Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rik.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld ermee.
Ik heb aan de onderzijde van het schuifdak bitter weinig ruimte.Dat heb ik express zo gemaakt.Anders zou je daar een gapende spleet zien.En dan krijg je al snel de neiging om naar de plamuur te grijpen cute.

En de aanwezige ruimte zal vastlopen in de ribbels.
Ook als ik het schuifdak zou verhogen,zou er dan een grote spleet komen.
Dus dikkere geleiders eronder bedoel ik ermee.En de spleet zou dan ontstaan boven de "halve maan".

Maar hoe dan ook,misschien dat er nog iets invalt na de zilverklus.Bij de eind detaillering is nog veel mogelijk daarin.Dus nog wel wat tijd om goed erover te denken.

En ik weet/snap wel wat je bedoeld...dit relief aan de onderzijde ziet er ook prachtig uit.Als het kan,dan zeker aanbrengen cute.

Ron.
 
Je hebt het systeem van het schuifdak wel heel goed uitgekiend, Ron.

Ik kan me levendig voorstellen hoe enthousiast je moet geweest zijn toen je merkte dat alles werkte. :D



Droop
 
En de laatste update van de ruwbouw van het dak.

Ik heb hierin de twee open ruimtes tussen de draagbalken opgevuld met tempex.
De beplanking is,later,hierdoor beter aan te brengen.Vooral de onderzijde omdat deze schuin loopt.

1_P9020011_goed_goed.jpg

1_P9020012_goed_goed.jpg

1_P9020014_goed_goed.jpg

1_P9020015_goed_goed.jpg

1_P9020016_goed_goed.jpg

De volgende stap wordt de lastige klus van het construeren en monteren van de zijkanten.


Wordt vervolgd...

Ron.
 
Je hebt het systeem van het schuifdak wel heel goed uitgekiend, Ron.

Ik kan me levendig voorstellen hoe enthousiast je moet geweest zijn toen je merkte dat alles werkte. :D



Droop

Ja,dat was erg indrukwekkend voor mij,hoe gek het ook klinkt ;P.

Maar de zijkanten worden vele malen lastiger cute.

Ron.
 
Hi Ron,

Wat ik nu zo geweldig aan je brouwverslagen vind is dat je telkens zegt dat het een lastige, moeilijke klus wordt. Het IS ook telkens een lastige en moeilijke klus, maar als je dan kijkt hoe je het oplost en hoe mooi je alles weet te maken Applaus Applaus Applaus
Het is echt een plezier om je aan het werk te zien cute

Groeten

Pascal
 
Dank je wel,Pascal.Ik ben dit project ook aan het doen om ervan te leren.
In de Persing zitten erg moeilijke/uitdagende onderdelen.En daar heb ik al veel van geleerd.Net als de VII C wat ook zeer goede leerschool is geweest.

Al de onderdelen die daarin zitten/zaten...daar heb ik van geleerd.

In wezen ontbreekt mij nu nog de ervaring om een groot helidek te bouwen,meerdere balkonnen in een rij te bouwen.En dan heb ik mijn leerschool volledig.

De VII C en de Persing zijn daarvoor DE uitgelezen projecten.

Ron.
 
En zo is de start gemaakt aan de twee zijpanelen.

Als eerste het bakboord paneel.De panelen zitten er los in geschoven.Ze zijn nog niet klaar.

1_P9060008_goed_goed.JPG


Stuurboordzijde.Het wordt allemaal een beetje rommelig/ruw.Doch later valt dit allemaal weg onder de beplanking.

1_P9060009_goed_goed.jpg

1_P9060010_goed_goed.jpg

Deze nu nog lege ruimte geeft een idee waaom ik de binnenbekleding van kunststof heb bekleed.Dat scheelt enorm bij het schuren.Dit is al bijna spuitklaar zo cute

Alleen nog twee reepjes kunststof in het plafond plaatsen en het is dicht.

1_P9060011_goed_goed.jpg

Omdat de panelen in een hoek lopen(op drie plaatsen)heb ik het balsa in delen geplaatst.Een hoek sluit aan op het plafond,de tweede op de verschansing en de derde aan de wand waar later de lederen zitbank komt.

1_P9060016_goed_goed.jpg

Goed zijn hier de hoeken erin te zien.

1_P9060017_goed_goed.jpg

En in onderstaande foto liggen de panelen klaar voor hun volgende bewerking...plamuren.

1_P9060018_goed_goed.jpg

Ron.
 
Zeer goede constructie,niks op aan te merken. Misschien nog 4 inbouwspotjes(ledjes) in het plafond wegwerken.En het schuifdek voorzien van spiegels zoals op de foto.

BTW : Merci om alles zo gedetaillerd te laten zien,was op zoek naar info ivm met verlichting en waar kwam ik uit ,inderdaad bij ron en de QMII.Vele vragen zijn opgelost door dit topic .
 
Zeer goede constructie,niks op aan te merken. Misschien nog 4 inbouwspotjes(ledjes) in het plafond wegwerken.En het schuifdek voorzien van spiegels zoals op de foto.

BTW : Merci om alles zo gedetaillerd te laten zien,was op zoek naar info ivm met verlichting en waar kwam ik uit ,inderdaad bij ron en de QMII.Vele vragen zijn opgelost door dit topic .


Ik heb er over gedacht om het topic van de QMII hier ook te plaatsen.Dat omdat er vele aspecten met betrekking tot het inbouwen van verlichting in een scheepsmodel ter sprake komen.Tenminste het inbouwen van leds en hun weerstanden en voedingen,kabels,het soldeerwerk enzo...

Maar ook dat is een flink topic...veel werk om om te zetten(1144 pagina`s ongeveer).

Misschien dat ik dat over een tijdje ga doen,maar ik heb er voorlopig even niet zoveel tijd voor :s

Groetjes Ron.
 
Ik heb er over gedacht om het topic van de QMII hier ook te plaatsen.Dat omdat er vele aspecten met betrekking tot het inbouwen van verlichting in een scheepsmodel ter sprake komen.Tenminste het inbouwen van leds en hun weerstanden en voedingen,kabels,het soldeerwerk enzo...

Haha, wat een ongelooflijk toeval, de hele namiddag heeft dat topic hier op 2 pc's opgestaan.
Het is namelijk zo dat de vrouw eindelijk aan haar QMII begonnen is, en ik assisteer een beetje bij het uitfreezen van al de raampjes.
 
Ha ja,de QMII blijft toch altijd in de aandacht.Misschien dat ik er in de toekomst nog eens iets mee kan doen ;P.

PLaatst je vrouw ook daarvan een verslag?.

Ron.
 
En een kleine update.

De kajuit is nu in ruwbouw zover klaar,dat ze beplankt kan gaan worden.

1_P9100001_goed_goed.jpg

Boven de uitbouw zitten aan weerszijden "kussentjes".Deze moet ik wel nog iets bijschuren,ze zijn nog te bol.

Het schuifdak mechanisme.De linkse steun voorkomt dat het dak later eens zou kunnen vastlopen.En dan kan ik er niet meer bijkomen.Deze geleid het dak beter.

1_P9100002_goed_goed.jpg

Het plafond is nu bekleed met kunststof.Staat nu in de primer.

1_P9100005_goed_goed.jpg

En langzaam aan,vind ik dan,begint ze nu toch steeds meer op het origineel te lijken...toch?.

1_P9100006_goed_goed.jpg

1_P9100007_goed_goed.jpg

1_P9100008_goed_goed.jpg

1_P9100009_goed_goed.jpg

Het schuifdak half open...

1_P9100010_goed_goed.jpg

En volledig open,gezien vanaf het dek.......

1_P9100011_goed_goed.jpg

De volgende stap wordt lekker spannend...de stuurhut beplanking...

Wordt vervolgd.,,

Ron.
 
Ziet er zeer mooi uit Ron, men complimenten, meer weet ik er niet over te zeggen dan dat ik dit blijf volgen met veel bewondering.
 
je gaat snel, en het ziet er prachtig uit. kan het nog beter? :p

ja man, dat begint een indrukwekkend geheel te worden. en je ziet idd stilletjes aan de vorm van de jacht.

mag ik vragen hoe je alles uitdenkt voor je het in praktijk brengt?
 
Dank jullie wel allemaal cute.

Eigenlijk doe ik alleen maar de foto`s bestuderen van het origineel.
En dan maak ik daar eerst een schets van.En dan ga ik daarmee aan de slag.

De rest wijst zichzelf wel dan...meestal.

Wat ik zelf als erg belangrijk heb ondervonden is,dat de juiste materiaal keuze het allerbelangrijkst is.Dat bepaald,volgens mij,het succes.

Het plafond,als voorbeeld,dat had ik niet strak gekregen met balsahout,althans niet zo gemakkelijk.Nu ik dit met kunststof heb gedaan,is het meteen strak,zonder te plamuren en schuren.

Grote buigingen heb ik gemaakt met balsahout.Dat laat zich goed buigen,nat gemaakt,en dat lukt moeilijker met kunststof...als voorbeeld dan.

Ik probeer ook altijd om zo min als mogelijk spanningen in het materiaal te brengen.En dat bepaald bij mij ook de materiaal keuze erin.En door spanningen te vermijden gaat het verlijmen ook gemakkelijker en is het resultaat dan ook beter.

Ron.
 
Die bovenbouw / cabine ziet er heel erg ingewikkeld uit, maar als je ziet hoe jij het aanpakt lijkt het zó eenvoudig. Dat is het kenmerk van een meesterbouwer als je het mij vraagt cute

Wat een magnifiek schip ben je aan het bouwen zeg, ik denk dat de fabrikant van de Pershing apetrots mag zijn dat er iemand met zo veel liefde een fantastische replica van hun schip maakt.

Groeten

Pascal
 
Ja,als ze eens hadden gereageerd op mijn mailtjes....

Maar dat vinden ze waarschijnlijk helaas niet urgent...
Wel heeft een Nederlandse jachtwerf gereageerd(enige tijd geleden).Daar is het ook bij gebleven helaas...

Maar ja,ik bouw voor mijn plezier,niet voor de fabrikant :k.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan