Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondanks de problemen met de reeds geplaatste foto`s wil ik toch de updates blijven uitvoeren.Alleen hoop ik dat deze foto`s niet ook alsnog verdwijnen?.....

Ik heb dus de start gemaakt met het maken van de gearbox.

Hierin zit,naar mijn bescheiden mening,een flinke tandwielkast.De draai richting van de beide schroeven wordt hierin amgezet naar een links en een rechts draaiend,het hoogteverschil tussen beide motoren en de hoogte van de ASD assen zit ook hierin verwerkt,en het toerental van de beide dieselmotoren wordt hierin vertraagd.
Immers het toerental van de diesels is veel te hoog voor de schroeven...

De gearbox heb ik gemaakt uit een blok van tempex en bekleed met 1,5 mm balsahout.

1_P8110002_goed_goed.jpg

De binnenzijde...

1_P8110001_goed_goed.jpg

En omdat er al twee lagen porienvuller opzitten en geschuurd zijn,heb ik er hier al de eerste primerlaag op gespoten.

1_P8110003_goed_goed.jpg

1_P8110005_goed_goed.jpg


En met behulp van een macro foto is te zien,dat de oppervlakte wel nog wat plamuur en schuur nodig heeft cute...


1_P8110004_goed_goed.jpg

Dus dat ga ik nu eerst eraan doen.


Daarna ga ik er de twee koppelstukken op monteren,waarin de ASD assen komen te zitten.En dan wordt dit blok gemonteerd op de romp.

Ron.
 
Sinds gisteren heb ik een vriendelijk kontakt met Lengers yachts b.v.(de officiele vertegenwoordiger van Persing in Nederland).Ik heb ook al enkele mooie foto`s mogen ontvangen.Ik ben hiermee uiteraard zeer blij mee...Ik wilde jullie dat even mede delen cute.

Ron.
 
Dat is erg leuk, en fijn dat ze jou toch een paar foto's hebben toegezonden. Het is per slot van rekening reklame uit een onverwachte hoek toch. Ik hoop dat er iets meer dan die paar foto's uit kan komen. :D
 
Ja,Rik...ik vind het ook een leuke ontwikkeling.Ze hebben mij in ieder geval gevraagd om ze op de hoogte te houden..

Ik wil ook een beetje mijn steentje bijdragen aan dit forum,en inmiddels ben ik begonnen om dit topic van de PErsing 72 weer in orde te maken.En daar ik gevraagd was om het topic van de VII C U82 in orde te maken,omdat daar de foto`s erg moeilijk zijn om te herplaatsen,weet ik nu hoe ik het path terug kan plaatsen zodat de foto`s weer terug zichtbaar worden.

Ik heb inmiddels al de eerste 5 pagina`s weer terug met foto`s.Maar het is een zware klus,dus ik weet nu hoe ExSerCo zich in het zweet is aan het werken.

Ik heb daarom ook voorgesteld dat ik dit topic van de Persing 72 zelf zal updaten.Scheelt alweer een klus voor ExSerCo.

Ik zal dat tussendoor doen.

Ron.
 
Schitterend dat je de foto's zelf terugplaatst Ron Applaus Applaus Applaus
Ik heb het ook zelf gedaan, maar dat waren er niet zo veel.

Wat een leuk nieuws van Lengers Yachts BV cute En dan hebben ze je ook nog eens gevraagd om ze op de hoogte te houden. !!!! Daar mag je wel trots op zijn vind ik.

Groeten

Pascal
 
Schitterend dat je de foto's zelf terugplaatst Ron Applaus Applaus Applaus
Ik heb het ook zelf gedaan, maar dat waren er niet zo veel.

Wat een leuk nieuws van Lengers Yachts BV cute En dan hebben ze je ook nog eens gevraagd om ze op de hoogte te houden. !!!! Daar mag je wel trots op zijn vind ik.

Groeten

Pascal

Ja,ik vind het ook wel een goede ontwikkeling cute.

Ron.
 
Wie weet zit er eens ronddleiding in.

bv bij een opendeurdag. Zij mogen jouw pershing gebruiken als decoratie en jij mag eens rondsnuffelen op de echte.
 
Wie weet zit er eens ronddleiding in.

bv bij een opendeurdag. Zij mogen jouw pershing gebruiken als decoratie en jij mag eens rondsnuffelen op de echte.
Om nog te zwijgen over een tochtje met de 1:1 versie Applaus
 
Ron,

Waarom gebruik je voor de rechte beplankingen niet stukjes/stukken plastic plaat, dat is gelijk veel strakker?

Dennis

Ik weet niet of je alleen de gearbox bedoeld,of de gehele romp.

Maar de romp is niet te bekleden met star materiaal ivm de vele rondingen erin.Mat balsa is dit prima gegaan.

De gearbox is inmiddels al volledig klaar in de ruwbouw.ik zal daar vanavond foto`s van plaatsen.
Ik werk ook best wel graag met balsa,is best wel goed mee te werken.

Ron.
 
buigt goed en lekker te schuren :D
by the way, proficiat met je contact. wie weet wat je daarmee allemaal gaat kunnen
 
Ja, stel je voor dat ze gaan vragen dat je voor elk type Pershing een model gaat bouwen :D
Dan ben je voor een hoop jaartjes zoet.
Dan zie je op een "yacht en sail beurs" een enorme glazen vitrine staan met allemaal prachtige modellen van de Pershings en een plaatje met : Made by Homeghost cute

Als ik die laatste foto van de 1/1 Pershing bekijk, zie ik dat je nog een ENORM werk voor de boeg hebt. Lijkt me heel moeilijk om het dak, de verschillende dekken en al die details te maken. Maar het zal wel leuker zijn dan aan de romp te werken.

Groeten

Pascal
 
Ja,Pascal de stuurhut zal best wel moeilijk gaan worden,al weet ik ondertussen wel hoe ik de zijkanten moet gaan maken,doch het voorraam zal de doorslag gaan geven,deze moet warm gebogen worden uit acrylglas.

Daar kan ik ook weer mee leren cute.

En nog even een kleine update,de gearbox dus.

In de onderste foto is deze te zien,helemaal in de plamuur en glad geschuurd.

1_P8120001_goed_goed.jpg

En zo moet deze op de plaats komen.

1_P8120002_goed_goed.jpg

En zo staat deze nu in de primer..

1_P8120004_goed_goed.jpg


Ron.
 
Hey Ron,

Ziet er heel strak uit Applaus

Die gearbox is smaller dan de romp. Komt daar nog iets tussen, of blijft het op die manier ?
Ik ken niks van schepen, maar het lijkt me vreemd dat zo'n gestroomlijnde romp aan de achterzijde met hoeken eindigd.

Groeten

Pascal
 
Goede opmerking Pascal cute.

Inderdaad blijft het hier niet bij.Er komt nog een flink stuk techniek bij,zoals een aantal hydraulische cilinders,kleppen,stabilisator stangen en de beide schroeven.

Het wordt nog goed opgevuld daar...aan weerszijden van de gearbox komen kleppen,die gelijk lopen met de romp.Maar er komt van te vornen nog een schema om het beter te zien/begrijpen.Want het is een wirwar van buizen straks.

Ron.
 
Bedankt voor de uitleg Ron cute

Het is allemaal een beetje "chinees" voor mij, maar ik vind het heel interessant om te volgen.

Groeten

Pascal
 
Hieronder staat dan het schema waar ik de komende tijd mee bezig ben.
De onderdelen komen ieder apart nog aan bod tijdens de constructie en montage.

Daarom zal ik hier alleen de onderdelen met hun naam noemen.Later is het dan makkelijker op te zoeken waar de onderdelen zitten.

1_schema_aandrijving_goed__klaar_plaatsen_1.jpg




A= Schroeven.
B= Hydraulische cilinders voor ophangsysteem.
C= Stabilisator stang.
D= Hydraulische cilinder voor stabilisatie systeem.
E= Kleppen voor stabilisatie systeem.
F= Gearbox.
G= Hydraulische cilinder voor stuur systeem.
H= ASD assen.


Wordt vervolgd..

Ron.
 
het stabilisatie systeem , werkt dat altijd of is dit alleen nodig met hoge snelheden ?
 
Dat is idd een hele goede vraag, en daarbij hoe werkt dit dan. Wordt dit door een interne cpu gestuurd of manueel door de schipper.
 
Dit systeem is onder normale condities automatisch.

Doch inderdaad kan de stuurman/vrouw ook manueel alles inzetten.

De Persing stuurt alleen met de schroeven,de stabilisatie kleppen voorkomen teveel roll.

Maar alles nu ineens uitleggen wordt ietwat lang,daarom dacht ik dat het beter is,om dit te doen tijdens de constructie,dan is het onderdeel ook in zicht.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan