Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt me een goede oplossing Joachim.

Misschien heb je ergens een figuurtje liggen dat je de komende week kunt gaan bewerken... of iets anders wat je gedachten verzet. Of bijvoorbeeld de stoeltjes.

Laat je de body van de Mini even een weekje liggen. Eerst helemaal kaal maken en dan netjes in de kast leggen. Over een week heb je vast en zeker voldoende inspiratie om het opnieuw te doen. En dan nóg beter ontvetten, nóg mooiere laagjes eroverheen en ergens decals laten laserprinten. Kan denk ik wel bij een copyshop.
 
Ik heb een laserprinter op het werk, dus dat lukt daar wel. Alleen heb ik nu decalpapier voor inkjet... Tenzij dat dit voor laser ook moet lukken.

Ik ga wat verder werken aan de rest, zodat ik achteraf enkel de body erover moet zetten. Ik weet niet of de stoeltjes gaan lukken. Dat is toch net iets te hoog gegrepen denk ik :)
 
Welke verf heb je gebruikt voor het geel?
 
Wat de stoeltjes betreft, ben ik wel benieuwd hoe ver het ermee staat en waar de bottleneck zit. Misschien kan iemand wel een verhelderende tip geven.
 
Vreemde zaken die reactie van je verf.

Heb je toevallig twee soorten verf gebruikt dus de gele kleur van merk X en de vernis van merk Y?
 
Bummer zeg de reactie van de verf........ waar heb je mee verdunt en in welke verhouding?

En niet geheel onbelangrijk, de laklaag in dunne laagjes met voldoende tussentijdse droogtijd opgebouwd?

Ik weet hoe Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat voelt, heb zelf de carosserie van mijn Traction Avant een keer of 4 helemaal terug kaal moeten maken omdat er ook allerlei reacties optraden. Ik spoot toen met modelbouw verf maar dat ga ik dus nooit meer doen voor de body delen, voor mij voortaan alleen nog 2K lakken, op de alclad en dat soort middeltjes na. Enigste nadeel t.o.v. de 2K is dat het zo enorm hard/bestendig is dat de revell contacta er geen vat op krijgt. Wta je erop plakt moet ook weer met een 2K lijm. Aan de andere kant is dat ook weer een voordeel, je hoeft niet bang te zijn voor smerige revell lijmsporen want de poets je er zo weer af.
 
Ik denk 3:1 verhouding. Ik heb zeker voldoende droogtijd gehouden. Ik ga alleszins hierna nog meer men tijd nemen om de body terug op te bouwen.

Heeft er iemand ervaring met Inkjet decalpapier te gebruiken in een laserprinter?
 
Je gaat zoveel tijd stoppen in een project als dit... zou het niet zonde zijn om (ook al kan het wel mwa mwa, laseren op een inkjet decal sheet) niet perfecte decals te maken? Ik zou gewoon even een velletje bestellen voor een paar euro... hoef niet vandaag of morgen binnen te zijn he.

Ik vermoed dat laseren op inkjet papier goed kan gaan, maar kan het niet garanderen. Zelf zou ik gewoon een velletje laserpapier aanschaffen. Dan weet je zéker dat het goed zit. Stel het lijkt goed te zitten en dan ga je verweren en daarna vernissen en een dag later zie je.... dat de decals toch niet zo mooi zijn als ze eerder waren. Ga je het dan nog een keer opnieuw doen allemaal?

Maar vanzelfsprekend zijn het jouw centen... maar ook jouw resultaat.

Het staat er allemaal misschien wat cru, ik probeerde het enige kracht bij te zetten maar komt misschien verkeerd over. Ik bedoel het als vriendelijk advies, ok? :)
 
Ik begrijp je reactie zeer goed ;).

Het spijtige is dat ik per bestelling 7€ verzending erbij heb en dat is echt veel vergeleken met de prijs voor dat papier. In heb voorlopig ook niks anders nodig, dus is dat een beetje zot van alleen daarvoor een bestelling te plaatsen :).

Spijtig genoeg heb ik geen verdelers in de buurt die dit hebben.
 
Al kostte het mij 30 euro voor één velletje, als ik daarmee de zekerheid zou hebben dat ik niet alles nog een keer opnieuw zou hoeven doen vanwege eventueel gebrekkige decals, zou ik die er graag voor over hebben :)

Bedenk hoeveel uren werk het je immers zou schelen en, belangrijker, hoeveel frustratie.

Misschien toch nog eens kijken of er nog andere leuke hebbedingetjes zijn in de catalogus van de papierverschaffer.

Overigens zijn er toch ook wel bedrijven die dat papier gewoon per normale post verzenden? Dat kost 50 cent dan, of zo? Zou daar eens eerder naar kijken. Het vel papier is dan wel niet verzekerd.... maar ja dat is dan jouw risico.
 
Neem eens een kijkje bij onze sponsors... Wie weet hebben zij wel wat je zoekt.
Verzending binnen België gaat zeker geen 7€ zijn...

Mark
 
Ik denk 3:1 verhouding.

Heeft er iemand ervaring met Inkjet decalpapier te gebruiken in een laserprinter?

En met wat verdun je dan?

Tamiya verf verdun ik 1 op 1 met isopropyl alcohol (99%)

Ervaring met decal papier moet ik nog opdoen, maar ik zou zeker doen wat Roy ook al zei, koop liever het juiste papier wat bij je printer past dan achteraf weer een teleurstelling. Mocht je het advies toch in de wind slaan dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.
 
decal papier voor een laserprinter gebruiken in een inktjetprinter heeft geen enkel nut. (en een kleurenlaserprinter is niet goedkoop)
De inkt waarmee de decal word geprint is nog steeds dezelfde kwaliteit.
Wat een oplossing kan zijn is om de witte vlakken te spuiten en de decals op doorzichtig decal papier te printen.
Op deze maniet moet je ze niet tot tegen de rand uitsnijden en kan de inkt ook niet meer uitlopen aan de randen.
 
Camaro, Joachim heeft de beschikking over een laserprinter op het werk. Dus de vraag is of hij inkjetpapier zou moeten gebruiken in een laserprinter.
 
Ik zou dan toch op zeker spelen en decalpapier nemen voor een laserprinter.
Maar met een inktjet printer kan je ook prima decals maken. En kunnen achteraf behandelt worden met setting solution.
 
Ik zou geen inktjetpapier in een laser steken. Een laserprinter wordt heet vanbinnen en het papier moet daar tegen bestand zijn.

Ik heb vroeger genoeg laserprinters gezien waar ze van die transparanten van vroeger voor inktjet in gestoken hebben en herleid waren tot een hoopje gesmolten plastiek in de printer.

Ook is de manier van printen tussen de 2 verschillend, dus kan het resultaat ook wel eens tegenvallen of kan het zijn dat je decals er gewoon terug afbrokkelen.
 
Ik heb Tamiya Thinner om de verf te verdunnen.

Don't worry, deze keer pak ik het goed aan en zorg ik dat ik laser decalpapier in huis heb ;)

Ik zal dan eens rondzien, maar heb de laatste keer via domino besteld en was ongeacht hoeveel of wat 7euro aan verzending (secure taxipost)
Ik kon daar niet kiezen voor gewone verzending.

Al zou ik dan wel meerdere vellen moeten bestellen, stel dat de eerste keer mislukt met de laser.

Ik zou uit eigen ervaring geen sol gebruiken op inkjet decals.. De reactie daarop zorgde dus dat dat papier wat begon te rimpelen (zoals gewoonlijk met sol), maar doordat dit papier was kwam de verf terug los aan die kreukjes, dus overal witte strepen.

De andere kant had ik niet met sol behandelt en daar heb ik geen enkel probleem ondervonden. Dus ik kan het in principe opnieuw doen met de inkjet, alleen weet ik nu hoe ik dit papier het beste gebruik.

ALs je bv de decals volledig onder water legt voor het losmaken, dan is de gans groot dat de verf na het drogen afgeeft en bleker wordt. Als je de decals laat drijven op het water heb je dat dus niet voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan