Hoofdsponsor

Anders / onbekend sampan de zwarte draak blz 30

Status
Niet open voor verdere reacties.
is een héél knap werkstukje geworden dat alleen nog mooier gaat worden eens hij geverfd is.;)
 
thx kurt maar er is hier een klein misverstand denk ik :nowink:

de boot is al bruin geverft. ik wil enkel nog een laagje drybruchen en dan stoppen.

ik ben gisteren heel de dag bezig geweest met hem te verweren met waches dus ik ga daar nu geen laag verf over spuiten anders zie je er niets meer van.

op de foto van buck dany is hij ook niet geverft maar heeft een hout kleur. alleen het geen dat onder water zit is zwart geverft .
 
oei, inderdaad! maar moest je eens een opname maken buiten zouden de kleuren veel beter tot zijn recht komen. ik heb het zelf ook al meegemaakt dat het verschil soms heel groot is met een foto binnen genomen ten opzichtte van ene buiten.;)
 
Ziet er goed uit, ook het statief waar hij op staat met de nodige reclame ;) en dan een wachten tot hij is verweerd, laat maar snel komen.
 
Prachtig.
Dat je dit kan, das pas Modelbouwen met hoofdletter.

Erik.
 
het verweren is klaar :D eerst weer het gedacht van zou ik het wel doen maar eens je begonnen bent 8)

met een kleine hamer dueken in de romp slaan :8
met een beitel hakken in het hout maken :O
met een puntsel gaatjes steken :laugh:

somige mensen doen de vreemste dinges met hun model.
nu heb ik een sobje staan dat 3 a 4 dagen moet trekken om het ouderdom efect nog te verbeteren.

ook voor de huif heb ik iets gevonden wat er voor kan dienen dit moet ook nog een beetje verouderd worden met het sobje. maar ik moet de huif eerst nog vast maken aan de bamboe.

ook nog een paar houten kisten gemaakt en de fruit manden in primer gezet. mischien morgen wat foto s van de vorderingen ;)

allen bedankt voor de toffe reacties
 
Mooi Dirk! Het ziet er weer allemaal prachtig uit ;)
 
thx michel

nu ik tog bezig was dacht ik maar meteen de huif ook al te maken. na 6 uur vloeken en miljaren en 100 keer met een naald in mijn vinger gestoken te hebben is er dit uitijndelijk tog uitgekomen. zoon huif maken kost druppels bloed :D


voor mij lijkt het geslaagd 8) morgen bananen eten euu schilderen
 
Laatst bewerkt:
het zeil . daar moest ik eerst eens een foto van zoeken en na een tijtje had ik tog wel een mooi exemplaar gevonden



dan maar trug aan de slag en iets proberen inelkaar te zetten wat er op trekt.



op de foto van buck dany zie je geen zeil liggen op het dakje maar een bamboe rol. nu heb ik een vermoeden dat het zeil in de bamboe gerolt is voor bescherming. allee zo zoek ik het dan tog te doen gewoon het zeil in bamboe rollen en op de huif leggen om niet te ver af tewijken van de tekening.

en de mast staat er dus ook op :laugh:

dan ook nog aan het roer gewerkt
achterkant die in het water komt



en hier waar je moet roeren, ik zag in vele fotos dat er ook een touw rond gedaan is waar je het vast neemt dus heb ik dat ook gedaan geeft een mooier efect dan gewoon een blote stok. en ook het verankeren van het roer is gebeurt met een touw dat je gewoon kan afhaken en dan kan je varen.

.

het zeil vanacht in de cofie gaan zodat het lekker zwart word en na het drogen kan het in de bamboe rol gedraait worden ;)
 
Laatst bewerkt:
we komen aan de eind faze van de bouw :(

tog wil ik eerst jullie mening eens horen voor ik alles in de matte vernis zet.

het verweren en verouderen is gedaan. ik vind het wel mooi maar is het niet te overdreven ?

het zeil zit netjes opgerold in de bamboe en naast de boot hangen ook 2 rollen bamboe voor wat die dienen weet ik niet maar mijn vermoeden is dat ze in het regen sezoen over de huif getrokken worden voor extra bescherming tegen de aanhoudende regen.

het visnet ligt nog te drogen , dat is ook in de kofie gegaan omdat veel te wit zag.

de kisten vooraan komen zoon beetje op het net te liggen zodat het net goed vast blijft liggen.

nu moet ik nog net het anker maken en de chinees :)

de kisten met fruit heb ik vandaag ook in de verf gezet en ga nog 2 stenen potten maken van klei zodat er nog een beetje meer rommel op de boot ligt.



als jullie denken dit of dat moet of kan anders en beter laat gerust iets weten.
 
Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

je gaat in sneltreinvaart vooruit met je project.
't Is eraan te zien dat je hart en ziel erin liggen... mega mooi. 'k Ben benieuwd naar de fruit- en groentenhandel waarmee je het dek gaat volstauwen.

Heligroeten,

Nick
 
thx nick , ik ga morgen nog eens in genk naar ne chinees zoeken . en wie weet welke rommel ik nog tegen kom om op de boot te gooien :laugh:
 
Ziet er toch goed uit. Echter zou ik in de hoekjes toch wel wat meer veroudering aanbrengen, dus wat zwarter maken. Daar is het in het echt vaak ook zo. Vocht blijft hangen, dat geeft dus zwart hout.

Verder. Kijk nog eens naar de dikte van de mast.... Is die niet ietwat dik?
 
;) thx rik ik dacht dat het er over was met verweren :)
maar de hoekjes zal ik zeker nog eens aanpakken dan.

de mast hmm mischien wel maar heb ook geen gedacht hoe dik hij zou moeten zijn eerlijk gezegt als je naar de schaal kijkt is hij boven een 10 cm in het echt en onder een 15 cm
dit is dus een afvoerbuis dik dit is dus wel een behoorlijke knaap. 8)
 
ik ga morgen nog eens in genk naar ne chinees zoeken . en wie weet welke rommel ik nog tegen kom om op de boot te gooien :laugh:

Geen chinees tegenkomen, maar misschien vind je wel iets dat kan dienen.
Het is er zeker de moeite waard.

Erik.
 
Hoi Dirk,

nog even gekeken naar je foto's en moet toegeven.:sleep::sleep:
Hier gaat mijn mond van open, niet omdat het de hoogste tijd is om naar mijn bedje te gaan!!!:laugh::laugh:
Maar om dat je hier weer iets prachtigs laat zie!!!-fck--fck--fck-
Ik zie je morgen wel praten we daar we verder hé.;);)
Ga zeker zo door man!
 
thx erik / john ;)
@ rik ik ga de mast er af halen en een andere maken ( dunner ) want zoals je aan gaf rik is deze tog wel te dik. het was me eerst niet opgevallen dus thx voor me er op te wijzen.8)
 
Aan mijn advies ga je niks hebben, ik heb er geen ! Ik moet mezelf alleen bij mekaar rapen want ik ben van verbazing uiteen gevallen.
Dit is mooi hoor, héél mooi !
 
Let je wel op de mast dat deze niet recht loopt. En kijk goed naar het voorbeeld. Zie je de verdikkingen? Als je toch gaat overdoen, dan zou ik je aanraden deze er ook in te maken, daaromheen word de verstaging aan gehangen en ook doormiddel van touwen de katrollen overheen gehangen om zo het zeil aan vast te hangen. ;)
 
8) zal er aan denken rik tog zal het niet voor deze week zijn ik ben namelijk slecht op de been ( rug) en heb ook nog eens een kou gevat. ik ga deze week mijn neus tussen de boeken steken en niet tussen het hout ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan