Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
haha, ik zie ze al bezig :D

replica Persing 1:24 in een glazen cabine, gemaakt door Homeghost Industries :lol:

ik zou toch eens blijven aandringen, wie weet krijg je nog veel gedaan bij die gasten
 
Ik zou het wel leuk vinden,als de fabrikant reageerde.

Maar ja......

Ron.
 
Ron, ik weet dat fabrikanten meestal dit soort zaken wel zijdelings in de gaten houden, maar niet zo heel veel.

Echter als je opvalt dan nemen zij vaak wel contact met je op als ze je nodig hebt. Het blijft een commercieel bedrijf. Dat is nu eenmaal met alle fabrikanten, zij nemen niet vaak de tijd voor iets dat zij niet echt nodig hebben. Als er een model moet komen van een bepaald schip. Is het ook vaak zo dat zij een bepaalde bouwer zelf hebben en daar nemen ze tzt contact mee op. Is het nu zo dat zij vinden door jou bouwkunsten dat je het beter doet. Dan zullen ze contact met jou opnemen, maar vaak zit er ook een stukje knowhow aan vast en ook nog een stukje beeldvorming, dus zoals zij willen dat je het schip in model bouwt. En dan ook nog alleen maar voor een nieuw te introduceren type schip. En dan zullen ze niet zomaar iedereen in betrekken, dit vanwege de concurentie.

Dus als ze iets van jou willen moet je er ook niet raar van opkijken dat je allerlei documenten moet ondertekenen enzo. En even een waarschuwing. Jou naam zal niet genoemd worden. En dan is de vergoeding vaak ook niet zo hoog, dit ivm de vele uren bouw die in zo'n schip gaan zitten.
(Even een realiteit uit ervaring en niet om jou droom teniet te doen)
 
Hoi Rik.

Ja,dat begrijp ik allemaal.Maar ik hoef niet per se hun "huisbouwer"te zijn/worden.Ik ben al heel blij als ze enige reactie sturen,dat vind ik al heel wat.

Maar ik heb ook wel al geleerd,dat het eerst zwart moet sneeuwen voordat een fabrikant voor een serieuze onderneming kontakt met je opneemt.

Maar ach...ik lig er niet wakker van B:.
Temeer daar ze inmiddels al bijna haar constructieve opbloei fase achter de rug heeft.....Dus enige opmerkingen kan ik toch al bijna niet meer uitvoeren :k

Ron.
 
1_P9100010_goed_goed.jpg

Ga je de vlakken waarop het schuifdak overheen schuift/glijd nog bijwerken of blijft dit zo ?

Misschien afwerken met alu-plakband dan lijkt het erop dat het dak schuift over alu-rails.
 
Ga je de vlakken waarop het schuifdak overheen schuift/glijd nog bijwerken of blijft dit zo ?

Misschien afwerken met alu-plakband dan lijkt het erop dat het dak schuift over alu-rails.

Ik wil dit wel gaan proberen,maar het mag niet dik zijn,er is niet zoveel speling tussen het dak,en de oppervlakte van de rail.
Alu folie ziet er inderdaad voor dat doel prachtig uit,maar ik ben bang,dat het heen en weer geschuif van het dak,de folie zal wegkrabben.

Maar misschien ook weer niet....ik denk dat ik het wel zal uit testen.Goed idee,bedankt ervoor Applaus.

Ron.
 
En een kleine update alweer.

Ik heb eeb start gemaakt met het beplanken van de stuurhut.
Hiervoor heb ik 1,5 mm balsaplankjes gebruikt en ook wederom erop gemonteerd met montagekit.

1_P9130002_goed_goed.jpg

De plankjes zijn bevestigd geweest met speldenknopjes.Dat is op sommiege foto`s nog goed te zien,maar met plamuur later niet meercute..

In onderstaande foto is de overgang te zien van het zonnedek naar de stuurhut.
Let eens op het bochtenwerk erin...dat kan met balsa...cute

1_P9130001_goed_goed.jpg

Aan het achterdek heb ik de vormen eruit gesneden.Later komen hier nog mooie lijsten overheen..

1_P9130003_goed_goed.jpg

1_P9130004_goed_goed.jpg

De "overloop"naar het voordek.Hier moet later een verhoging komen.Dat is om het boegwater tegen te houden,omdat dat anders over de trapjes zou kunnen lopen...erg gevaarlijk.

1_P9130005_goed_goed.jpg

En dit lijkt al een beetje erop.Alleen jammer dat het meeste balsahout later er weer wordt uitgesneden voor het grote raamwerk...boos

1_P9130006_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd..

Ron.
 
Ik weet dat ik in herhaling val maar wederom een mooie update Ron.
 
En een kleine update.

De hoeken van de stuurhut worden nu aan de boegzijde beplankt.
Daartoe lijm ik als eerste een lijst in de hoeken om te voorkomen dat ik per ongeluk door het 1,5 mm balsa heen schuur later.Deze tip heb ik een tijd geleden gekregen van Rik.

1_P9150001_goed_goed.jpg

Na beplanking en de eerste schuurbeurt ziet het er dan zo uit......

1_P9150002_goed_goed.jpg

En ben begonnen met het ophogen van het dak.Dit loopt wat bollig,en daarom dat ik dit afgesneden stuk tempex van een plafondtegel erop heb gekit.na droging ga ik dit bollig schuren...

1_P9150003_goed_goed.jpg

En het inschuif gedeelte van het schuifdak heb ik nu beplankt/afgedekt.
Hierover komt dan uiteindelijk de bollige beplanking heen te lopen.

1_P9150004_goed_goed.jpg

Ik heb er reeds de helling ingekit...

Wordt vervolgd..

Ron.
 
Mooi werk Ron. Maar wat ik wel zie is dat je steeds enthousiaster omgaat met de kit. De laatste foto laat heel wat kit zien. Krijg je dit nog goed?

Verder ben heel benieuwd naar de volledig beplankte opbouw. Dat zal er zeker strak uit gaan zien.

Nogmaals mijn complimenten.
 
Mooi werk Ron. Maar wat ik wel zie is dat je steeds enthousiaster omgaat met de kit. De laatste foto laat heel wat kit zien. Krijg je dit nog goed?

Verder ben heel benieuwd naar de volledig beplankte opbouw. Dat zal er zeker strak uit gaan zien.

Nogmaals mijn complimenten.

Dank je wel,Rik.

De "overmatige"gebruikte kit zal helemaal wegvallen onder de beplanking.
Ik heb dit hiervoor gebruikt om de oneven ondergrond op te vullen.

Ron.
 
Ik heb dit hiervoor gebruikt om de oneven ondergrond op te vullen.

En toch heeft Ron hier weer een mooi passend antwoord zoals gebruikelijk.

Ik had eigenlijk ook niet iets anders verwacht. Zeer goed Ron. :k
 
Je "bekisting" ziet er erg goed uit cute
Ben heel benieuwd hoe je de ramen gaat maken.

Ik denk dat je een echte "trend" gezet hebt met als eerste een motorjacht te bouwen. Volgens mij gaan we in de toekomst flink wat van dit soort schepen op diverse fora zien. (Natuurlijk in de vorm van een Revell-kit, want niet iedereen heeft de skills en de moed om een dergelijk schip te scratchen B:)

Groeten

Pascal
 
Ja,Pascal zou wel leuk zijn.Ik persoonlijk zie dit ook graag.Gemotoriseerde jachts dan.In kitvorm zijn ze meestal onbetaalbaar....

Ron.
 
Ik denk dat het voor statische modellen nog meevalt. Het Yacht Sunseeker "Predator 108" op schaal 1/72 van Revell vind je voor +/- € 31.
Is best te doen voor een schip op die schaal.

Over gemotoriseerde RC-modellen weet ik helaas niks.

Groeten

Pascal :))
 
En dan nu nog een kleine update.......

Ik ben begonnen aan het dak alweer....

Omdat daar een bolling inzit,heb ik het tempex plaatje eronder eerst in deze vorm geschuurd,en daarna beplankt.

1_P9160005_goed_goed.jpg

Het voorste plaatje heb ik met de houtnerf er dwars op gemonteerd,zo is het beter te buigen...

Over het volle verloop van het dak,heb ik de beplanking met de houtnerf in de lange weg gemonteerd.Dat is sterker.

En van de zijkant gezien,begint ze er stees meer op te lijken,toch?.Let ook op het verloop van het dak nu..

1_P9160007_goed_goed.jpg

Het schuifdak is nu niet meer te zien,als deze is ingeschoven.

1_P9160003_goed_goed.jpg

1_P9160004_goed_goed.jpg

1_P9160008_goed_goed.jpg

1_P9160001_goed_goed.jpg

De volgende stap,is het gaan monteren van de twee apart gevormde zijkanten(op het dak).

Ron.
 
Weer een hele mooie update Ron Applaus Applaus Applaus

Het schuifdak geeft toch iets extra aan de Pershing hé ?

Wat zal ze mooi zijn in haar zilverkleurige velletje :k

Groeten

Pascal
 
He, he, he, Weer die naalden.

Ron wat heb jij toch met naalden? :D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan