Hoofdsponsor

1/35 RC boot PT 117 ful scratch bouw 1/35

een nieuwe up-date, na 4x opnieuw beginnen , 2 schouders, 2 ellebogen en een onderarm ontwricht en voorzien van koperen pinnen had ik eindelijk een twin 50 met schutter in een geschut toren zitten die kan ronddraaien. daarna mijn eigen vingers nog enig maal verbrand om de geleiding rond de toren te maken en voila.
met enige trots kan ik de voorste geschut toren tonen. hier en daar dient er nog wel wat fijn afwerking gebeuren alsook de figuur nog wat bij werken. maar eerst maar is trachten om ook nr 2 zover te krijgen.

PT117128_zps85429c47.jpg

PT117130_zpsd1912875.jpg

PT117129_zps6cd52e23.jpg

PT117131_zps57ea0664.jpg

PT117132_zps1f3d9376.jpg

tot volgende,
vgr
Marc
 
dat ziet er helle maal niet slecht uit wacht maar tot het een kleurtje heeft gekregen zal er nog 100 maal beter uit zien .
gr dirk d
 
had een beetje schrik dat je het figuur er niet goed in ging krijgen laatste keer dat ik hem zag maar het is tog goed gelukt zie ik 8)
 
merci Dirk en Dirk.
schilderen kan ten vroegste starten als beide torens klaar zijn en vastgelijmd aan de rest van de opbouw.

vgr
Marc
 
dat prachtig erk zijn we van u al gewoon he marc hoe je dat weer voor mekaar krijgt
 
het prachtige weer van de afgelopen dagen lokten me meer naar de tuin dan de modelbouw tafel dus duurde het wat langer voor ik materiaal had voor een volgende up-date. De tweede geschuts toren is ondertussen voltooid en samen met de schutter zijn alle overige bemanningsleden die nog niet waren aangemonsterd ook geronseld. de geluidsdempers die op de achterzijde dienen gemonteerd te worden hebben wel voor wat denk werk gezorgd voor ze hun definitieve look kregen.
momenteel zijn we aan de torpedo buizen gestart. Stilaan zal ik maar eens een bus grondverf gaan aanschaffen want ik heb het gevoel dat ik deze kortelings zal nodig hebben.

PT117133_zps2728852f.jpg

PT117134_zpsee4954d7.jpg

PT117135_zps8395ffbb.jpg

PT117136_zpsef1272cf.jpg

vgr
Marc
 
tussendoor up-date.
na een week werken aan de 2 torpedo buizen ontbreken enkel nog het draai en lanceer mechanisme. hierbij enkele foto's, anders worden het er volgende up-date zoveel in een keer.
PT117137_zps13e618b2.jpg

PT117138_zps8de15012.jpg

PT117140_zpsbadd05dc.jpg

PT117139_zpse4c84b6b.jpg

vgr
Marc
 
Die buizen zien er realistisch uit, beetje dreigend.
 
doe zo voort zou ik zegen prachtig werk dat je hier toont .
gr dirk d
 
bedankt mannen, jullie zijn alvast positiever dan ik zelf. Niet dat ik ontevreden ben over mijn werk maar zelf zie ik waarschijnlijk al die kleine foutjes beter dan een ander omdat je weet waar ze zitten.
maar alle,ga ze toch eerst maar eens afwerken en in de grondverf zetten voor ik beslissingen neem die onomkeerbaar zijn.
vgr
Marc
 
hallo heren, ik had gehoopt op de ledendag er uit te komen maar mijn verblijf was er van te korte duur en de werkjes van de andere waren zo prachtig dat ik zelfs niet toegekomen ben om aan iemand raad te vragen. Gelukkig bestaat er ook de geschreven versie van dit forum naast de live ontmoetingsdagen voor mij.

maar laat ik eerst nog maar eens de vorderingen tonen en daarna mijn vraagjes op jullie loslaten.

2 torpedo buizen zijn volledig afgewerkt als ook de rookgenerator achteraan op het dek, deze is vervaardigd is uit een stukje torpedo en een balpen onderdeeltje.

PT117141_zpsc65624ba.jpg

PT117142_zpsda6f1430.jpg

PT117143_zps2dc5b4b1.jpg

Nu was mijn idee om maar twee van deze buizen te maken en de voorste te vervangen door diepte bommen , maar als ik deze nu presenteer valt het plaatje me wat tegen. wat vinden jullie er van ?

PT117145_zps456ea2e0.jpg


zoals origineel

PT117144_zps2dab2c61.jpg


ik kan natuurlijk ook de diepte bommen wat dichter bij elkaar zetten en dit er nog voor bouwen .

ptmetroket_zps0c853d09.jpg

alleen zit ik dan historisch niet meer juist , want de periode dat de mark 50 geïnstalleerd werd waren alle torpedo buizen vervangen door rol rekken zoals op de laatste foto te zien.
wie durft voor mij de knoop doorhakken?
vgr
Marc
 
marc ik heb deze mogen bewonderen op de leden dag en ik was aangenaam verrast moet ik zegen .
gr dirk d
 
Hey Marc, ik zelf zou opteren voor de opstelling zoals op je tweede foto (dus met in totaal 4 torpedobuizen).
Alhoewel ook je opstelling met de dieptebommen een haalbare kaart is, maar dan zoals je zelf aangaf niet meer historisch correct is.
Nu, dit is zowat het eeuwige probleem van de modelbouwer, bouw ik historisch correct of bouw ik lekker voor me zelf ?
In dit geval ging ik voor het eerste.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan