Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werk famo.

@Rik
Bedankt voor de uitleg weeral wat bijgeleerd.

Mark
 
Laatst bewerkt:
@ mad ice : zeg dat wel wat de detaillering van de set betreft

@ Guy : ik lees dat graag als je je amuseerd aan je model

@Ron : Tja ik denk dat in werkelijkheid als de lading raketten afgeschoten waren het een serieuze rook bedoening was. Trouwens dat was ook de kwetsbaarheid van de nebelwerfers, ze veraden altijd zichzelf waar ze stonden door de rookontwikkelingen tijdens het afvuren. Daarom plaatsen de duitsers deze installatie op een voertuig om rap te veranderen van plaats na het vuren.

@ Silenoz : de buizen zijn niet open op de volledige lengte , en dat om de "rond-heid" van de buizen min of meer te garanderen en daar ze ook nog aan elkaar moesten gelijmd worden heeft men voor die optie gekozen denk ik.
Ook waarschijnlijk voor de sterkte van de buizen want de buis-wanden zijn serieus fijn.

@ Rik : bedankt voor de tip ,zal het zeker eens uitproberen.

@ Markske , Beyond & Koenele : bedankt é ;)
 
ja man zeg , dat is wel supper gedetaileerd aan worden zeg , klasse echt klasse werk

tom
 
Natuuurlijk bedoelde ik dat uw werk top is, niet mijn add on armor tracks he. Ik bedoelde dat prullen aan een detail zo leuk kan zijn (en heel soms een echte merde !).
 
Amai Famo, dat is echt een heus project geworden. Maar mooi is het resultaat zeker wel en een plezier om te volgen...
 
@ GUNit : Ach zooooooooo..... Misverstandje

@ Ivan 75 : bedankt é
 
Yoooooo dierbare bouwertjes,

Even een update-tje. de elektrische bekabeling en verdeeldozen geplaatst op de werfer.
De verdeeldozen zijn gemaakt uit stukken uit de set van voyager en de set van royal models. In elke set zat er maar een gedeelte dat op iets trok en toeval wilde dat de goede gedeeltes perfect elkaar aanvulden en nog eens pasten op elkaar ook. Goed é ! ....... vind ik ook :)
De bekabeling heb ik dan ook maar gemaakt uit ijzerdraad van friultracks.
De rode pijltjes duiden de gaatjes aan waar men in werkelijkheid de kabels van de afstandsbediening van de ontsteker aansloot. Men lanceerde de raketten vanop afstand want als je te dicht stond was de kans op BBQ groot vooral als je durfde achter de werfer te staan bij lancering.

Fotoos

1_76.jpg

1_75.jpg

De bovenkant

1_77.jpg

De onderkant

1_78.jpg

En nog ééntje voor de show

1_79.jpg

Allez , tot in den draai é gasten
 
Man wat een zeldzaam mooie afwerkingsgraad !
 
manmanman, gewoon fantastisch, hier sta je gewoon met open mond naar te kijken...
 
Famo, ge zijt stekezot gij, maar ge laat ons wel iedere keer genieten.
 
Da ziet er chique uit zeg, en ge moogt ook eens geluk hebben dat de onderdelen uit de 2 sets mooi op elkaar passen. ;)
 
Knap werk, heb er geen andere woorden voor.

Gaan we er ook iets van zien op de ledendag? Hopelijk wel!!!

Christophe
 
gastjes, bedankt voor de comments é ;) ,ik zal jullie indachtig zijn in mijn gebeden..... :8

@ Christophe : yep ik zal hem in ieder geval meebrengen naar de ledendag maar het zal waarschijnlijk rond de middag zijn dat ik daar zal toekomen. Ik moet eerst nog een ander plaats aandoen, maar ik breng hem mee.

@ DJs : Het is eerder toeval ook dat die stukken op elkaar passen, het plaatje dat op de buizen staat (onderkant van bakje) is van royal models terwijl de zijkanten en het dekseltje van voyager zijn. Het bakje op zijn geheel was in resine (royal models) en moest op het bevestigingsplaatje gezet worden ,maar die resine trok op niet veel. De zijkanten en het dekseltje moest je op elkaar zetten en dan zo op de buizen monteren zonder bodemplaat ,dus de achterkant was open.
Oplossing alles samen solderen tot een treffelijk iets .

@ ExCerSo : Zot zijn jeukt alleen maar een beetje é, dat weet je toch..... ^^
 
Tja buiten prachtig werk kan ik niet veel zeggen.
Ben al benieuwd naar het vervolg en soms moet je wel verschillende sets combineren,al een geluk dat alles past.
Ben benieud of dat met men volgend model ook gaat lukken.

Mark
 
Zo zot,
prachtig werk hoor.
 
@ Markske : hoop doet leven é

@ Camaro69 : tx
 
Famo man wat een prachtwerk en schitterende details zeg.Daar ben ik klein bier tegen zenne.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan