Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
interessante update Guy, vind die gespen heel vindingrijk - zo zie je maar dat je ook zonder PE setjes extra detail kan toevoegen. Dit zijn het soort ogen-openers waarvoor ik dit forum zo leuk vind. very nice!
 
Dank jullie wel mannen.

Burglar, die gespen heb ik zo opgelost omdat de pe krengen gewoon te kort waren, de koppeltjes heb ik verwijderd en overgeplaatst op de plastic rodjes. Ne mens moet constant z'n plan trekken he.
 
Laatst bewerkt:
Na een rustpauze gisteren vanwege rugpijn kon ik vanmiddag weer een beetje doen aan de 38.

Prutsen zoals de antennevoet, een lichtje, 2 stuks reservetracks (vijf schakels elk) onder een beugel van pe, het boordkanon, de mantel, de turret met de commandotoren, periscoop, een hengsel van koperdraad ter vervanging van het kitonderdeel dat schots en scheef aan de sprue zat...

Als ik dit weekend nog enkele uurtjes kan vrijmaken, zou het kunnen dat volgende week de eerste schilderwerken aan het interieurtje beginnen.

Eenvoudige dryfit zonder de aankleding...

SDC19355.jpg
 
Die gespen is echt supper gevonden en zeer mooi uitgevoerd,dit idee van u Guy staat al in mijn geheime modelbouw boekje geschreven..;):D
 
Tegen niemand zeggen he Danny !

Dank je Droop ! Nog wel een beetje te doen want nu val ik opeens toch oover de loopjes van de MG's. Ik zou deze willen voorzien van ietwat detail thv. de korrel.
 
Knap werk dat je hier weer neerpoot
 
Dag Guy,

Zeer mooi model. Van namiddag ben ik nog een foto tegengekomen van een 38'er met tactisch symbool, parallellogram, (in spiegelbeeld ! ), op de rechterzijde van de toren.
Tevens stond er een balkenkruis op de motorkap achter de toren.

Wat je MG's betreft : Armorscale heeft hele mooie in zijn gamma. ;)

Groeten Rik
 
Dank u jongens, Rik, ik weet het, toch wil ik proberen om zelf eens na te gaan hoe ik een kleine verbetering kan bekomen, zonder voor dit project de aftermarket aan te spreken.

Veel zal afhangen van de afwerking met verf. Net als in het geval van de Kl. Bef.pz 265 moet het mogelijk zijn om de lopen uit de kit acceptabel te maken.
 
De komende drie dagen ga ik quasi integraal besteden aan dit projectje. Waarschijnlijk zal ik nog met verf aan de slag kunnen (interieur).

Maar...nu komt het : ik wil een driekleuren camouflage met harde randen maar ik vind geen enkele Ausf. G die dergelijk patroon droeg ! Ik zit dus met de handen eventjes in het haar en wou jullie vragen of er in jullie fotoverzamelingen toevallig geen Pz 38 (T) Ausf. G met zo'n verfjas te zien is ? Btw. willen jullie eender welke boeiende toepasbare (histerisch verantwoorde) afwerking in mijn topic plaatsen dmv. een foto ?

Bedankt bij voorbaat ! We komen er wel uit.
 
Voorlopig deze gevonden, weet niet welk type het juist is, maar vind deze wel sjiek. ga vanavond eens in de boeken neuzen...

 
Ik heb even mijn Tank Encyclopaedia WW2 er bij genomen en heb even deze foto's gemaakt...

Afbeelding001-8.jpg

Afbeelding002-4.jpg

Afbeelding003-9.jpg
 
Tank Encyclopaedia WW2 : ik heb die ook :-) nice boekje

anyway we volgen
 
Dank mannen, ik ken de foto's. Achter de 38 staat een ander type tank (Panther ?) in perfect dezelfde camo, da's wel raar dacht ik. Zou het een artistieke vrijheid zijn geweest van de restaurateur ? Het bleke wit en de twee groenen vind ik zéér niet alledaags. De afbeelding van Beyond is plausibel, maar het zijn slingerende groene strepen. Volgende keer bepaal ik m'n camo en pas dan koop ik een kit !

Het bepalen van de camo moet matchen met de decals...da's ook nog zoiets.
 
Danny, ook jij bedankt, zo'n gele met groene serpentines (zie ook Beyond) is echt wel gaaf (misschien m'n vangnet ?), maar een hard edge drietonen ? Zou dat echt gekund hebben op de Ausf. G ?
 
Sorry Guy, maar de enige fotoos die ik over een 38 heb zijn in panzergrau. Maar zal nog eens verder neuzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan