Hoofdsponsor

1/35 Potteau '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okee, dat wist ik niet. Komt er ook sneeuw?

Grtz Bart.
 
nee, ook al was het winter, toen deze slag gebeurd is lag er geen sneeuw, dus ga deze er ook niet bijdoen...
 
Ik twijfelde toch over die sneeuw hoor. Heb eens gekeken op google en in mijn WW2 boeken en er lag hier en daar inderdaad sneeuw hoor. Het was toen trouwens een van de hardste winters in de Ardennnen.
Nu het hoeft niet echt sneeuw te zijn hoor, maar ik zou het toch wel wat meer moddiger maken.

Grtz Bart.
 
sneeuw ga ik er niet bij doen, aangezien dit op geen enkele foto van deze slag te vinden is.
maar de rest komt nog hoor, dit ff goed laten drogen en morgen kunnen we weer verder werken he...
 
Goed bezig Kevin, en schijnbaar heb je ook het nodige historisch onderzoek gedaan !
 
Is die paal niet een beetje te hoog? Als ik kijk na deze in mijn straat en dan de vergelijking maak op je die dan is die wel heel hoog.
Voor je weg misschien kassein?

Grtz Bart.

Er zijn verschillende hoogtes bestaand. Maar het klopt echter wel.

Maar die figuren van waar komen ze eigenlijk ?
 
Bedankt GUnit, probeer deze ongeveer te maken zoals op de foto's van toen..
 
@jumper : bedoel je de set? Dit is er een van Dragon...
 
gisteren nog laat bezig geweest en vandaag nog wat verder gedaan en geprobeerd er al iets meer slagveld van te maken :p

attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg
 
bedankt petra :D

nu voor de straat deze zou een nat uitzicht moeten krijgen... hoe is dit het beste te doen? enige tips? sneeuw lag er wel niet maar het was wel allemaal nat, voor het gras wordt dit al moeilijk te doen denk ik?
 
hoi kevin ik zit ook nog met dat dilemma.

het lijkt me dat je straat al af is en ze nat wilt maken. ik was er over aan het denken om goed wat blinkende vernis er over te kieperen maar weet niet of dit het gewenste effect gaat hebben.

ik wou dan ook mijn zand voor de straat mengen met vernis en niet met lijm en het er zo over smeren.

mischien kan je de zandstukjes naast de weg en in de wei ook zo behandelen ?
ik kijk uit hoe je dit gaat maken ;)
 
idd amazone, ben er ook over aan het nadenken hoe dit te doen, had eerst het gedacht van vallejo still water te gebruiken en dit op de baan te deppen met een stukje spons ofzo...
en mss stukjes gras licht met blinkende vernis te overspuiten, met de airbrush dan, dan is het nog te regelen dat dit niet te veel op komt te liggen
ga eens losse stukjes proberen eerst
 
Dag Kevin. Proberen op proefstukjes is altijd een goed idee, zo verknal je je eigenlijke dio niet.

Met still water zou ik opletten, zien dat je geen beek maakt ipv een straat.
Ik zou eerder opteren om met glansvernis (bvb bootvernis van Levis), verdund met thinner zodat de vloeistof goed in de ondergrond kan trekken, verschillende dunne laagjes over de weg smeren/airbrushen.

Verder is het een zeer geslaagd dio, veel variatie in je beplanting. Ge zijt een goede tuinier ! ;)

Groeten Rik
 
bedankt rik,

een woeste tuinier dan wel :p
heb hier nog glansvernis staan waarmee ik mijn geairbrushte stukken mee verniste, kan dit er ook voor dienen?
 
Natuurlijk, als je vernis maar goed glanst.

Je kan ook verschillen suggereren door met pigmenten bvb, donkerder vlekken te maken op je weg. Hierover je glansvernis en het oogt alsof het één natter is als het ander.

Veel succes nog.

Groeten Rik
 
zo deze is nu zo goed als klaar, nu eerst m'n M8 Greyhound nog gaan halen want deze moet hier nog bij....


attachment.jpg

@ amazone : voor mijn natte straat en natte grond heb ik geprobeerd met MIG wet effects..
eerst zoals rik zei een paar verschillende plaatsen gekleurd met pigmenten en nadien in verschillende keren deze wet effects erover gezet... en al bij al vind ik dit vrij goed....kleuren zijn nu donkerder op deze foto maar zo is het wel iets beter te zien

attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg
 
Zozo Kevin,

Dit mag je zéér zeker geslaagd noemen hoor ,je creëerde ruige natte landschap,mooie dorre kleuren en variatie van modder en beplanting.Oogt realistisch,knap gedaan ;)
 
bedankt Peiperj,

ben blij dat alles al redelijk goed meegevallen is tot hier toe :D
 
dat ziet er heel goed uit hoor.
ik zal je tip zeker mee nemen naar mijn dio ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan