Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ALs je bv de decals volledig onder water legt voor het losmaken, dan is de gans groot dat de verf na het drogen afgeeft en bleker wordt. Als je de decals laat drijven op het water heb je dat dus niet voor.

Heb je de decals na het printen gesealt?
Want dit probleem heb ik nog niet gehad.
 
Jep. Eerst een basislaag en daarna iets dikker. Kan ook met de printer te maken hebben en de inkt mss.
 
Je hoort het wel vaker dat inkjetdecals de neiging hebben om te vervloeien als ze niet 100% goed behandeld worden. Het schijnt een stukje nauwer te luisteren dan met lasergeprinte decals.
 
Nog enkele zaken verder gedaan:

Photo1-05-14210419_zps9c01f72f.jpg

Photo1-05-14210446_zps6bc72753.jpg

De foto's zijn precies wat donker :)
 
Mooi werk geleverd, ziet er netjes uit!
I love the rims! :D
 
Bedankt :)

Het volgende setje doe ik vanavond en het achterste subframe komt er ook op. Daarna kan hij op zen wielen gezet worden :)
 
Heren, Ik heb een vraag.

Ik heb me een bus dettol gekocht om de verf van de body te krijgen, maar ik vind geen enkele container waar de body in geraakt en waar ik hem volledig kan onderdompelen.

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de dettol eens die verdunt is met water? Zo zou het wel lukken om hem onder te dompelen.

Het gaat om dettol chloroxylenol.
 
Ik heb er wel ervaring mee, maar hoe meer je het verdunt des te langer het duurt voordat de verf eraf is.

Misschien heeft iemand een idee over hoe je zo weinig mogelijk Dettol nodig hebt voor een zo groot mogelijk oppervlak (behalve dan door de carrosserie in strookjes te snijden).
 
Afsluitbare plastic zak (Zip-Loc) kan ook een uitkomst bieden.
Maar Dettol om je carrosserie te strippen ? Dit is toch een product om te ontsmetten, of vergis ik mij ?
Heb nog nooit gehoord van het gebruik van Dettol om een body te strippen...

Mark
 
ik lees de miserie nu pas, het is jammer dat er reactie op de lak is en begrijp je teleurstelling, ook ik heb dikwijls problemen met de lak bij LaFerrari en nu met de senna mag ik de hele achterspoiler opnieuw doen en zelfs met mijn nieuw project vlot het niet maar ik blijf door gaan tot dat het lukt, ooit moet het lukken ook al moet 10keer opnieuw doen.
Trouwens de velgen en de motor zien heel goed uit.
 
Balen van die tegenslag die je hebt gehad.
Maar hij ziet er geslaagd uit en die velgjes, mooi gedaan, daar ben ik fan van :).
mooie motor ook, wel handig dat je zo dicht het origineel hebt :).
mvg Bruno
 
Hallo Roy, ik begrijp uit je verslag dat je de chroom hiermee van je velgen en andere onderdelen hebt verwijdert.
Dit is toch nog iets anders dan acryl verf verwijderen, denk ik.
Heb je daar zelf al ondervinding mee, het verwijderen van de verf met Dettol ?
Voor het verwijderen van een verflaag gebruik ik meestal ovenreiniger, zelfde principe in een gesloten plastic zak of plastic bakje.
Nadien het hele zaakje goed afspoelen onder lauw water en met een oude tandenborstel, de kiertjes uitborstelen...

Mark
 
Daar heb ik inderdaad ook ervaring mee, acryl wordt er op dezelfde manier mee verwijderd als chroom.

Ik geloof dat er niet veel lakken of laksoorten tegen Dettol bestand zijn ;)

Ovenreiniger had ik wel vaker van gehoord, heb dit nooit geprobeerd dus kan er zelf geen mening over geven.
 
Ik heb wel al een ovenreiniger geprobeerd en dat werkt bij mij niet. De Dettol is ook de eerste keer dat ik het ga gebruiken.

Ik zal eens op zoek gaan naar zo een 'zip-loc' zakjes in het goede formaat. Ze moeten vrij groot zijn, maar ik denk wel dat dat te vinden is.

En bedankt ook voor de leuke commentaren :)
 
Ik heb wel al een ovenreiniger geprobeerd en dat werkt bij mij niet. De Dettol is ook de eerste keer dat ik het ga gebruiken.

Ik zal eens op zoek gaan naar zo een 'zip-loc' zakjes in het goede formaat. Ze moeten vrij groot zijn, maar ik denk wel dat dat te vinden is.

En bedankt ook voor de leuke commentaren :)
Ik weet niet of je de winkel Blokker kent?
Daar hebben ze dat zeker en vast in verschillende maten.
Ik weet enkel niet tot hoe groot die gaan.
 
Tuurlijk ken ik die :)

Daar kan ik eens gaan kijken. Eventueel in de groothandels zal ik ook men neus eens binnensteken.
 
Dan gaan we hier eens wat updates plaatsen he :)

Het chassis staat op wielen.

Photo4-05-14183955_zps10539d3c.jpg

De uitlaat zit er ook op.

Photo4-05-14190439_zps38e7e50e.jpg

Dan heb ik alle stukken die in chroom moeten behandelt met Metalizer (Eerst wit geverfd voor een hoogglans te bekomen)

Photo4-05-14195540_zpsfe0d0d29.jpg

En daar hoort een aangepast uitlaatje bij :)

Photo4-05-14200449_zpsa51234c5.jpg

In de doos zit een RHD, dus ik maak er een LHD van, of toch poging tot

Photo4-05-14201533_zps3c21dd67.jpg

In mijn mini gaat de achterbank eruit en wordt de zitting bekleed van de body. Dus dan moet ik een stukje styreen snijden om dit te simuleren:

Photo4-05-14202546_zps8ae1fc8f.jpg

Et voila, nu nog grondverf en dan in kleur zetten

Photo4-05-14202820_zps82ae1151.jpg

De body is ondertussen al een aantal dagen aan het weken in Dettol. Ik heb er toch nog een boel manueel werk aan gehad om resten eraf te krijgen.
Er bleef ook een plakkerige laag achter die ik met ontvetter heb moeten verwijderen. Nu staat die terug in primer en ga ik enkele oneffenheden dichtsmeren, schuren en opnieuw in grondlak zetten.
 
Ziet er goed uit Joachim!

Heb je pure Dettol gebruikt of aangelengd met water? Zou met pure Dettol toch vrij makkelijk eraf moeten gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan