Hoofdsponsor

1/24 plymouth roadrunner 1/24 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Marc dat ziet er goed uit. De bougiekabels lijken net niet te dik, dus ook dat is in orde. Ga zo door.
 
Bedankt Roy voor de leuke reactie.
Marc S
 
Blijf het een mooie two tone kleurstelling vinden
 
Zeker geslaagde motor en kleurenkeuze Oldieman :)

Een kleine tip ivm foto's nemen, probeer volgende keer ook onder je model een wit blad te leggen, dan zal je model mooier uitkomen ;)
 
Ron zoals ik in het begin van het topic vermeld heb is het oragnekleurige zelf gemengd(oragne zilver en goud)dit alles van tamya.Het dak is grijs antraciet van vallejo.Eigenlijk vind ik het wel spannend om zelf een kleur te mengen dan heb je iets wat een ander niet heeft.Dit ga ik waarschijnlijk wel eens meer doen.Ik vind de kleurstelling zelf ook wel geslaagd en ben er tevreden over.

Beyond bedankt voor uw reactie en uw tip om volgende keer te fotograferen.
Marc S
 
deze is ook weeral de moeite om te volgen mooi grt Pascal
 
Dat wordt een mooie kar,kleuren zelf maken doe ik ook en idd heb je dan iets uniek.Ik gebruik ook veel tamiya verf en ben er over het algemeen wel tevreden over.
doe zo verder,ben benieuwd naar het eind resultaat.

groetjes,

Yannick
 
Ik ga jullie nu de laatste foto's tonen van de roadrunner.Zelf ben ik niet honderd procent tevreden maar heb toch enige voldoening aan dit project.Dus tips en kritiek zijn welkom dan kan ik dat meenemen bij het volgende project.

Hier is wat roest aangebracht aan de uitlaat.
attachment.php


Hier is de motor wat vervuild(zoals men noemt zweten van de motor)
attachment.php


attachment.php


En dan nu de eindfoto's.
attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Zo dit was dan mij tweede project op dit geweldig forum.Ik weet dat er fouten zijn dus laat jullie gerust horen ik kan er alleen maar uit leren.
Marc S
 
Foto's zijn hier helaas niet zichtbaar Marc.

Heb je de foto's, na het uploaden, voor plaatsing in je map bevestigd?
 
Sorry mensen maar blijkbaar ben ik vergeten te bevestigen maar zal trachten deze fout nu recht te zetten.
Marc S
 
dit is de laatste foto die zichtbaar is
attachment.jpg

dus ik denk dat je toch ergens bent vergeten te bevestigen
 
Ik ga nu mijn laatste post opnieuw doen en zou dan willen vragen het vorige te verwijderen.Nogmaals daarvoor mijn excuses.
Bij de eerste foto wat roest aan de uitlaat.

attachment.jpg

Hier dan de motor die wat vervuild is.(zweten van de motor)

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu de foto's waar hij volledig af is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo mensen ik was blijkbaar vergeten de foto's op te slaan en hoop dat het nu bij deze gelukt is.indien jullie kritiek of tips hebben dan wil ik het graag horen zodat ik dat dan kan meenemen voor mijn volgende project.
Marc S
 
foto's zijn nu zichtbaar ;)
mooi, met die duotone ;)
 
indien jullie kritiek of tips hebben dan wil ik het graag horen zodat ik dat dan kan meenemen voor mijn volgende project.


Ok. Allereerst, mooi gedaan. Je gaat vooruit, dat is duidelijk te zien. Als ik dan toch aandachtspuntjes zou mogen noemen, en wellicht kun je er nu zelfs nog iets aan doen, dan zouden dat de volgende zijn.

Voor correctie nu of als tips voor de volgende keer:


- Let op details als kaarsrechte plaatsing van het nummerbord. Als alle details kloppen, zal het model echt tot leven komen (beetje raar voor een auto, maar goed). Als de nummerbord-decal op een plaatje is bevestigd, kun je dat plaatje nog losmaken en opnieuw verlijmen. Als de decal rechtstreeks op de body is geplaatst zeg ik: volgende keer beter. Een decal kan in het algemeen niet zonder beschadigen worden verplaatst.

- Probeer de grille eens een wash te geven. Bij de Plymouth-letters is nu meer chroom te zien. Na de wash (indien je meer uitleg hierover wilt laat maar weten) kun je het residu weghalen. Je kunt ook de grille grijszwart maken en, nadat dat gedroogd is, er met een potlood overheen gaan zodat de hoogst gelegen delen van de grille een metalen glans krijgen. Het grafiet van het potlood geeft een 'polished gun'-look.

- Het koelvloeistofreservoir dan wel de ruitenwisservloeistofbak (echt de laatste keer dat ik dat woord ooit ergens schrijf :) ) heeft storende vlekjes. Ook zit er wat oranje tegenaan. Als ik jou was, zou ik die bak opnieuw schilderen. Het zijn ook hier weer de details die het hem doen.

- Als je dan toch met die ruitenwisservloeistofbak :-)nowink:) bezig bent (er vanuit gaande dat het dat is), kun je er een laagje vloeistof in schilderen. Heel goed afplakken en beetje blauwige vloeistof ertegenaan schilderen. Dat ziet er dan realistisch uit.

- De rembekrachtiger zou profiteren van een wash.

- De uitlaten zijn verroest maar de rest van de onderkant heeft, zoals ik het nu zie, geen verwering gekregen. Een paar pigmenten doen al veel goeds. Of doe eens ruig en airbrush, zo licht als je kunt, een laagje Tamiya Buff (X-57) over de onderkant. Je hoeft niets af te plakken, gewoon ervoor zorgen dat alleen de onderkant geraakt wordt. Kost 5 minuten (excl. schoonmaken van de airbrush) en je zult zien dat de hele onderkant een stoffig uiterlijk heeft gekregen.

Voor de volgende keer:


- Het is goed om de gietresten van de rembekrachtiger te verwijderen.

- De decal bovenop het luchtfilterhuis heeft uitsteeksels aan alle kanten, het residu. Dat komt doordat je de decal eenvoudigweg hebt losgeweekt en rechtstreeks op het luchtfilterhuis hebt geplaatst. Je kunt dit ongewenste effect voorkomen door de decal langs een liniaaltje nauwkeurig uit te snijden met een vers afbreekmesje of scalpeltje.

- Probeer achter de glaasjes van de voorlampen een wit bolletje te plaatsen, de halogeenlamp. Klein gebaar, visueel toch echt wel een verschil.


Voor de rest ziet het er keurig uit. Het interieur overtuigt, voor wat ik er van zie. De wielen heb je mooi gedaan. De body staat, steeds voor zover ik het kan zien (foto's zijn niet overduidelijk) strak in de lak en je hebt je flink laten gaan wat bougiekabels betreft.

Ga zo door, je komt in rap tempo vooruit.
 
Heerlijk zulke wagen , Marc ik ga eerlijk zijn er zijn nog enkele puntjes die kunnen verbeterd worden in de toekomst maar er is een maar voor een tweede build vind ik het eerlijk gezegd niet slecht eerder goed gelukt zou ik durven zeggen
De kleuren zijn fantastisch goed gelukt de wielen ( velgen ) voor deze auto kan je geen mooiere vinden een mooi concept
En vermits Marc in zijn volledige groei is naar het betere werk zullen wij hier wel bijstaan ( hoop ik toch )
Grt
Marc
Volhouden Marc
 
Ik had niet in de gaten dat het pas je tweede bouw was. In dat geval mag je mijn complimenten wat extra kracht toedichten... als ik in mijn tweede bouw half zo goed bezig had kunnen zijn, had ik er een contract voor getekend en in depot gegeven bij de notaris. Fantastisch wat je op zo korte tijd voor elkaar hebt gekregen.
 
Roy wat je kritiek betreft daar heb ik zeker geen probleem mee,ik heb er immers om gevraagd.Ik vind het juist goed dat je dat doet zo leer ik er uit en kan het enkel maar beteren bij de volgende bouw,maar dan duiken er misschien nog andere punten op die beter kunnen.Het is inderdaad mijn tweede bouw en vind wel dat ik er op vooruit gegaan ben maar ben nog niet helemaal tevreden.Maar ik ben wel zeer tevreden met je compliment en ga de punten die je vernoemd hebt zeker noteren.

Marc ik weet dat er nog puntjes zijn die kunnen verbeterd worden maar dat ga ik trachten te verbeteren bij een volgende bouw.En als ik hulp nodig heb zal ik het zeker niet laten dit te vragen.
Marc S
 
Marc, ik verwijs naar je voorlaatste foto.
De uiterste linkerkant van de achterzijde van de wagen. Moet die nu oranje of zilver zijn?
Ik zie het daar niet goed en weet niet goed of enkel de flank oranje moet zijn of dan toch zilver. Blijkbaar is er geen duidelijke scheidingslijn.
Voor de rest, kleine punten voor verbetering vatbaar maar zeker niet slecht voor een 2de build.
 
Voor een tweede model heb je zeker een zéér uitstekend resultaat neergezet.
Dit kan ons enkel ten goede komen bij het volgen van je volgend project :laugh: ;)
 
Oldieman , mooi model die je hier bouwde en ons toont.

Doe zo verder, je bent op goeie weg en we kijken alvast al uit naar je 3de model :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan