Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de pure gebruikt. Hoe langer het erin lag, hoe makkelijker de plak eraf ging. Maar dat ging er niet af zonder er zelf over te gaan met een spons en ontvetter.

Hier en daar bleven nog resten achter in hoekjes en kantjes, die krijg ik er niet makkelijk af.
 
Met wat voor vergif heb jij je Mini bespoten dan??? Hahaha

Hoekjes en kantjes kun je misschien aanpakken met een tandenborstel. Wees daar echter voorzichtig mee, omdat ik het idee heb dat Dettol het polystyreen een beetje week maakt.
 
Goh daar zit vanalles in :)

De body is nog steeds stevig eigenlijk. Ik heb nog geen zwaktes ontdekt. Uiteraard ben ik er wel voorzichtig mee.
 
Al een stukje van het dash is ook gedaan.

Dit is het originele plan

Photo7-05-14214210_zpsb451d5e9.jpg

Ik heb enkel C17-18-19 gebruikt in deze stap. De radiator enz moet er nog op. De blazers heb ik weggesneden omdat deze in de weg zaten.

Voor het dashboard heb ik een stuk styreen op maat gesneden, geplooid en er tussen gezet:

Photo7-05-14214316_zps33f17d23.jpg

Dit moet ik hier en daar nog opschuren en dan ga ik het opmeten voor de decals van de metertjes.

Ik heb hier even een foto genomen van het net voor het origineel:

$T2eC16Z,!)sE9swm,1DVBRyep1B+z!~~60_35.jpg

Bij mij zijn de gaten links en rechts voor de blazers dicht, dus die moet ik niet voorzien.
 
Beste als dat nog eens voorkomt probeer eens met remolie die kan je gratis krijgen in een garage wel oude remolie maar wel "DOT4" daar zit ook alcohol in en dat werkt ook goed en tast plastiek niet aan heb ik al zelf gedaan en dan kan je alles goed onderdompelen . Zeg voor een container moet je toch ook niet ver zoeken zo een bus van 5 liter van javel ( bleekwater ) kan je gemakkelijk open snijden en hem daar in leggen
Ik hoop dat het nuttige info was sorry dat ik niet eerder heb gemaild
Marc
 
Ik moet zeggen dat ge prachtig werk levert , ik kan daar zo van genieten door alleen maar te kijken zoals bij Roy en die andere fantasten
"I LOVE IT"
Marc
 
mooi werk, hopelijk lukt het de 2e keer met de body beter.
Maar het wordt een mooi model, dat is zeker :).
mvg Bruno
 
Dank u :)

Voorlopig gaat alles goed met de body :)

Hier weer een paar updates:

De Mini heeft achteraan naast de zetel een klein bakje, met daarop een chrome rand. Dus we zetten de rand in het wit:
Photo8-05-14190713_zps461966f8.jpg

En laten er Metalizer op los:
Photo8-05-14191620_zpsab72dbf2.jpg

No worries, de witte vlekjes zijn al aangepakt, al heb ik daar geen foto van ;)

De achterbank erin (Ter herinnering, de zetel is vervangen door twee platen, wat bij mij ook het geval is bij de 1:1
Photo8-05-14193954_zpsf9674645.jpg

Photo8-05-14194001_zpsc38db2b8.jpg

De deur
Photo8-05-14194112_zps0efa1063.jpg
De grijze vlekjes zijn ook aangepakt

Het stuur met het gele lijntje :)
Photo8-05-14195437_zps3fbb70c3.jpg

En de eerste laag verf, straks de volgende.
Photo8-05-14202149_zps3679f73a.jpg
 
Mooie vooruitgang :)

Zeg, zit de koelfan bij alle mini's op die plek? Apart in elk geval.
 
Jep. De radiator staat op die plek, dus de koeling loopt ook langs zij.

Er is geen plaats om vooraan een koeling te zetten ;)
 
De nieuwe afdruk van de decals is gelukt. Het resultaat is ook veel beter dan de vorige.

Deze keer heb ik nog iets cruciaals toegevoegd, namelijk de speedo, Oliedrukmeter en temp meter.

Photo10-05-14115007_zpsdf13794c.jpg

Deze zijn ook gescratcht, maar dan in photoshop :)
 
Hoe zit dat in elkaar met die Metalizer? Is dat een soort verf?
 
Dat is een poeder. Je wrijft dat in op geverfde onderdelen (glansverf, geen mat) en dan buffen met een zacht doekje.
 
DSCN2126_zpse1a98006.jpg

Hier en daar moet ik het dash nog wat bijkleuren. De RHD naar LHD zetten is dan ook gelukt. Uiteindelijk was dit niet zo moeilijk.

Een kleine overview
DSCN2127_zpsfaa522c4.jpg

En de body die klaar is. De verbreders hangen bijna vast en dan kan de eerste laag vernis er weer op.
DSCN2129_zpsfa4faeeb.jpg
 
1 clear base coat en 2 wet coats + nat geschuurd, klaar voor de decals!

DSCN2130_zps64be23a0.jpg
 
Voor de volgers...

DSCN2132_zpsef4b6dae.jpg

Dagje laten rusten en dan de laatste lagen vernis erover

De digitaal gescratchte metertjes
DSCN2133_zps1a30e0fe.jpg
 
Ziet er al veel beter uit de decals.
Ik laat mijn decals minstens 24 uur drogen vaar ik er vernis over leg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan