Hoofdsponsor

1/24 plymouth roadrunner 1/24 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Komen veel primers uit een spuitbus :), maar nu al een paar keer gevraagd door diversen mensen welk merk primer heb je dan gebruikt?
 
Ik denk dat mijne maat " Action " gebruikt heeft op zich niet slecht als het om gewoon een primer is en verder niet mee gewerkt moet worden b.v. zetels een bodem maar zodra je er begint mee te werken heb ik ( ook ondervonden ) de indruk dat Vallejo en Revell gewoon er gaat op liggen en zich niet vastzet op die primer daarom spuit hij heel fijn en ligt mooi strak ik denk dat dat de reden is ik gebruik hem alleen nog voor grote stukken en geen carrosserie onderdelen
grt
De andere Marc
 
Het is zoals coachke zegt ik heb primer van de action gebruikt.Ik heb er in het verleden ook eens mee gewerkt maar toen had ik gespoten met revell enamel.ik had toen ook strepen afgeplakt en toen kon ik de tape vanzelf verwijderen.Misschien dat enamelverf beter hecht op de primer van de action.Maar nu werk ik met tamya en maakt dat misschien het verschil?Toch in de toekomst best een andere primer gebruiken denk ik.
Marc S
 
Gisteren heb ik coachke en zijn vrouwtje op bezoek gehad.Marc ging mij nog wat leren spuiten en mij ook nog eens attent op maken wat betreft het onderhoud van het spuitpistool hetgeen natuurlijk belangrijk is.Nadat hij volledig ontdaan was van de verf en opnieuw in de primer stond is Marc beginnen spuiten.Ik kan jullie zeggen dat het heel leerzaam was wan hij gaf veel uitleg waarop ik moest letten.Toen de roadrunner droog was moest hij afgeplakt worden om de bovenkant antaciet te spuiten.het afplakken ging heel goed er kwam geen verf los maar toen viel het spuiten tegen.Marc kreeg het niet mooi gedekt.De verf is van tamya(metaliek).Het lukte niet om de verf mooi egaal te spuiten.Met de onderstaande foto's kan je zien waar er blekere plaatsen zijn.Natuurlijk zou ik graag de oorzaak weten waarom dit nu niet lukte.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu een foto die binnenshuis genomen is.
attachment.jpg

Zo beste mensen ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.Tips zijn welkom.
Marc S
 
Twee dingen die me ten eerste binnen schieten, verf te dun dan trekken de pigmenten samen, of toch niet een egale laag gespoten.
Wel een mooie combinatie van de kleuren.
 
Misschien was die oranje verf nog niet helemaal uitgehard, dat kan er ook nog mee te maken hebben. Ik neem aan dat dat acrylverf is, maar zelfs dan. Ik zou die metallic verf een paar dagen rust geven en het daarna nog een keer proberen net die verf.
 
Roy ik kom er even tussen waar het grijs is was geen oranje ik had een kleun beetje overspray maar daar zat het probleem niet , ik denk eerder een te dunne naald om metaliek te spuiten , ondervond het al tijdens het spuiten ik kreeg geen dekkende laag en de verf ging ook niet mooi liggen ik ga het proberen met een grotere nozzle
Marc
 
Het dak en de motorkap zijn na het matschuren opnieuw gespoten en dit met een glanzend strak resultaat.hierbij dan enkele foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook heeft de motor en de bodem al wat kleur gekregen.

attachment.jpg attachment.jpg

En dan natuurlijk niet te vergeten het chroomwerk.Eerst alles in de bleek gelegd en daarna gespoten met alclad.De spaken van de wielen komen in dezelfde kleur als het dak.

attachment.jpg

attachment.jpg
Tips en ideeen zijn welkom.
Marc S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry mensen maar er is duidelijk iets misgelopen bij het plaatsen van de foto's.
Marc S
 
Mooie kleuren alvast ,dat beloofd als ie af is he ;)
 
er is niks misgelopen met de foto's ;)

mooi spuitwerk ;)
 
Enkele foto's staan er drie x op Jordi ;)

Geen probleem hoor Oldieman, spuitwerk ziet er strak uit ;)
 
ahja, nu zie ik het :D

maar idd, strak spuitwerk
 
ge ziet he Marc dat het nog goed gekomen is he
En nu kun je volle 100% er tegen aan
Marc
 
Bedankt voor de toffe reacties.Maar toch wil ik het volgende zeggen.Ik heb veel te danken aan coachke.Hij heeft me al veel geleerd.Dus Marc hartelijk dank.
Marc S
 
Ziet er strak uit, word ongetwijfeld een prachtig eindresultaat.
 
Strak spuitwerk.
Heb er de dubbele foto's van tussen gehaald.
 
Mijn volgende stap is om Marc uit te leggen hoe je bougie kabels moet maken en de kleuren van de ophanging en het onderstel de uitlaten enzovoort
De andere Marc hahaha
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan