Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pssssst Guy,je mag geen echt motorblok uit een 38T nemen dat zijn museum stuks...;)

Jongens ge zou voor minder al stil worden,knap werk man..
 
Momentje, even een dwijl halen......

Wat kan een modelbouwer anders doen dan watertanden als hij zoiets ziet???
Prachtig gewoon...

Respect voor de meester ;)
 
Dat doet deugd sé mannen. Morgen met verse moed de boel afwerken en dan verder met de volgende kast en de binnenwanden van het motorruim.
 
jammer dat deze niet zichtbaar wordt, veel te mooi om zomaar weg te steken. Kan je deze niet op een pallet ernaast zetten?
 
je motorblok is een parrel van schilderwerken


tom
 
En ikke kan hier niet meer doen dan me bij de bovenstaande heren aan te sluiten: dat motorblok is een pareltje, Guy. 8)




Droop
 
Hey,

Ja Guy, en gij steekt dat weg????:nowink::nowink::O
Niet doen....:nowink:
Gewoon een pracht exemplaar. 8)
 
Kunt ge gene staander maken voor die motor?
Is inderdaad te mooi om weg te steken.
 
Wat een enthousiaste reacties mannen, deze gaat echt wel verdwijnen maar ik zal er een paar foto's van bewaren. Er komt er nog ene met volledig interieur en motorcompartiment, maar da's voor later.

Vandaag heb ik al de subonderdelen van deze ruimte verder op punt gezet/afgewerkt (vet, olie, brandstof, vuil) en proper ingelijmd, waarmee ik wil zeggen dat er nog wat stof over de zaken moet komen, zij het spaarzaam. Ik had graag een foto getrokken maar zonder daglicht wordt dit moeilijk. Morgen ben ik er dan terug, en daarna kan het deksel op de koekentrommel !

Wel blijf ik momenteel twijfelen aan de verfjas...:wacko::wacko::wacko:
 
hele mooie motor Guy, vind ik persoonlijk altijd aarts moeilijk, metalen onderdelen. wat voor verf gebruik jij daar? ik heb die blauwe vierkante potjes nog nooit gezien :s
 
Hello Burglar, zoals met alles is het eigenlijk niet meer dan een truukje. Ik probeer in dit geval een aantal verschillende metaalkleuren te maken. Bijvoorbeeld door een beetje gebrande omber bij het Humbrol metal chrome te vermengen, zodat het harde uitzicht van het chromekleurtje wat wordt teruggedrongen. De bekomen kleur plaats ik dan in de buurt van bijvoorbeeld een gun metal van Humbrol. En op nog een andere plaats kan je dan weer een metaalkleur verrijken door er wat ultramarijn blauw aan toe te voegen. Op die manier bekom je dan warme en koude kleuren die zorgen voor variatie. En dan wordt het ook minder snel saai om naar te kijken. Het metalliseren via drybrushing deed ik ook met Humbrol verf, in zéér dunne strijkjes om controle te behouden en er niet onmiddellijk een blinkende kerstboom van te maken. Met een gewoon grafietpotlood (zacht) kan ik nog bijkomende gradaties in de glans maken.

Om je vraag over de blauwe verfpotjes te beantwoorden, dat zijn Revell's Aqua Color Acrylics.

Nu even de laatste puntjes en dan een fotoke.

GUnit.
 
Vermoedelijk de laatste update van het motorgedeelte.

Wat ik nog gedaan heb :

- de verwering op de uitlaatbuis wat minder abrupt gemaakt dmv drybrushing met wit,

- wat vuile wash in de kieren ervan laten lopen, een pinwash zeg maar,

- her en der met mate wat olie en smeer toegevoegd,

- enkele metaaleffecten wat opgefrist,

- stof dmv poederpigmenten (Europe Dust + Light Dust).


SDC19588.jpg


SDC19590.jpg
 
Je zit er knal op Guy,geweldig en je hebt gelijk al een meerwaarde aan dit voertuig gegeven...;)
 
Danny, ik vrees dat ik de meerwaarde nog voor de boeg heb : het exterieur...maar ik heb er moed op, enkel nog beslissen welke versie/kleur.

jawohl mein Kamerad, maar ik begrijp je reactie want early war Duitse brandblusapparaten waren grijs en in een later stadium donkergeel en toch...werden er rode exemplaren gebruikt in de interieurs van sommige tanks/voertuigen.

Zonder de dingen te willen bewijzen en er een staatszaak van te maken, hier een fotootje :

ExtincteurWHrouge3.jpg
 
Prachtig gewoon.
Moet ik onthouden als ik aan mijn motor ga beginnen.

Mark
 
Knap gedaan Guy je motor, natuurlijk jammer dat er niets van te zien zal zijn.
Maar ge kunt je ervaringen mee nemen naar je volgend project. ;)
 
Merci Mark, het was wel wat opzoekwerk, dat wel, maar als techniek-nul ben ik blij met het resultaat.

DJs, dank maat, zo is dat, de opgedane ervaring pak ik mee en de schrik om het te doen laat ik achterwege.
 
Guy, ik geloof dat ge hier uzelf aan het overtreffen zijt.
Die motor is een beauty, man!! -foto-


Droop
 
Ziet er goed Guy en zoals vele al gezegd hebben, jammer dat het straks niet meer te zien is.
Wat de brandblusser betreft daar waren wel degelijk rode exemplaren in voertuigen te vinden, en wat de reacties betreft over de brandblusser vind ik maar een beetje vreemd overkomen :huh:

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan