Hoofdsponsor

1/35 Panther!! Fire!!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb dezelfde vraag als Famo, Bart. Ga je het rood van de stenen nog afzwakken/verdonkeren ?
Het is wel zeer fel rood zo. Voor het overige ziet het er goed uit.

Mark
 
Dag Bart,

Wegens de kritiek omtrent je fel rode bakstenen, (terechte kritiek), hier mijn werkwijze : (zoals gebruikt bij de schouw van Festung Stalingrad).

Ik gebruik acryl verf (uit de kunsthandel) van Talens, Decorfin - Universal Satin, in de kleuren 339 Engelsrood, 434 Sienna en 700 zwart.
Deze drie kleuren breng ik in een schaaltje waarna ik ze door elkaar opborstel. Hierdoor krijg je verschillende schakeringen. Wel opletten met zwart, je hebt vlug gans zwarte stenen !

Achteraf borstel ik de voegen met Alkaline pigment poeder van MIG.

Je gevel is verder al zeer goed geslaagd, mooie regensporen en aflopers.

Groeten Rik
 
Of anders kan je ook de volgende kleuren van Vallejo gebruiken, ik vind dat ze goede resultaten geven: 982 (Cavalry Brown), 957 (Flat Red), 302 (Dark Rust), 981 (Orange Brown), 804 (Beige Red), en 926 (Red). Natuurlijk zoals boven door Rik vermeld: om betere resultaten te krijgen, moet je die kleuren door elkaar mengen en in dit geval: veel veel water gebruiken en in dunnen lagen werken!

Voor de rest vind ik het resultaat van de gevel heel geloofwaardig!

Thierry
 
Bedankt voor de mooie tips voor de bakstenen, deze moesten inderdaad nog gedaan worden. Ik weet nog niet goed hoe ik ze er uit wil laten zien. Variatie in de stenen of een monotone kleur, sterk verweerd of niet?
Weet er iemand hoe ik het beste roetsporen van een brand zou kunnen simuleren, ik dat aan een lichte drybrush met wijnstok zwart.
Andere ideeën zijn zeker welkom.

Grtz Bart.
 
Heb je dit al geprobeerd: met een airbrush en zwart en bruin verdunde verf? Altijd in heel dunne laagjes werken!

Thierry
 
Rik, eventueel eens te proberen de "schmink"-doosjes van Tamiya.
De resultaten zien er meestal toch heel goed uit.
Ben zeker dat zij er "soot" (roet) zwart bij hebben zitten...

Mark
 
Dit zijn allemaal mooie tips, ik ga ze terug één voor één uittesten.:)

Als ik zo naar mijn gebouwtje keek had ik zo de indruk dat er iets mankeerde,:dry: dus heb ik op de treden een reling geplaatst. Deze heb ik zelf gesoldeerd. ze moet wel nog verweerd worden.

attachment.jpg
Met een figuurtje om de grootte in te schatten.


attachment.jpg

Verder ben ik gaan speuren in mijn sparebox, ik vond daar een oude Gun mount voor op een GMC truck.
Toen ging de lamp branden, 'k heb er twee lampenhouders van gemaakt, de lampen zef zijn vervaardigd uit aluminium. Ook hier moet er wel nog aan gewerkt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
Onder de lampen komt nog een bord, wat ik erop zal zetten is nu nog een raadsel.

Tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
Ongelooflijk mooi gaat dit worden Bart.
Heb ook nog zo iets liggen en weet nog niet goed wat er mee te doen, kan ik mooi eens afkijken :).
 
Dat is wat ik ook aan het doen ben Wim. Lekker afkijken en leren...
Mooi werk Bart. Goed gevonden die lampenhouders.
Ben benieuwd naar het paneel dat er gaat opkomen???

Mark
 
Mooi schilderwerk op je gevel Bart ! en een goeie uitleg erbij,
En wat je al niet uit de rommelbak kunt halen he ?

kleine tip misschien voor 't pleisterwerk : met een heel lichte kleur te gebruiken in sommige putjes
in het pleisterwerk kun je ook nog wat verse kogelinslagen maken wellicht ?

hij gaat lekker zo bravo_zpse8aefded.gif
 
Schitterend werk Bart de kleuren zijn top,als ik zo vrij mag zijn zou ik de hand van het figuurtje even terug onderhanden nemen op de vingers zitten nog giet resten.
 
Terug mooie reacties mannen.

Die tip met dan lichtere kleurtje lijkt me wel iets Peter.:)
Danny met dat figuurtje moet je niet inzitten hoor, hij komt ook uit de rommelbox en dient eigenlijk enkel om hoogtes en breedtes te bepalen. Hij komt dus zeker niet op de dio.:nowink:

Grtz Bart.
 
Mooie vorderingen aan je gebouw, Bart.

Opletten dat de gevel niet te druk wordt als je nog een uithangbord wil aanbrengen, ik vind je beide lampen al wat dicht opeen staan.

Indien je toch beslist om een bord te hangen, ik denk dat Verlinden iets in zijn gamma heeft dat kan dienen, (PE).

Groeten Rik
 
Bij nader inzien heeft Rik gelijk, met nog een naambord op de gevel zou het te druk worden. Dus laat ik die achterwege.:8

In plaats daarvan heb ik op de zijkant elektriciteitskabels gehangen.;)


attachment.jpg
Ook de binnenkant van het gebouw krijgt stilaan vorm.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Wijze beslissing, Bart, die elektriciteitskabels daarentegen zijn een meerwaarde !

De binnenzijde wordt ook mooi. Misschien opteren om de vloer schuin te snijden, zodat je gebouw niet haaks op de rand van je dio komt te staan.

Groeten Rik
 
Moet Rik hier bijtreden Bart. Mooie aanpassing met de elektriciteitskabels.
Binnenkant begint ook goed vorm te krijgen. Hoe heb je het " behangpapier" op de muren gekregen ?
Is het echt papier wat je hiervoor hebt gebruikt ?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ik weet nog niet hoe ik alles zal plaatsen met de M26 Rik, het is de bedoeling dat de M26 van om de hoek vuurt, Allé we zien wel we zijn nog niet zo ver hé.

Mark, het is inderdaad echt behangpapier (en dan nog in baantjes ook), erop gelijmd en dan willekeurig stukken er terug afgetrokken.

Grtz Bart.
 
OK, bedankt voor de toelichting Bart.
Schitterend gedaan.

Mark
 
Dat behang is idd een leuke toevoeging, en mag ik hierbij ook een ideetje meegeven. In die tijd gebrijkte men vaak als "onderlaag" voor behang... kranten. Heb ik genoeg gezien als kind toen het oude behang verwijderd werd (en ik veronderstel dat je het tegenwoordig nog steeds kan tegenkomen als je het behang van een oud huis verwijdert)... vond ik zelfs leuk, het leek wel een reis in de tijd, want na al die decennia waren die kranten nog steeds leesbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan