Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Dag Ton, Wat een mooie vorderingen!

Het lijkt er op dat 1 van de vleugelmoeren ontbreekt?

Groet, Ronald
 
Super voortgang weer, waren het geen massieve banden?
 
Bedankt mannen

@Ronald: klopt maar daar moet het ventiel

@Mark: Er zit een ventiel in de kit dus dat is geen massieve band.
 
hmmmm, dat wordt dan een speurtochtje Ton want ik wil het wel weten :D
 
Zeer mooi werk dat je hier aflevert, Ton.
Stil genieten is zo ongeveer het beste wat ik kan doen.
En laat me gewoon verder genieten van wat nog komen moet.

Grtz, Joost
 
Mooie vorderingen weer Ton.
Maken de vleugelmoeren ook deel uit van de kit of is dat een eigen toevoeging ?
Heb ook niet zo direct een idee waar ze moeten voor dienen.

Mark
 
Dat gaat mooi worden die treeplanken Ton! :)

Ik neem aan dat het hier om houten wielen gaat en die kunnen nooit uit één stuk gemaakt zijn.
Waarschijnlijk ligt er aan de binnenkant van de velg een stalen band.
En dan door middel van die vleugelmoeren werden de verschillende delen van de velg hiermee vast gezet.
Zie het een beetje als een wijnvat, die ook met stalen banden bij elkaar gehouden werd.
 
Mooi gemaakt ton, waarom heb je de vleugelmoeren mee geschilderd en niet de ijzerkleur gelaten?
 
Beadnkt wederom!

@Mark: het is een toevoeging...ik vond de vleugelmoeren bij Dieter Knupfer

@John; ik dank dat dat de oplossing is ....bedankt!

@Bart: Bij het model wat in het museum staat zij ze ook geverfd :)
 
Dat is ook een van mijn preferred leveranciers. Vergeet niet bij je bestelling zakjes 'misch-masch' bij te nemen, ze kosten een paar euro en ik heb er al veel plezier aan gehad.
 
Dat is ook een van mijn preferred leveranciers. Vergeet niet bij je bestelling zakjes 'misch-masch' bij te nemen, ze kosten een paar euro en ik heb er al veel plezier aan gehad.

Ik heb er inderdaad wel eens naar gekeken maar ik had de indruk dat het wel errug misch masch was.
 
Daar heb je wel gelijk in Ton, het was ook een tip, aangezien je toch al de verzendkosten hebt en die zakjes voor de zelfde verzendkosten meegaan.
Mij helpt het speciale dingetjes (o.a. voorde Morgan) te maken die ik normaal niet zou kunnen maken op die schaal aangezien ik geen draaibank e.d. bezit.
 
Mooie details Ton, met al die aandacht en liefde die jij in dit project steekt wordt het weer een echte topper.

PS : Net als Mark bestel ik ook altijd een paar zakjes misch-masch, heb je jaren plezier mee.
 
Ik hoop ook dat het een topper wordt ( merk je hoe voorzichtig ik ben :-) )
 
Vandaag maar weer eens de gasbout gepakt en ben gaan solderen. Hier is een spatbord bijna af. Het is balsahout dat is ingeklemd in een U- profiel.

DSC_0908.jpg

Hier zijn de spatborden aan de treeplank bevestigd

DSC_0907.jpg

En hier zijn de spatborden aan elkaar gezet en is het een rijplank geworden

DSC_0906.jpg

Moet nog een profiel bij bestellen en dan kan de ander kant ook gemaakt wotrden en dan gaan we door met de onderkantbescherming
 
Prachtig Ton, de inventiviteit die ze toen ten toon spreiden, dat zie je tegenwoordig niet meer.
Treeplanken, die konden worden omgevormd tot rijplanken...
We kijken al uit naar de volgende update.

Mark
 
Ziet er weer prachtig uit Ton en knap bedacht allemaal.
Die gouden handjes van jou zijn weer lekker bezig! :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan