Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spijtig dat je van het interieur niets meer zult zien.
Ziet er mooi uit.
 
Jawadde Guy.. ik heb mijn hoofd er al over zitten breken hoe ik dat interieur zou aanpakken, ik denk dat ik niet veel verder zal moeten zoeken!! heel mooi geschilderd, ziet er super uit :eek:
 
Prachtig gedaan, Guy.
Chique hoor!!


Droop (die toch weer een beetje onder de indruk is :8 )
 
ja dat ist een zeer geslaagd kleur voor je interieur , oefen kan nooit gene kwaad al zie je er niets van dan nog geeft het altijd een voldoening achteraf als hij afgewerkt is


tom
 
Markske, dank u.

Beyond da's graag gedaan.

Camaro 69, dat is wel zo natuurlijk maar ik heb hier plezier van om het te doen. Bedankt !

Burglar, ik kan enkel meegeven dat de 38 (T), van oorsprong een Tsjechische tank, gedoopt als de LT-38, binnen origineel in een okerachtig beige geschilderd was. Ik ga er bij gebrek aan info van uit dat de tanks die aan het Duitse leger geleverd werden, niet langs de binnenzijde herspoten werden. De buitenzijde evenwel werd op Duitse leest geschoeid qua kleur, denk aan ondermeer de pantsergrijze 38 (T)'s. De van origine Duitse pantsers werden voorzien van een lichtere verf binnenin.

Paper Panzer, dank u !

Droop, ik ben weeral gerust gesteld zie !

Zeker Tom, het is gewoon leerzaam (bijvoorbeeld veel afplakken van lijmzones), en het geeft toch een goed gevoel om te weten dat ie binnenin ook tamelijk acceptabel is. Ik kijk wel uit naar het Tristar interieur dat ik ga bouwen hoor, en lekker verder detailleren...



Een kleine stap verder, de stoelen van de MG schutter en de bestuurder werden afgewerkt en ingelijmd. De besturingsarmen en de transmissie zitten definitief op hun plek. De ammo boxen achterin zijn nog niet helemaal af. Ze zijn ook nog niet vastgelijmd natuurlijk. Als deze klaar zijn wil ik nog wat andere uitrustingsstukjes zoals een brandblusser in houder toevoegen, puur voor de lol.

Kleine voetnoot voor de mensen die zich ook op deze kit willen storten : de bakjes met de ronde gaten waar de ammokistjes in zitten, heb ik in de interieurkleur geschilderd omdat ik er bij gebrek aan goeie referenties noodgedwongen van uit ben gegaan dat deze bij het voertuig hoorden, ik kan dus helemaal mis zijn (!). Ik vind het wel leuk ogen zo.

De pics na de blabla :

SDC19367.jpg

SDC19368.jpg

Groeten van GUnit !
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan , heeft nu toch een beetje het gevoel als die straks een boven hull krijgt toch iets onder binnenin zit.

tom
 
Ziet er mooi uit guy ook al kan je je niet baseren op referentie materiaal.
Ge kunt altijd een foto van het interieur bij je model zetten als hij klaar is. :)
 
Jo mannen, ondertussen heb ik de munitiekoffertjes voor patronen en granaten afgewerkt en geplaatst (kleur, wash, drybrush). Er werd één kist tegen de zijkant bevestigd met een toegevoegd riempje. Het brandblustoestel werd een beetje verfijnd met een houder voor tegen de zijwand en is klaar om geschilderd te worden. Nog een paar prullen volgen. Net als foto's trouwens.

Danny, interessant die info, zo zie je maar weer dat Tristar toch net dat tikkeltje fijner is dan Dragon.
 
GUNit ten voeten uit.
Puik werk man !
 
Nog eens een kleine update...

Veel is er niet echt gebeurd, er werd nog wat verder verweerd in het personeelsgedeelte en een brandblusser hangt nu tegen de wand. Het motorcompartiment werd in een primerrood gezet maar nog niet verweerd. De subonderdelen zijn nu aan de beurt, zoals te zien is op de foto. Over het rood werd een vuilgroene gezet naar referentie, met de haarlaktechniek wat gelaagd verweerd, gewashed, gechipped en gemetalliseerd.

SDC19452.jpg
 
Viel dat een beetje mee die haarlakmethode en wat is je oordeel daarover ? Ik weet dat Jadefalconguard daar zeer tevreden over is en ben benieuwd naar jou ervaringen met die methode Guy.
 
Goh Famo, er kunnen realistische effecten mee bekomen worden. Het leuke eraan is dat het effect telkens weer verrassend is, dus experimenteren is nuttig om de veelzijdigheid in te zien. In dat verband heb ik een modelletje aangeschaft want ik wil de techniek van naald tot draad uitzoeken.

In dit geval wou ik een beschadigde groene verflaag over een rode primerlaag nabootsen, zonder in het oog springende overdreven schade in de verf. Met het opdrogen van de wash en het aanbrengen van het grafiet kreeg ik er moed op en begon ik een betere voorstelling te krijgen van hoe ik het eindresultaat van het motorcompartiment zou willen...voor het dak erover heen gaat.
 
Guy ik sluit mij volledig aan bij Danny ;)

Cheers,
André
 
mooie vorderingen GUNit , haarsprie technieks is niet zo simpel maar je mist er zijn doel niet mee

knap gedaan

tom
 
Dank jullie voor het opboosten van het vertrouwen in de toestand mannen ! Momenteel ben ik druk bezig met het motorblok. Niet zo voor de hand liggend voor iemand die boekhouden-informatica heeft gestudeerd en dus geen bal verstand heeft terzake ! Ik baseer me noodgedwongen op foto's van gerestaureerde/halfgerestaureerde motoren, en ik heb er zelfs een Hetzer motor referentie moeten bijsleuren.

Straks zeker een paar foto's !

Greetz gaste !
 
De eerste foto's van de motor. Ik ben nog niet helemaal rond. Ik heb veel kleuren gebruikt maar op de foto's kan ik spijtig genoeg de subtiele tonale verschillen niet duidelijk tonen.

Ik begin met de batterij verfjes :

SDC19519.jpg

En een voorlopige stand van zaken naar foto's van de kleuren van de Hetzer motor, die is er toch rechtstreekse familie van...

SDC19508.jpg

SDC19513.jpg

Morgen de afwerking.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan