Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Dag Ton, Werkelijk geweldig mooi en interessant!

Die bekisting is goed doordacht en uitgewerkt zeg.

Ik blijf je volgen, Ronald
 
Dat zijn weer mooie vorderingen Ton.
Prachtig die bekisting, die een tweeledige functie krijgt.
Goed dat je zowat van alle markten thuis bent, want ook metaalbewerking gaat je goed af.
Ik blijf met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Ik wil ook een pocher.......:8

Niet doen, deze kit is véél beter.

Knappe vorderingen met slimme oplossingen Ton. Ik weet nog dat er slechts een hoopje onderdelen op jouw tafel lag, maar stilaan ben je er een PRACHTIG model mee aan het maken.
 
Geweldig mooi idee Ton, die bekisting om het blok en handig ook op deze manier.
Misschien dat ik ergens iets gemist heb, maar moest je het blok al monteren dan?
Of is het om (als onderdeel van) het chassis stevig te maken en te houden tijdens de werkzaamheden?
 
Bedankt mannen! We gaan nu maar eens aan het passen en meten beginnen. Ik ben bang dat ik de onderkantbescherming maar bij elkaar moet gaan verzinnen omdat het aan de Italiaanse kant erg stil blijft :(

@ John: het blok en versnelling moeten er in voor de onderkant bescherming en dient ook als versteviging. Het chassis is door de dryfit redelijk "flexibel" :)
 
Het is al weer een tijdje geleden...niet zo veel tijd om te bouwen en in het zelf bedenken en bouwen gaat erg veel tijd in zitten. Inmiddels heb ik van een Italiaan ongeveer 50 detailopnames (van m.n de onderkant) gekregen, die hij vorige week in Turijn voor mij geschoten heeft. Ik kan er nu dus tegen aan!

Ik ben nu klaar met de treeplanken. Ze moeten identiek zijn, omdat aan deze treeplanken de verwijderbare spatborden komen ...enne links moet ook rechts passen :)
Ik ben begonnen met de steun van de treeplank. Holle messing buis genomen, daar een precies passende buis ingeschoven, verhit en gebogen. Waarom een buis erin?.....krijg je geen knikken in de bocht. Toen een steuntje voor op het chassis en toen de treeplank vast solderen

DSC_0896.jpg

dan even kijken of hij goed blijft zitten....gaatjes boren, schroefdraad tappen in de chassisbalk en schroeven maar

DSC_0897.jpg

Toen moest ik iets gaan bedenken om de busjes voor de spatborden op beide treeplanken op precies dezelfde plekken te krijgen

DSC_0898.jpg

Eureka! neem een 2mm winding, draai er moertjes op en een aluminium tussenbusje en alles zit op zijn plaats. De gebruikte materialen kunnen niet gesoldeerd worden dus het enige dat vast gaat zitten zijn de messing busjes :)

DSC_0900.jpg

Hier zit alles vast, aan de rechterkant kun je goed zien dat de busjes niet tegen over elkaar zitten. Door deze asymmetrie kun je de voor- en achter spatborden in hun "rijplank modus" aan elkaar zetten.

Ik had de verkeerde U profielen besteld bij Dieter Knupfer maar als de nieuwe er zijn dan kan ik de spatborden/rijplanken in elkaar zetten en op het chassis (voorlopig) vastzetten
 
Dag Ton,

Ik moet erg goed zoeken naar woorden om te beschrijven hoe mooi ik dit alles vind.

Net zo als het bouwen van een Pocher het is moeilijk en duurt lang:D

je begrijpt ik heb ze nog niet gevonden dan maar geweldig mooi!!

Groet, Ronald
 
Prachtig detailwerk weer Ton, genot om naar te kijken, alleen wordt het aanschouwen almaar frustrerender (omdat die bouwpakketten voor alleen zo enorm veel geld van de hand gaan).

Tipje van een 'ouwe' loodgieter, om buisjes te buigen zonder knikken of buigijzer kan je ook zand gebruiken. Wit (speel) zand in de buis doen, goed kloppen/aanstampen de buis gelijkmatig verhitten en buigen maar. Oppassen voor de vingertjes hé? :laugh:
 
WOW Ton, knappe vorderingen die je weer maakt.
Petje af voor de fijne soldeerwerken. Ik blijf er telkens van genieten.
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Mooi werk weer Ton en het blijft een heerlijk topic om te volgen.
 
Bedankt allemaal...het houdt de moed er in. Ik merk wel dat het af en toe een gevecht met mijzelf is. Qua omvang en complexiteit komt deze dicht bij de F40 ....alleen daar was al het denkwerk al gedaan en dan kan je lekker door bouwen. Hier dreig ik af en toe te verzanden in de details. Ik ga nu ook maar haasje over doen: complex, zelf bedenken en dan weer bv de wielen detailleren en verven enz.
 
Dit is modelbouw op z'n best, alles zelf bedenken en maken, schitterend Ton! :)
Ik zelf heb best veel geduld, maar dit zou mij toch te veel worden, zou tussendoor toch wat anders moeten doen. ;)
 
Ton, prachtig waar je mee bezig bent.
 
Weer een stukje verder: de onderste treeplank zie je zonder en de bovenste met de bevestigingen van treeplanken. Aan de bevestiging komen de langsliggers en dan kan het hout er tussen daarna afsluiten en klaar is kees

DSC_0905.jpg

Om af en toe eens iets anders te doen dan dit scratchen gewoon wat OOB met wat aanpassingen

DSC_0901.jpg

vleugelmoeren ( van D Knupfer) aangebracht op de velgen ( weet de functie niet)

DSC_0902.jpg

DSC_0903.jpg

DSC_0904.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan