 
Laatst bewerkt:
Hey hey,

ik krijg al honger en dorst bij het aanschouwen van al dit lekkers... waar een Wieze-modelbouwbeurs toch allemaal niet goed voor is hé.
Veel plezier met het schilderen.

Heligroeten,

Nick
 
:D thx nick maar ik moet eerst nog wat berghouten langs buiten plaatsen voor de schilderwerkjes kunnen starten. ik heb de gaatjes ook dicht gestopt want op de foto waren die tog wel erg hard aanwezig :sleep: ook de uitstekende planken zijn op maat gemaakt.
 
dat ziet er mooi uit. ik vind het een mooi bootje worden 8)

ps niet stiekem van de fruit snoepen:D:D
 
Ziet er heel knap uit Dirk, eigenlijk niet te geloven dat dit schip helemaal gescratched is, prachtig ^^

"Wet Sellery"
 
thx pascal :$

omdat ik tog al stilletjes aan aan de kleur moet denken om het te schideren en tog niet goed weet wat en waar.

onder de waterlijn / zwart
boven de waterlijn / lichtbruin en de berghouten donkerbruin
het vloertje binnen in denk ik blank te laten dan het schuine vloertje licht bruin en het laatste schuine vloertje naar het hek donker bruin. dan het hek zelf ook zwart denk ik. de voorkant lichtbruin en de 2 planken van de slaapplaats donkerbruin

of zou dit anders moeten ?

graag had ik hier wat hulp bij gewenst :D
alles gaat wel gewettert worden
 
zoe iets dus :laugh:
 
Laatst bewerkt:
ik ben er bijna , de berghouten zitten er op en ik heb ook de huif aangepakt. ben eerst in den hof bamboe gaan kappen en daar heb ik de huif dan ook mee gemaakt. nu hoop ik wel als de bamboe droogt dat hij niet gaat breken :nowink:

op de foto staan 4 stokken die de huif houden dus dat heb ik ook gedaan. dan zie je ook nog dat er een vertikale stok over gemaakt is waar het zeil op ligt. hier heb ik mijn vroutje bijgeroepen om dat zij vroeger bij de schouts geschort had 8) en hier het rezultaat van de werkjes



de schor knoop zoals bij de schouts :D

een boven aanzichtje

en dan is het horizontale hout vastgemaakt in het midden .

de stokjes zijn rond de 2a3mm dik.

buiten de mast zit het houtwerk er nu voledig op denk ik maar die ga ik later doen nadat het geschilderd is.

als jullie nu nog iets zien dat ik vergeten ben laat iets weten want morgen begin ik te verven 8)
 
Laatst bewerkt:
-foto--foto--foto- ongelooflijk, hier zitten toch echt krakken hoor 8)
 
:D thx tomas maar jou vlieger hoort daar ook zeker bij hoor .
 
Ziet er goed uit. Mooi idee van het bamboe te gebruiken.

Wel een puntje.... de huif, daar horen ook horizontale dragers over heen te liggen, deze geven de stevigheid. Aangezien deze maat erg groot is, blijf je dit wel zien, Ook zit dit vaak als een kruis om zo de stevigheid te verbeteren. Bamboe is buigzaam en sterk, dat buigen wil je niet, iig zo min mogelijk om de huif waterdicht te houden als het regent. En het regent daar veel.... ;)
 
ok thx rik mar ik zie op de foto dat de horizontale bamboe langs buiten zit en de huif langs de binnen kant. dus dit moet ik nog eens bekijken hoe ik dat het beste aanpak.

mischien 1 kruis van binnen dan de doek en dan langs buiten de horizontale liggers ?
 
vandaag schilder dag :laugh:
eerst de onderkant onder het onderste berghout zwart geschilderd. daarna heel de boot bruin behalve het vloertje onder de huif. hier heb ik geen foto van genomen ( vergeten :( )

als de verf droog was ben ik begonnen met wetteren van de boot. voor het vloertje heb ik een bruine wach gemaakt en voor de rest een zwarte wach gebruikt.



het begint er goed uit te zien maar ik ga tog nog meer zwart wetteren want ik wil echt wel een oud bootje te voorschijn toveren. maar wel elke keer wachten tot de eerste wach droog is voor ik de 2 er op kan zetten. nu ben ik al een beetje verder en heb er al een paar opstaan. en het begint er echt goed oud uit te zien. maar nu moet hij tog eerst eens goed drogen dan zal ik vanavond het rezultaat tonen.

ik wil er ook nog een groene dry bruch over zetten maar weet niet of dat wel een goed idee is. eerst maar eens afwachten hoe hij er uit ziet als hij helemaal opgedroogt is
 
Laatst bewerkt:
Heel knap Dirk ^^

Geeft direct een ander beeld met zo'n laagje verf erop.

"Wet Sellery"
 
thx pascal het ziet er inderdaad helemaal anders uit hoor.

nu heb ik ook eens een poging gedaan om een mooié foto te maken :laugh: want ik ken niets van foto grafie :nowink:

dus als iemand tips heeft hoe het nog beter kan ;)

ik heb ook een ondergrondstatiegje gemaakt waar hij op komt te staan zoals je op de foto ziet. op het naambordje staat de forum side op en dan groepsbouw 2009 buck danny sampan.

maar we wijken af natuurlijk want hij is belange nog niet klaar. ik denk dat het verweren redelijk goed zit nu ben ik er nog niet uit of ik de groene dry bruch ga doen.



de dry bruch op de romp van onder vond ik zelv tegen vallen maar ja mischien moet ik het trug zwart maken en nog maar eens opniew beginnen :8
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk, ongelooflijke bouw en nu knappe verf erop he !
 
thx gunit het is voor mij ook de eerste keer dat ik een boot verweer en waarschijnlijk hoe meer je het doet hoe beter dat het word net zoals met militair rollend materiaal.

je staat met den bibber op u lijf een verfborsteltje vast te houden en weet niet wat te beginnen :laugh:
 
Pas op he Amazone, die bibber is tot wonderlijke dingen in staat. Best even testen op een vergelijkbaar stukje materiaal om je model van experimenten te vrijwaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan