Hoofdsponsor

1/12 Rover Mini Cooper 1.3i [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn lasergeprinte decals?

Ziet er mooi uit trouwens, allemaal.
 
Dit zijn lasergeprinte decals?

Ziet er mooi uit trouwens, allemaal.

Neen, nog steeds inkjet. Ik heb eerst een dunne laag vernis gezet op de sheet om te sealen en dan heb ik er voor de zekerheid 2 natte lagen over gezet. Met als resultaat dat ik geen uitloop of scheurtjes heb.

Bedankt voor de commentaren alvast ;)
 
We botsen op een ander probleem. Dit keer met de AB.

Er staat geen druk op. Nochtans is de tank goed gevuld en staan de instellingen nog goed. Eens dat ik de nozzle erop zet is het gedaan, zonder nozzle is de druk goed.

Nochtans is dit helemaal proper...

Ik ga dit voor de zekerheid eens een nachtje in de thinner leggen. Misschien dat er minuscule plekjes de opening dichten
 
Nozzle kan je het best reinigen met de punt van je naald (wel voorzichtig te werk gaan).
Dit is eigenlijk het enige voorwerp dat dun genoeg is om de nozzle door te prikken.
Nachtje thinner kan een oplossing bieden om de verf los te maken.

Mark
 
Gaat je naald achteruit als je de trekker naar achter doet?
Heb dit ook een keer meegemaakt en dan zat mijn naald vast van het vuil.
 
De naald gaat nog over en weer. Na het curen in thinner lijkt het trg ook te zijn, maar ik heb wat ontsnapping aan de schroefdraad van de nozzle. Er komen belletjes door.

Dus dan is daar weer iets mis. De druk zal wegvallen.
 
Misschien is het tijd om de pakkingen / rubbers te vervangen.

Wat voor airbrush heb je? (merk / type / single-double action)
 
Er zitten geen rubbers op. Is een Rich AB-200 airbrush pistool.
 
Misschien eens hier kijken, zo kom je er misschien achter waar de fout kan zitten. Het is een lijstje met vervangende onderdelen.
 
Bedankt. Heb eens gekeken maar er lijkt ook niets te missen. Ik heb nog wat verder gekeken en er zitten ook geen rubbers in de nozzle. Verder vuil zie ik ook niet zitten.
 
Ik denk niet dat er iets mist, immers eerst deed de airbrush het goed (toch?). Wat ik bedoel is dat je het onderdeel waarlangs de lucht ontsnapt wellicht aan vervanging toe is. Dat komt voor, zeker als de airbrush al een paar jaar meegaat bijvoorbeeld.
 
Poging twee van de body heeft weeral sporen nagelaten. Deze keer kwamen er krakelingen in de lak op de motorkap en enkele kraters aan de zijkant van de body.

Ik heb besloten van dit wat te maskeren en zo verder te gaan. Dan werk ik dit af en zet ik het opzij voor een ander project. Zo verzet ik men gedachten en gaat dit misschien later nog eens overnieuw gedaan worden.

DSCN2134_zps94ee0441.jpg

De schade
DSCN2135_zpseea8b18d.jpg

DSCN2136_zpscde97254.jpg
 
Balen joh.

Voor wat betreft je AB, is die wel geschikt om met thinner te lijf te gaan? Er zijn er die daar absoluut niet tegen kunnen (o-ringen/pakking e.d).
En bubbels is altijd lekkage, dus rotte pakking/o-ring.
 
De bubbels werden veroorzaakt doordat de 'blazer' verstopt geraakte. Er bleef een deel verf in de nozzle zitten.

Dat werd dan op zijn beurt veroorzaakt door een kleine knik van 0,00005 mm in de naald (Even Contador spelen), waardoor er dus een deel verf niet mee kwam.

(De AB die ik heb heeft vooraan geen rubbers.)

Na dit hersteld te hebben ging het terug goed, tot ik de tweede keer vernis ging spuiten. Dan kwam er weer niks uit de nozzle. Hoe dun de vernis ook was.

Ik ga dus de volgende keer vernis NOOIT meer met een AB doen en telkens een goede spuitbus zoeken. Van Valejo E.d.
 
Joachim,

Vernis (van goede dikte) kan de oorzaak never nooit niet zijn, dat is onmogelijk sorry......

Kijk nog maar eens heel goed naar je nozzle, op mijn Harder & Steinbeck zit op de nozzle een heel klein kunststof ringetje.
Ik heb gezocht op de betreffende link zoals Roy ook al aangaf maar zie geen goede exploided view.

En als je naald krom is dan zou ik hem wegmieteren en een nieuwe erin steken, het is onmogelijk om een dergelijke kromming zoals je hier aangeeft zelf te herstellen.
 
oh Man dat vind ik nu erg , ik heb juist hetzelfde meegemaakt met mijn golf , volgens mij vecht de ondergrond met de verf die ge erop gezt hebt bij mij juist hetzelfde , ik had primer van de action en die lag mooi strak maar toen heb ik er verf opgezet van een merk wel voor A.B. maar denkelijk niet zo geschikt voor andere acryl verf en dat vocht ook het eigenaardige was dat alleen die verf het had want waar die bepaalde verf de andere overlapte was dat ook maar waar de vallejo verf op de primer kwam daar was alles in orde
Dus beste man in het vervolg oppassen met de verven ( hebben ze tegen mij ook gezegd )
verder vond ik het wel een zeer zeer mooie bouw echt waar
Marc
 
Met herstelling bedoel ik dan een nieuwe naald :)

Toch zitten er geen rubbers vanvoor in. Ik ben in een shop geweest en die hebben ook niet direct een oorzaak kunnen vinden. Hetgeen ze wel konden zien is dat de naald misschien niet van een goede dikte was voor de vernis.

Hoe dan ook, deze AB heb ik in bruikleen. Ik ga hierna uitkijken naar een basismodel van Neo.
 
oh Man dat vind ik nu erg , ik heb juist hetzelfde meegemaakt met mijn golf , volgens mij vecht de ondergrond met de verf die ge erop gezt hebt bij mij juist hetzelfde , ik had primer van de action en die lag mooi strak maar toen heb ik er verf opgezet van een merk wel voor A.B. maar denkelijk niet zo geschikt voor andere acryl verf en dat vocht ook het eigenaardige was dat alleen die verf het had want waar die bepaalde verf de andere overlapte was dat ook maar waar de vallejo verf op de primer kwam daar was alles in orde
Dus beste man in het vervolg oppassen met de verven ( hebben ze tegen mij ook gezegd )
verder vond ik het wel een zeer zeer mooie bouw echt waar
Marc

Het enige van een nader merk is de vernis. De ondergrond en de verf is van Tamiya, de vernis is van Zero Paints.
 
Ik ben in een shop geweest en die hebben ook niet direct een oorzaak kunnen vinden. Hetgeen ze wel konden zien is dat de naald misschien niet van een goede dikte was voor de vernis.

Dan zoek maar gauw een andere shop want dan hebben ze er de BALL..... verstand van.
Als het nou metallic lak was hadden ze wellicht een punt. Maar dan is het nog steeds je nozzle die dicht kruipt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan