Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Zoals beloofd: na de linker kant komt de rechter ......

DSC_0872.jpg

DSC_0873.jpg


DSC_0871.jpg

Met de grill ziet hij er wel goed uit

DSC_0874.jpg

DSC_0875.jpg
 
Dank je Fred! Maar ik vind altijd als je erg tevreden bent met wat je doet....dan groei je niet meer. ...toch? :wub:
 
Ik ben toch ook meer de mening van Fred, dan de jouwe toegedaan hoor Ton.
Ziet er prachtig uit. (Maar ik begrijp je wel, voor een bouwer is het nooit goed genoeg, anders kan hij zich niet meer overtreffen...)

Mark
 
Dank je Fred! Maar ik vind altijd als je erg tevreden bent met wat je doet....dan groei je niet meer. ...toch? :wub:

Zo is het maar net Ton, een mens wil altijd beter worden!
Je bent wat dat betreft nooit uitgeleerd met betrekking tot bepaalde technieken e.d.
 
Ton...man dit is subliem....als ik niet moest weten dat ik op een modelforum was..zou het zeker een echte voor me zijn...toppie..;);););)
 
Dag Ton, ik vind je model werkelijk schitterend en zo realistisch!

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet, Ronald
 
Mensen bedankt allemaal, de volgende stap is

201012247427_ITALA%20008.jpg


het solderen van het chassis. Dit was bij het Pocher/ARPO model het zwakke punt ...gelukkig is het nu beter aangepakt. Vandaag eens even een "jig" in elkaar lijmen om alles op zijn plek te houden
 
De eerste chassisbalk is gesoldeerd: was niet eenvoudig omdat naar mijn gevoel links en rechts door de maker door elkaar gehaald zijn…..maar op alle afbeeldingen zie ik dat het goed zit …..dus ik zal het wel fout gedaan hebben :laugh: De wetmatigheid van “hoe mooier, hoe gecompliceerder, hoe duurder…des te gebrekkiger wordt de informatie” lijkt hier ook weer opgeld te doen. Een landgenoot van jullie heeft de kit inmiddels klaar dus ik heb hem gevraagd wat ik nu fout heb gedaan. Hij heeft een prachtig model gemaakt

021.1%20itala%20kopie.jpg

Een chassisbalk bestaat uit twee delen ( lang achter, kort voor) en die twee delen moeten toch met een gebrekkige constructie worden samengevoegd. Aangezien ik het niet vertrouwde heb ik er een strip op gesoldeerd en nu voelt hij stevig aan.

DSC_0873-1.jpg

DSC_0874-1.jpg

DSC_0875-1.jpg

Zoals jullie zien bestaat zo’n stuk balk uit 4 secties etchwerk: een zijkant, een boven- en een onderkant. Tegen de zijkant komt nog een identiek stuk dat 1mm smaller is waardoor er een ruimte is om de ander stukken te solderen. De laatste foto is van de voorkant.

DSC_0876.jpg

Hier is de achterbalk klaar


DSC_0877.jpg
en hier vindt het huwelijk tussen voo-r en achterkant plaats: moeilijk en precies karweitje omdat er geen goede basis is om de zaak te bevestigen
DSC_0878.jpg

Maar toch gelukt en de chassisbalk is 53,5 cm lang ….wordt een lekker “autootje”:laugh:
Ik ga nu de andere balk doen en vervolgens het complete chassis in elkaar schroeven. Ik heb een compleet chassis nodig met assen etc om de onderkantbescherming en de verwijderbare spatborden/rijplaten te gaan scratchen. Het duurt wel weer even voordat er iets te tonen valt.:8
 
Zijn toch weer flinke vorderingen Ton. Zo'n chassis is inderdaad de "ruggengraat" van het model (echt of op schaal).
Neem rustig de tijd voor de verdere afbouw, we zien de vorderingen wel tzt verschijnen.

Mark
 
Mooi soldeerwerk Ton.

Maar euh, solderen met de vlam op een houten plank ? Ik loop met het idee om een metalen "pegboard" (zo'n plaat met allemaal gaatjes) te gebruiken. In die plaat wil ik dan boutjes draaien waarmee ge de onderelen kunt vast zetten.
 
Da's een precies werkje Ton, maar dat is aan jou wel besteed.

Dit model van die andere bouwer had ik al een keer gezien, erg jammer dat ie op dat Nederlandse forum bijna geen aandacht kreeg.
Dat had dit model toch zeker wel verdiend, vind ik!! ;)
 
Mannen bedankt!

@Pascal: ik ben bang Pascal dat je alleen maar warmte kwijtraakt door de geleiding van de onderplaat en dan krijg je nooit een las: je werkstuk blijft te koud. Het enige wat bij mij de fik in ging waren de cocktail prikkers :8 terwijl ik toch gewoon balsahout gebruikt heb.

@John, ja jammer ......hij laat hele mooie dingen zien, maar niet volgens de "mores" :wub:
 
John, over het motorblok : tongue_zps918ce132.gif
Mooi om dat werk aan het chassis te zien !

keep up the nice work bravo_zpse8aefded.gif
 
Da's een precies werkje Ton, maar dat is aan jou wel besteed.

Dit model van die andere bouwer had ik al een keer gezien, erg jammer dat ie op dat Nederlandse forum bijna geen aandacht kreeg.
Dat had dit model toch zeker wel verdiend, vind ik!! ;)

Vind je??
Weing foto`s en totaal geen verhaal erom heen wat hij nu eigenlijk precies aan het doen is, dus vind het niet gek dat er weinig gereageerd werd.
 
Oops lekker bezig met frame Ton en geen makkelijk klusje geweest als ik het zo bekijkt.
 
Vind je??
Weing foto`s en totaal geen verhaal erom heen wat hij nu eigenlijk precies aan het doen is, dus vind het niet gek dat er weinig gereageerd werd.

Soms heeft kwaliteit geen verhaal nodig......dat zie je gewoon Ron :)....nee de man is ernstig tekort gedaan! :huh: Bedankt voor de aanmoediging bij het chassis!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan