Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niets om je slecht bij te voelen Famo, je kan nu eenmaal niet altijd de miskleunen van de producenten rechttrekken, soms is dat onbegonnen werk. Ik heb dat hier ook al gehad, iets door de kamer zwieren kan gebeuren, wees gerust, als jij het niet kan oplossen ligt het niet aan jou. De volgende gaat goedkomen !
 
Das jammer om te horen en je had er al redelijk wat werk ingestoken. Maar als het niet lukt heeft het ook geen zin om er verder aan te prutsen.
We wachten af op de update van je royal model onderdeel.

Ge hebt het toch nie door het raam op straat gegooid, want het is daar aan je deur al niet te breed. :laugh: ;)
 
Het kan niet altijd even goed gaan é gasten, maar we wachten geduldig af....... Als hij geleverd is laat ik wel iets weten.
Trouwens ik heb hier nog enkele andere modelletjes staan waar ik kan aan voort doen.

Wordt vervolgt
 
Oesje, wat lees ik hier nu?
Kom dat tegen!

Ik heb ooit zo eens een F4 Phantom gehad en die heeft dan ook letterlijk gevlogen.

't Zijn dingen die kunnen gebeuren maar daarvoor zijn ze niet plezant om te ervaren natuurlijk. :unsure:



Droop
 
altijd jammer als het een beetje tegen valt !!!

gelukkige kan je het oplossen met een set

tom
 
Dinsdagavond besteld, donderdag afgeleverd aan de koerierdienst in Duitsland en vrijdagmiddag afgegeven aan Mevr. Famo ! Das rap gegaan, niet ?

Enfin, hier is ie dan de 15cm nebelwerfer (tienling) om op de rug van de Maultier te zetten.

1_md1.jpg

De inhoud is in resin en PE

1_md2.jpg

1_md5.jpg

De eerste keer dat ik Royal Model gebruik en ik ben zeer tevreden wat de details betreft. De rode pijltjes duiden de inwendige zweetjes (L-vormige profieltjes) aan die dienen om de raketten te geleiden. Die zweetjes zijn geplaatst zodanig dat de raketten niet tegen de koppelbouten zouden slepen die dienen om de buizen aan elkaar te houden.
Ook de boutjes die de zweetjes aan de buizen koppelen zijn gemonteerd ( 2de foto)
Maar ik heb al gezien dat er een ander soort bouten te kort zijn , maar die maken we dan maar zelf é.

1_md3.jpg

1_md4.jpg

We kunnen eraan beginnen !
 
Dit komt je model zeer te goede , ziet er alvast een prachtig update settje uit

een rappe servies

tom
 
Dat ziet er inderdaad veel gedetailleerder uit dan de plastic kits die we allemaal kennen...
En dank zij de snelle service kunnen wij terug genieten van jouw noeste arbeid :laugh:
 
En dank zij de snelle service kunnen wij terug genieten van jouw noeste arbeid

Tja, ik ook ........ en om te beginnen mocht ik al de achterste plaat in PE aanpassen want de openingen waren te klein !

Waarom ik ?
 
Famo is het mogelijk om even die on-line winkel te vermelden vindt ik altijd leuk om even op rond te neuzen...:P
 
Heb je kit in het echt gezien en ziet er mooi gedetailleerd uit, alvast suc6 met de verdere bouw en hopelijk
kom je nie te veel geen dingen tegen die je moet aanpassen.

Geloof dat dit de online shop is waar Famo besteld heeft.
 
@ Danny : inderdaad dat is hem. Ik heb die gasten ook al op 2 beurzen tegengekomen, in Lier en Eindhoven. Ze zijn wel correct in de afhandeling van hun zakens als je daar iets koopt (allez in mijn geval toch).
 
@ Danny : inderdaad dat is hem. Ik heb die gasten ook al op 2 beurzen tegengekomen, in Lier en Eindhoven. Ze zijn wel correct in de afhandeling van hun zakens als je daar iets koopt (allez in mijn geval toch).

Van Duitsers kun je niet anders verwachten. Trots, stipt, correct.
De lijfspreuk van de SS was niet voor niets "Meine Ehre Heist Treue."

@Famo :
Op 27/02 was ik op de beurs in Bissegem, je was daar ook veronderstel ik, ik heb toch je Maultier gezien. Maar je was telkens druk in gesprek, anders had ik je aangesproken...

Maar hier kocht ik een boek, bij de Engelse handelaar juist onder het podium :
'German Panzer Markings' van Ian Baxter.

Daarin vond ik volgende foto terug, misschien heb je er wat aan :



De foto is begeleid van volgende tekst :

This Opel-Maultier multi-purpose armoured halftrack vehicle mounts a ten-tube 15 cm Nebelwerfer 42 rocketlauncher, as part of the Panzerartillerie.
The black 'B' on the side and rear presumably indicates the second vehicle or sub-unit. Note the very narrow, elongated Balkenkreuz on the side of the hull, apparently characteristic of Maultiers.

Toch een paar typische details voor de afwerking, niet ?

Groeten Rik
 
Famo, ik reageer jammer genoeg wat laat op jouw topic.
Ik heb detailfoto's van dit voertuig welke in het museum in Saumur (F) staat samen met details van andere (gewone) Nebelwerfer. Interesse ??
Erwin.
 
@ InFlandersFields : Inderdaad Rik ,ik was daar ook in Bissegem. Je had gerust maar eens goeiedag moeten komen zeggen hoor want de gasten waar ik meestal mee gepraat heb waren gasten die hier ook op het forum zitten. Nu ja ,ik was zo ziek als een hond......
Wat de foto betreft, die heb ik ook hier in mijn referentiemateriaal maar niet met die tekst, maar toch bedankt om het te posten.

@ Erwin : Als het fotoos zijn die jij op één van jou reizen genomen hebt moogt ge ze gerust doorsturen, ik ben geïnteresseerd!! En fotoos van een gewone nebelwerfer zijn ook welkom.
Indien het fotoos zijn uit het boek "Panzers in Saumur" met die Panther op de cover dan moet ik wel zeggen dat ik dat boek hier bij me heb.
En Erwin, dat laat reageren daar moet ge niet mee inzitten hoor ! Ik ben tevreden dat zo'n goeie bouwer gelijk jij interresse toont voor mijn werk en het is beter laat dan nooit é ;) :)
 
Het zijn foto's die ikzelf genomen heb van die Maultier met zijn Werfer. Ook de 2 types Nebelwerfer die er naast staan heb ik in detail.
Wil je ze allemaal ? Er zijn er 42 van de Maultier, 12 van de Nebelwerfer 41 en 12 van de Nebelwerfer 42.
Moet ze wel eerst terugbrengen naar een kleiner formaat als ik ze wil doorsturen want anders zal het niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan