Hoofdsponsor

1/35 RC boot PT 117 ful scratch bouw 1/35

ge wicht en snelheid spelen een grootte rol maar er bestaan programs op het net om het te berekenen denk ik .
gr dirk d
 
- merci Fred, het is inderdaad wel de bedoeling om aan een behoorlijke snelheid te gaan varen.
- we zien wel Dirk theorie en praktijk willen nog wel eens ver uit elkaar liggen heb ik al ondervonden.

- hupsakee ,meteen er maar goed tegenaan gevlogen.
de roer kokers zitten er in en de assen zitter er dry fit in.
ik twijfel momenteel of ik ruimte zou laten om eventueel 30mm schroeven er onder te plaatsen of de hoek verkleinen zodat mijn 25 mm er net onder kunnen.
mocht iemand er een idee over hebben hoor ik het graag.

100_7990_zps19d86335.jpg

100_7989_zps316a4e1e.jpg

100_7991_zps359b23ef.jpg

100_7992_zps42691d9d.jpg

100_7993_zpsded5c5f7.jpg

vgr
Marc
 
Goed bezig Marc, hulpstukken voor het uitlijnen, bij een snelvarende ( planerende ) boot komt dat allemaal veel nauwer . De helling van de assen zo klein mogelijk houden, er is wel een minimum afstand van je schroeven tot het vlak, dacht 10 % schroefdiameter? Motoren zo laag mogelijk.
 
ja mooilijk kiezen nu als de schroeven niet groot genoeg moesten zijn en je brengt de assen dichter tegen de onderkant ben je wel gezien.

ik zou tog ook deze opstelling verkiezen moest er dan een maat grotere schroeven opmoeten dan kan dat nog altijt. lijkt me geen makelijke keuze als je eerst niet kan testen of het genoeg is.
 
en als hij niet rap genoeg vaart kan je er nog altijd speed schroeven op zetten wel te nadele van je batterij .
gr dirk d
 
Even de nieuwe aankopen gemist, maar ik stap weer in om mee te kijken :).
Lekker bezig Marc.
 
merci jongens voor jullie input.
Nog eens goed gesurft en gelezen.
De kogel is door de kerk of misschien toepasselijk, de as zit door de romp.
Afgelopen nacht alles vastgezet met epoxy en wat keperdoek. de as loopt nu 6° a 7° schuin dus laat ik de mogelijkheid bestaan een grotere schroef te kunnen monteren.
na een nachtje uitharden enkele foto's geschoten, vanaf morgen is het opnieuw schuren geblazen en de motoren steuntjes fabriceren.

PT117079_zps03a7f4ae.jpg

PT117081_zps3e585894.jpg

PT117080_zpse79dbca0.jpg

PT117082_zps92812944.jpg

PT117083_zps2238cee8.jpg

solduurlas zal ook nog beetje bijgewerkt dienen te worden zo te zien.
vgr
Marc
 
verstandige beslissing genomen zo kan je nog een ander schroef proberen en zo als je zegt de assen nog wat bij werken en alles komt tot een goed einde .
gr dirk d
 
Ziet er erg goed uit Marc! Toch vreemd van u lood accu, de mijne is na enkele maanden van stilstaan zelfs nog tiptop...
 
Hoi Marc,

toch even via deze weg, na het zie van je project tijdens onze deelnamen aan de miniatuurbeurs Brek dat je zeer strak werk hebt afgewerkt tot op heden!
 
we zijn opnieuw wat verder.
de motorsteuntjes geknutseld en het geheel is aan elkaar gekoppeld.
Als ik alles in rechte lijn plaats moet ik nog 5a7mm onder vullen.
Nu ben ik een twijfelen op welke manier ik dit zou uitvoeren.
- kan er epoxy onder gieten of opvullen met gedrenkte doek
- silicone onder te spuiten
- blokje maken en vastlijmen met epoxy
iemand een idee wat het stevigste is?

PT117084_zps360a26b6.jpg

PT117086_zpse4b73bcf.jpg

PT117087_zps794b00a2.jpg

PT117088_zpscb43d652.jpg
 
Als ik het moest doen zou ik een plankje van 4 mm gebruiken en dat lijmen tec7 en aanduwen tot de juiste hoogte. Voordeel is dat het echt stevig vastzit en toch flexibel blijft om trillingen van de motor te dempen...
 
Als je vb. 4mm betonplexplaatje pakt en ruw maakt voor de lijm dan ben je zeker dat het tegen water kan. Restjes van zo een plaat kan je gratis krijgen bij een doe het zelf waar ze hout op maat zagen ;)
 
Hier zijn we nog eens met wat nieuws.
het blijft voorlopig niet snel gaan , na beeindigen van 1/1 project ( oud tuinhuisje afbreken en een nieuw bouwen ) ben ik ook beginnen tekenen aan mijn volgende RC bouw project, maar daar binnenkort meer over in een nieuw draadje.

motor steuntjes zijn ondertussen geplaatst als ook een montage plaat voor regelaars en ontvanger. Tussen de motoren een batt bakje geplaatst en voorlopig vastgezet met dubbelzijdige kleefband.

alleen de roer servo geeft me wat problemen. de uitslag van de servo is veel te groot voor wat mijn roeren moeten bewegen wat me toch wat zorgen baard.
mijn ervaring is niet voldoende om zo meteen hier een oplossing voor te vinden. Dus mocht iemand me willen helpen?????

ach , ja en de fotokes natuurlijk.

PT117089_zps7592d5f6.jpg





PT117092_zps6dfc161c.jpg

vgr
Marc
 
Om minder uitslag van je roer te krijgen , arm op het roer vergroten en/of servo arm verkleinen
 
zo logisch! :), dat ik er niet aan gedacht heb, zat steeds maar te denken dat ik de servo te dicht of op de verkeerde plaats had gemonteerd.
thx
Marc
 
Je kunt ook de servo uitslag op je zender beperken tot wat je nodig hebt.

Groet, Ronald
 
Gaat niet op alle zenders Ronald
 
ik beschik maar over een simpel 5 kanaals zender zonder extra's erop ( kan wel enkele kanalen mixen ,maar daar heb je als scheeps bouwer weinig aan.)
spectrum DX5e 2.4Ghz

vgr
Marc
 
Gaat niet op alle zenders Ronald
De zwarte schuifjes naast en onder je knuppels bepalen de midden stand van de knuppel t.o.v. de servo.

Als je deze maximaal wegschuift voor de stuurknuppel en van die positie uit terugwerkt naar wat je nodig hebt aan uitslag van de servo zou het toch mechanisch moeten lukken?
Groet, Ronald
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan