Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Markske, mijn modelbouwmaten kunnen nooit afgezaagd klinken.

Danny, ik bedoel daar eigenlijk dat handjevol krasjes mee.

Silenoz, dat gaatvoor jou geen probleem zijn, en anders zijn er altijd nog uw collega's hier !
 
GUNit , je motor is klasse geschilderd , weer een oefening te rijker als het interieur eens met een tristar interieur set zal doen he
heb onder tussen ook gelezen dat kleur brandblusapparaat in ver schillende kleuren kon zijn ,welke kleur ook is prachtige gedaan

top werk

tom
 
Mannen, nu heb ik enkel nog de binnenkant van de turret voor de boeg. Het wordt dus tijd om stil te staan bij de kleur van de tank zelf.

Welke zijn histerisch verantwoord ?

- er is een donkergele bekend, Tsjechische Opstand (heb hier echter vooralsnog geen foto's van),

- er zou een donkergele met bruine en groene spots in Bohemen actief geweest zijn (volgens Dragon), ik heb echter geen enkele foto teruggevonden,

- en onvermijdelijk, tal van grijze.

Let op, er zijn foto's van drietonen hard edge camo bekend, op foto ook, maar dan betreft het andere uitvoeringen (E/F), terwijl deze een G betreft.

Ik zal dus moeten kiezen tussen bovenstaande ! Voor mijn part valt de mazelencamo op gele basis al af. Resteren nog de donkergele en de grijze.

WAT DENKEN JULLIE ?
 
Ga eens voor de donkergele GUnit, is eens iets anders ;)
 
Eigenlijk wel he Beyond, ik ben curieus naar de meningen van de anderen maar wij zitten alvast op dezelfde lijn !
 
Ik zou ook voor donker geel gaan ens iets anders daan het grijze.

Mark
 
t'was al een tijdje geleden dat ik dees topic nog es had bekeken...

ben er eventjes stil van. Er schiet mij op dit moment geen geschikt superlatief binnen.

Prachtig weer.
 
beyond , messchien geen gemakkelijke camo van dragon , maar denk dat je met deze camo een meer spelling krijgt met de verweringsproces en de eindafwerking mooier zal uit komen dan ene met just donker geel kleur
 
Tom, ik denk dat je GUnit bedoelde in je vorige post, het is zijn bouw ;)

Maar misschien heb je wel gelijk over de camo, maar GUnit wil liever iets maken die "meer zekerheid" heeft van rond gereden te hebben.... (de,k ik??)
En referentiefoto's van de camoversie zijn er (nog) niet :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor een gele, ik zie hem reeds voor me hoe ik hem juist wil. Als ik het beeld kan benaderen wordt het vet genoeg en heb ik geen camo nodig.

Het wordt een modulation style uitvoering.
 
Lezen we het hier goed modulation style,ik ga alvast op het puntje van men stoel zitten en kijk uit naar die update...
 
Vind ook dat ge voor de gele kleur eens moet gaan, en met kleur modulatie komt dit wel goed.
Suc6 alvast met zijn verfjasje.;)
 
Voor het geel ga ik het prachtige Dark Yellow van Tamiya gebruiken, met Matt Earth verdonkerd en verlicht met Buff. Da's het plan.
 
Ik kijk nu al vol spanning uit naar het vervolg.

Laat maar komen, Guy! :yes(1):


Droop
 
De verf heb ik gisteren aangeschaft, als het binnenwerk klaar is kan ik starten.

De turret werd voorzien van het opbergvak voor een kastje in het midden, geflankeerd door racks met munitiekoffertjes. Ook de ring met de hangende stoeltjes werd geplaatst. Sommmige zaken werden door Dragon vrij summier behandeld en zouden voor verbetering in aanmerking komen indien ik de boel zou openleggen. Nu heb ik me beperkt tot het spul uit de kit, wederom de onderdelen goed clean gezet en geschilderd.

SDC19748.jpg

Vandaag begin ik te schilderen aan de resterende delen van de turret, de frontplaat met het kanon en de MG, en de commandotoren met luikje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan