Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uw werk van zondag loont hé Famo! prachtige Friuls!!!
 
Een updatetje noemt hij dat kroket, al die rivetten daar bent ge ook wel een tijdje zoet mee geweest zekers. :wacko:
En al de rest ziet er ook weer gelikt uit en zeker die friuls missen hun doel niet chapeau.
Je idee voor de kleur dat je zondag in bissegem vertelde vind ik echt origineel. ;)
Ben benieuwd.
 
@ DJs : Sinds ik deze week een camopatroon gezien heb met Panzergrau in verwerkt , zal ik mijn plannetje waarschijnlijk een beetje moeten aanpassen. Maar ik laat alles nog een beetje sudderen......

Indien ge je privé-mailbox nog niet geopend hebt.......... ge hebt mail.
 
Laatst bewerkt:
Voila nog een update-tje over de prutsedingetjes .

Eerst heb ik de "voelsprieten" zelf gemaakt want die in de kit zijn een beetje te broos en iedereen weet dat die in de eerste beste gelegenheid afgebroken worden.
Een P&D rondel geslegen ,gaatje erin geboord en messing staafje er een beetje doorgestoken en gesoldeerd. Dan gaatje in fender geboord en het kortste stukje staafje erdoor gestoken en aan de onderkant van de fender vast gezet met soldeersel. Spiegeltje geplooid en gemonteerd. Bolletjes gerold in magic sculp, laten drogen, gaatje erin geboord en er bovenop gelijmd.

1_58.jpg

Allez ,we hebben hier maar weer eens op de verkeerde toets gedrukt per ongeluk dus zullen we verder doen met het plaatsen van de update.

De shop en houweel. Stelen van het werktuig vervangen door zo'n greenline sprue. De klemmen heb ik aan de scharnierkant gesoldeerd omdat dat veel steviger is en je kan dan pas de klem volledig beginnen plooien. Lijm je alles ,dan moet je eerst alles plooien en bij een klein beetje teveel macht te zetten bij eventueel bijplooien om de handgreep te moteren,ligt het ganse spul(-letje) weer uit elkaar. Vandaar......

1_59.jpg
1_60.jpg

Op de achterste fender de nummerplaat, katoog /achterlicht en de afstands indicator gezet.

1_61.jpg

De haken om de bovenste luiken vast te houden en het boordwapen steun

1_63.jpg

En nog een totaalbeeld in kikkerperspectief

1_62.jpg

Voila, nog enkele battle damage -tjes aanbrengen en op naar de Nebelwerfer.
Het buizensysteem ( lanceergeheel ) uit de kit is al aan elkaar gelijmd en ik moet zeggen het ziet er goed uit , maar................................................. niet goed genoeg :nowink: ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit hier zo heel stillekes te genieten van deze updates. ^^

A master at work!

Klasse, sensei Famo!!



Droop
 
Tx Droop voor het compliment , maar ach......... ik moet nog zoveel uitproberen/ leren .
 
Schoon , heel schoon.
 
Alweer een update met klasse :)

Ben al benieuwd wat je allemaal aan de nebelwerfer gaat updaten, heb er hier ook nog een staan....
 
Bedankt collega's.

@ Beyond : Ge kunt die lanceer installatie ook kopen in up-grade set , maar ik hou het simpel want het is maar een tussendoortje en dus zal ik een beetje scratchen.
Het is eens iets anders ;)
 
Het buizensysteem ( lanceergeheel ) uit de kit is al aan elkaar gelijmd en ik moet zeggen het ziet er goed uit , maar.............................................. ... niet goed genoeg

@ Beyond : Ge kunt die lanceer installatie ook kopen in up-grade set , maar ik hou het simpel want het is maar een tussendoortje en dus zal ik een beetje scratchen.
Het is eens iets anders ;)

Ik dacht al toen ik die eerste las, is de famo ziek geworden of zo? ben benieuwd wat je ervan gaat maken
 
@ Silenoz : De proxxon met de schijf erop, de vijlen en schuurpapier liggen al klaar........
 
supervette update Famo! Er zal hier nog heel wat moois volgen! Op naar de nebelwerfer!
 
prachtige update famo

tom
 
Bedankt collega's.

@ Beyond : Ge kunt die lanceer installatie ook kopen in up-grade set , maar ik hou het simpel want het is maar een tussendoortje en dus zal ik een beetje scratchen.
Het is eens iets anders ;)

haha, volgens mij spreekt Famo een ander soort Nederlands dan wij.... ;)

jajaj , iedere update hier is gewoon genieten.
 
Newsflash !!

Die lanceerinstallatie is niet te doen !
Nu, het rek betaat uit 4 delen dat je op elkaar moet lijmen en aan de achterkant moest dan een stuk aangekleefd worden waar ook stukjes van die buizen aanzaten en het was de bedoeling dat dat allemaal mooi correspondeerde ! och ja ....... dat was de bedoeling.
De bekabeling die op niets trok had ik al verwijderd maar om de nieuwe gescratchte te plaatsen moest ik beginnen verbreden en dat kwam wel goed uit maar de buizen waren dan weer te groot en de verf aan de binnenkant kwam los en de lijmnaden kreeg ik niet helemaal weg en om goed te zijn moest ik ringen enplus opmonteren om het geheel een beetje mooi zicht te geven en uiteindelijk heb ik het door de kamer gezwierd en heb ik er één besteld van Royal models. Voila !
Geen gepruts en gefoefel !

Dus nu is het wachten é, maar ja we kunnen intussen de werktafel eens opruimen.......
 
jammer om te horen... hopelijk is die ander beter... je ontneemt me de moed, had hetzelfde plan met de mijne, ooit eens...
 
Dat is tegenvallen, vooral omdat wij nu moeten wachten op een update :laugh:

Ben eens benieuwd of deze van Royal Models de moeite is..???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan