Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een gruwelijke ochtendfoto in voorgaande, weer een update, ditmaal van het kanon en de MG in de frontplaat van de turret.

- basis gespoten van gebroken wit,

- daarna met het penseel de zwarte delen geschilderd,

- met de Humbrols in meerdere mengseltjes de metaaltonen geschilderd (in enkele mengingen tevens een tipje burnt umber),

- voorzichtig enkele olieverfwashes geplaatst,

- gechipt,

- grafietpotlood langs de plekken waar de kledij van de bemanning een polijstend effect veroorzaakt.


SDC19754.jpg

SDC19757.jpg
 
Euh... kwijl...kwijl...kwijl... kwijl... kwijl...

Drool_26.gif




Droop
 
Her en der heb ik na het zien van de foto's de verwering wat teruggedrongen, maar ik ben tevreden met jullie reacties, toch een indicatie dat het acceptabel om zien is.

Ik ben teleurgesteld wat betreft de betrekkelijke uitvoering der details van dit stukje interieur wat goed zichtbaar blijft als het torenluik in geopende toestand zou worden gemonteerd.

Ook het torenluik wordt dus zo goed als dicht geplaatst omdat het detail te wensen over laat.

De gesloten toegangsluiken dragen bij tot de scene waarin ik de tank wil gaan plaatsen later.

Geen display nu dus, maar een beetje omgeving erbij.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk gewoon.
Kan er niet meer op zeggen.

Mark
 
Knap Guy, echt knap!!

Zeker mee brengen naar modelforce zodat ik het ook eens live kan bewonderen.

Cheers,
André
 
kan alleen mijn voor gangers hier bij treden , knap werk amai zeg supper geschilderd

tom
 
Mooi geschilderd en verweerd Guy. Jammer dat het detail wat te wensen over laat anders gingen we toch iets kunnen zien van het interieur.
Ga je deze plaaatsen in een kleine dio??????
 
Her en der heb ik na het zien van de foto's de verwering wat teruggedrongen, maar ik ben tevreden met jullie reacties, toch een indicatie dat het acceptabel om zien is.

Tja het was wel een beetje van het goede teveel vond ik ,maar zag dan dat je het zelf ook vond en reeds veranderd heb. Eerlijk gezegd, die zware binnenverwering is wel zeer prachtig maar eerder een beetje van toepassing op een panzer die al enkele jaren stilstaat. Nu ja, je kan dat dan eigenlijk ook zeggen van panzers die aan de buitenkant zwaar verweerd zijn ook é.....
Allez Guy, ge zijt goed bezig en werk verder in stilte ;)
 
Dank voor de reacties gasten !

Ik heb wat info opgezocht rond de uitvoering die ik ga uitwerken.

De Slovak National Uprising, Slovenské národné povstanie, van 1944 was een gewapend verzet van de Slowaakse Verzetsbeweging tijdens WOII. Deze startte op 29 augustus, in een poging om de met Nazi Duitsland collaborerende Staat van Josef Tiso omver te werpen. De rebellen werden verslagen door de nazi's, maar het gewapende verzet bleef doorgaan tot de Russen in 1945 afrekenden met Duitsland.

Als ik sfeerfoto's kan vinden, zal ik die bij wijze van aanvullende intro graag toevoegen !
 
G... djezus man, prachtig werk!!!!!!!

IK zat drie weken in Nepal, vandaar mijn stilte... sorry
 
Speechless, hopelijk kan ik het eens in het echt bewonderen binnenkort! :-)

J
 
Koen, ik dacht al zoiets, no problem makker.

Paper Panzer, ik vrees dat ie tegen de Ledendag reeds geassembleerd zal zijn, ik heb zin om met het geel aan de slag te gaan.

Letterlijk weer een kleine update, ditmaal van de torenopbouw. Dit was niet veel werk. Enkel de doorzichtige delen maskeren met liquid rubber en alles in het gebroken wit airbrushen, daarna het rubber wegpeuteren en met het penseel fijn bijwerken waar nodig. Ook de stootkussens in de opbouw geschilderd en gedrybrushed. Na goede uitharding van de verf werd er een wash in geborsteld en bewerkt met een wattenstaafje (met white spirit bevochtigd en weer afgekuist met een doekje). Als afronding nog wat schade in de verf...nu rest enkel nog een streepje grafiet van ontbloot metaal !


SDC19760.jpg

Ter hoogte van de vaste afdekplaat heb ik de chipping wat teruggebracht na het zien van deze foto :

SDC19762.jpg
 
Laatst bewerkt:
GUNit , de toren is zeer geslaagd .
en inderdaad op foto's kun je soms veel fouten ontdekken die je met de bloote oog mlnder kan zien , kom dat ook zeer geregeld tegen

tom
 
Hey gasten, ik kan meedelen dat alles momenteel samengebouwd wordt !
 
Zoals gezegd volop bezig met de meeste subonderdelen samen te bouwen.

Op de foto is het niet goed te zien maar ik heb de uiteinden van de fenders wat battle damage gegeven, er werd ook een lichtje achteraan weggehaald en een standaard achteraan werd voorzien van een gaatje (waar normaal een lampbehuizing tegen gemonteerd zit) en verbogen.

SDC19776.jpg

We gaan nog wat verder !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan