Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er allemaal weer prachtig uit.
Ben benieuwd eens het kleurtje er op staat.

Mark
 
Dank mannen, ik heb gisteren nog een foto gevonden van een 38 T van de opstandelingen, maar het lijkt hier eerder een groenige.

8000567d-f2d9-4934-8ece-a015144752cb.jpg

Vandaag kan ik nog wat doen.
 
Als het eens past ,kunt ge een foto van de achterkant met de battledamage plaatsen
 
Hey GUnit, ben je zeker dat het groen de originele kleur is? Als je goed kijkt zie je op de loopwielen een beetje geel doorschijnen....
Of misschien ligt dit aan de zon die er op schijnt???
 
Ja Beyond ,als jij daar geel ziet doorkomen heb jij een verdomd scherp zicht hoor :8 :laugh:
Het zal de weerkaatsing van het licht op de groene verf. Deze verven zijn een roodmenie ( "roemaine" op zijn westvlaams) maar dan in het groen. Op deze verven zit meestal een satin glans , vandaar de weerkaatsing
 
Jo gasten, ik zal op vraag van onze Famo eerstdaags een foto tonen van de bescheiden battle damage bij de achterste fenderuiteinden. Ik ga hem zeker in het geel zetten. Morgen weer es een update !
 
GUNit dat begint er wel al een deftige tank uit te zien

knap bezig


tom
 
Kleine update van de detaillering van de buitenkant.

De stelen van het gereedschap werden vervangen door plastic van Evergreen waarin een houtstructuur getrokken werd met behulp v/e vijltje.

De bevestigingspunten op de linkerfender bijgewerkt.

Her en der riempjes bevestigd...

SDC19784.jpg

Foto op vraag van onze Famo mbt. de beschadigde slijkvangers.

SDC19785.jpg

SDC19788.jpg

Nu nog verder speuren met het eagle eye naar onvolmaaktheden.
 
Fenderschade achteraan, ok. Mooi gedaan trouwens.
Maar als het zo een slechte bestuurder is, waarom dan ook geen schade vooraan?
Is maar een gedacht hé.
 
Niet teveel of te weinig schade maar juist "a point" zoals we gewoon zijn van onze Guy.
 
Hela gij modelbouwerke, vooraan is er ook schade, zij het lichtere. Hoeft niet altijd met de kwaliteit van de bestuurder te maken te hebben he, denk maar aan rondslingerende puinbrokken, afgerukte boomtakken, voorwerpen die omhooggetrokken worden door de tracks (denk maar aan de scene in A bridge too far, waarin een olievat tussen track en fender van een 'panzer' blokkeert...). Ik wou trouwens niet alle fenderuiteinden even hard beschadigen want dan wordt het een systematische toestand die niet boeit of verrast. Tx maat !

Famo, à point, dat was de bedoeling zie !

Ondertussen nog wat gepruld aan enkele onderdelen die beter konden maar da's voor later. De rubberen loopwielen werden licht beschadigd. Vanavond schilderen van de eerste lading subonderdelen die in bad zijn geweest ter ontvetting. Eindelijk.
 
Mooi hoor.
Mooie details en geweatherd
 
Da's al weggestopt Camaro69, maar het was leuk om te doen.

Ik heb na de bouw afgerond te hebben, een start gemaakt met het spuitwerk.

Om de eerste laag te maken gebruikte ik volgend Tamiya verfmengsel :

-dark yellow 70%,

-dark earth 20%,

-clear 10%.

Dit verfmengsel aangelengd met Laquer Thinner tot een spuitklare substantie.

Ik hou ervan om van donker naar licht te werken, dus de kleur die ik hier toon is slechts een uitgangspunt.

De volgende laag zal lichter zijn en dit vooral langs de buitenzijde der wielen,waar meer licht valt. Onder de tank valt veel schaduw.

De kleur wordt dus vanuit donkere tonen opgebouwd naar steeds lichtere, om een veelheid aan tonen te bekomen.

De laatste sessie bestaat dan uit het aanbrengen van hooglichten bestaande uit Dak yellow+ buff (zelfs een tikje wit misschien ?).

Onderstaande foto doet vermoeden dat het allemaal te bruin/oranje is, dit heeft te maken met de lichtval van de ondergaande zon buiten.

Morgen zal ik betere foto's kunnen plaatsen.

SDC19797.jpg
 
Guy,
we maken ons geen zorgen over je ondergaande zon hoor... We kennen je capaciteiten en weten ondertussen wel dat dit helemaal goed komt.
 
Laatst bewerkt:
Ha, ziehier, het startschot voor de beschildering is gegeven.
Dat zal terug smullen worden :)
 
Lijkt me idd een serieus beinvloede kleur als ik de verhoudingen van je tamiya verfjes bekijk. Ik wacht met geduld op de nieuwe foto(s)
 
De kleur zit nu beter dankzij ander licht.

Na grondig maskeren met tape en liquid mask werden alvast deze onderdelen aan een basis-spraybeurt onderworpen :

SDC19799.jpg

De volgende stap wordt een kleurmengsel die meer naar donkergeel zal neigen, minder flat earth dus.

Tijdens de volgende fase zal er al wel wat diepte in de zaak komen. Ik wil opnieuw panelen een beetje onderscheiden en rekening houden met belichte en schaduwzones.

Hopelijk schiet er morgen wat tijd over want het is de laatste dag van m'n vakantie...
 
Laatst bewerkt:
Ben even niet komen kijken en is al gespoten.
Ziet er al goed uit strak werk en ben natuurlijk benieuwd naar je andere kleur.
ik kijk uit naar de volgende update.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan