Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt mannen voor de complimenten :$

@Michel, voor een binnenschip wel veroorzaakt te veel zuiging, andere kun je wel ontwijken als er genoeg wind staat tenminste
 
Wow.... Dat ziet er even goed uit..... En je ziet er toch dat het scherp in de wind varen een behoorlijke topsnelheid kan halen... Dat had ik nooit verwacht.
Ook mooi om te zien hoe je technische snufjes ingrijpen als ze te schuin komt te liggen.
 
Dank je Rik, met een regelmatige wind gaat het nog sneller filmtje maken en rc zeilen vald ook niet mee ben 4 X herbegonnen voor het een beetje op iets leek
 
He, he he, dat lijkt mij zeker. Maar iemand anders filmen en jij zeilen? Is dat niet handiger?
 
Iemand anders laten filmen is zeker handiger, zal eens kleiner moeten bouwen kan ik iemand meenemen in mijn go-card met carrosserie :D
 
Laat het gewoon weten en ik kom eraan ;) en ik zal zelf rijden 8)

inderdaad een mooie testvaart. Had een paar keer schrik dat hij op zen zij zou gaan maar blijkbaar kunnen sie zeilers iet hebben ;)
 
Knap knap.

In leken-taal wordt dus elke keer er teveel druk op het zeil en/of hellingsgraat van de romp te groot wordt het zeil gevierd dat er minder kracht op het zeil staat zodat ze terug recht komt ?
Ik vind het in ieder geval knap.
 
Helling controle op de zelfde manier als windvaan, maar hier is het refextievlak een stukje pvc buis 32 mm uit het center geplaatst en een arm met een lood gewicht er aan. Bij helling draaid de buis en het witte vlak gaat verder van de foto sensor en zo bereken ik de helling. Vanaf 15 ° achterstag spannen om zeil vlakker te maken bij 35° schoot lossen om windruk te verminderen. Omslaan gaat niet gebeuren kan hoogstens plat waaien door de wind maar door de zware kiel gaat ze zich altijd terug oprichten, kan wel vollopen als de luiken onder water komen en ze niet snel genoeg recht komt.
 
hmm das knap rené . mooi stukje tzchniek dat je hier in hebt zitten
 
Knap project René, op enkele maanden zulk resultaat, echt super.
 
Bedankt Papoe, veel tijd gaat samen met pensioen :D
 
Een begin gemaakt met de bouw carbon mast 20 X 12 X 2200 mm.
Deelbaar voor transport

Carbon mat 200 gr m² - strip van 30 X 1000 mm met bruine inpak tape aan een zijde beplakt om verschuiven van het weefsel tijdens het lamineren met epoxy hars te voorkomen.

Deze tusen 2 lagen P.E. folie en een balsa kern 8 X 1000 mm in de mal geklemd, na uitharding is een carbon U profiel van 8.5/8 X 10 X 1000 mm het resultaat

Op deze link foto's

http://picasaweb.google.be/RENE.JOANNA/CarbonMast#
 
Even een doorsnede van het mastprofiel 12 X 20 mm. Groen U profiel buitenmantel - Rood en geel worden samen gelijmd en vormen een holle balk, deze worden samen in het groene profiel gelijmd, midden in geel word een groef gefreesd hier kan het voorlijk van het zeil worden geschoven

MASTPROFIEL001.jpg
 
Klinkt logisch allemaal, maar je moet het allemaal wel even doen. En dan ook nog in schaal. Ben benieuwd hoe dit tot zijn recht gaat komen.
 
Schaal zal wel ongeveer kloppen, maar grootste probleem is het gewicht, houten mast 2.02 m 140 gr no 2.2 m streef gewicht 120 gr maar moet wel sterk genoeg zijn dus max aan cardon gebruiken en min hars :8
 
2 U profielen samen gelijmd tot balk van 10 X 7 X 1000 mm

HPIM1104.jpg
 
Ik neem aan de basis van de mast?

enne. lastig het zo'n profiel fotograveren. Beter is deze op een neutrale ondergrond te leggen en dan te schuin te fotograveren. Dan krijg je het wel scherp. :)
 
Geel / rood U profiel van de tekening , mat zwart met macro :huh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan